corsa c (service – OBD2) bobine brug dood!

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa c (service – OBD2) bobine brug dood!

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246125
    miral astra
      Lid sinds:
      9 June 2010

      goeie morgen allemaal,

      iemand al een keer voor een corsa c 14 16v de service voor uit gezet.
      elke keer als het op contact gaat brand er service, in het kilometer deel.

      nu heb ik dit met de OBD2 software is 30 000 kilometer mijn eigen astra vooruit gezet, maar kan deze niet vinden wanneeer de corsa er aan zit (laptop)

      dus iemand hier al een keer mee gestoeid?

      volgende vraag, deze corsa is met G3, we hebben hem net gekocht, maar hij loopt niet mooi op 3 cylinders, als ik hem aan de laptop hangt, kan ik niks vinden, ook geen storings code.

      op bezine loopt hij perfect, maar met deze benzine prijzen willen we gas rijden ( ik dan)

      alle hulp is welkom, zeker die van de service.

      #17987737
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        rot lopen:

        Waarschijnlijk je Gasverdeler vervuild, of een Gasinjector niet helemaal lekker meer..

        Service resetten:

        Contact uit
        Dagtellerknop indrukken en ingedrukt houden
        Contact aandraaien
        wachten op streepjes in de kmsteller

        Willem

        #17987738
        miral astra
          Lid sinds:
          9 June 2010

          @wim-v6 wrote:

          rot lopen:

          Waarschijnlijk je Gasverdeler vervuild, of een Gasinjector niet helemaal lekker meer..

          Service resetten:

          Contact uit
          Dagtellerknop indrukken en ingedrukt houden
          Contact aandraaien
          wachten op streepjes in de kmsteller

          Willem

          super bedankt meneer Willem :thumb ik wist niet dat het zo makkelijk was :jerry

          #17987739
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Probeer het eens, bij een Astra-G werkt dit perfect, en zoveel Corsa’s C krijg ik niet hier, dus heb het niet kunnen proberen..

            Willem

            #17987740
            Dr.Ed
              Lid sinds:
              9 October 2011

              G3 heeft zijn eigen computer, en die kan je niet via OBD-II uitlezen…..

              Ed

              #17987741
              miral astra
                Lid sinds:
                9 June 2010

                tja we zijn nu ff verder maar nu loopt hij ook nie mooi op benzine, het mm lamje brand nu bij LPG en benzine, hij ploft in en loopt op 3 cylinders. en weer geen fout code als ik hem aan de laptop hang. maar mm lampje brand wel!

                het is te koud buiten om er echt naar te kijken, dus zal van het weekend wel kijken.

                #17987742
                miral astra
                  Lid sinds:
                  9 June 2010

                  van het weekend de bougies eruit gehaald 1 was pik zwart en de anderre 3 waren ligt van kleur. ook was de 2 bougie gebroken, dus ik dacht dat dat het was. maar helaas, na 2 dagen mooi lopen loopt hij weer terug op 3 cylinders en ploft hij in de uitlaat.
                  past een bobine brug van een 1.6 16 x16xell ook op een 1.4 16v corsa c? of is dit niet mogelijk. heb geen zin om de boel stuk te maken, dus moet wel zeker zijn. en waarom op de 1 e cylinder zo’n zwarte boegie? ook wanneer de auto terug in toeren zakt valt hij uit als je rijd.

                  iemand een idee wat het kan zijn of wat ik moet gaan controleren?

                  wat zoals ECM prblemen? ik heb zelf gezien dat alle 4 de nieuwe boegies netjes vonken!

                  ik zelf zit er aan te denken dat als hij zo wardeloos loopt, het toch in de onsteking moet zitten, of niet?

                  #17987743
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    als ie het zelfde eruit ziet kan ie erop…

                    Willem

                    #17987744
                    miral astra
                      Lid sinds:
                      9 June 2010

                      @wim-v6 wrote:

                      als ie het zelfde eruit ziet kan ie erop…

                      Willem

                      beste willem,

                      de corsa is net weer geweest, heb hem weer aan de laptop gehangen en dit keer had ik een fout code po351.
                      ik heb na u info de nieuwe bobine brug erop gemonteerd en heb de fout code gewist.
                      na een rondje emmeloord had ik geen fout code en liep de auto ook weer netjes op 4 cylinders, maar dat deet hij van het weekend ook na het vervangen van de boegies, dus nu ff afwachten dan maar. ik wil u wel bedanken voor u kennis en info die u heeft gegeven. :jerry bedankt.

                      ps het verzetten van de serice lamje wou niet door het knopje in te drukken, heb stap voor stap gedaan wat u had vermeld,maar geen sucses. ga het ook is proberen met mijn astra, kijken of dat wel wil.

                      #17987745
                      miral astra
                        Lid sinds:
                        9 June 2010

                        tja eigenlijk ook te mooi om waar te zijn. zaterdag avond word ik gebeld de corsa staat sil ergens achter in Friesland.
                        na wachten op de ANWB krijg ik te horen dat de bobine stuk moet zijn, maar die had ik net vervangen! dus ik dacht nieet dat het probleem moest zijn. ik heb de auto vanavond terug gekregen van ANWB en direct de laptop eraan. fout codes P0351 P0352 P0353 P0354. bobine dus. ik heb de oude er op gezet en de auto start weer. de oude eraf gehaald en de nieuwe erop gezet maar helemaal dood.
                        garantie van de bobine brug is vertezoeken helaas, maar hoe kan het dat een nieuwe bobine brug naar 4 dagen de geest geeft?

                        #17987746
                        miral astra
                          Lid sinds:
                          9 June 2010

                          tja hij loopt weer voor zolang het duurt.ik heb de oude bobine brug erop gezet met de nieuwe doppen van de overleden nieuwe bobinebrug, wist niet dat deze loskonden. alles ingespoten met contact spray en de stekker verbinding met tyrip vast gezet zodat deze niet los kan komen.
                          ff kijken hoelang dit gaat duren voordat hij weer raar gaat doen :swear

                          #17987747
                          Dennis-Corsa-B
                            Lid sinds:
                            20 May 2008

                            ik heb een nieuwe bobinebrug liggen voor een C corsa 1.4 16V XEP uit ’04 :thumb
                            mocht je intressen hebben kan je hem voor een leuk prijsje van me over nemen ;)

                            #17987748
                            miral astra
                              Lid sinds:
                              9 June 2010

                              @Dennis-Corsa-B wrote:

                              ik heb een nieuwe bobinebrug liggen voor een C corsa 1.4 16V XEP uit ’04 :thumb
                              mocht je intressen hebben kan je hem voor een leuk prijsje van me over nemen ;)

                              als het leuk is dan wil ik het altijd overnemen, past namelijk ook op de astra, en volgens mij kan je nooit genoeg onderdelen hebben.

                              #17987749
                              Dennis-Corsa-B
                                Lid sinds:
                                20 May 2008

                                @miral astra wrote:

                                @Dennis-Corsa-B wrote:

                                ik heb een nieuwe bobinebrug liggen voor een C corsa 1.4 16V XEP uit ’04 :thumb
                                mocht je intressen hebben kan je hem voor een leuk prijsje van me over nemen ;)

                                als het leuk is dan wil ik het altijd overnemen, past namelijk ook op de astra, en volgens mij kan je nooit genoeg onderdelen hebben.

                                viewtopic.php?f=60&t=162637

                                #17987750
                                miral astra
                                  Lid sinds:
                                  9 June 2010

                                  niet te geloven, is dat kut ding alweer naar de …… precies het zelfde probleem.
                                  echt geen woorden voor, dat ding vreet bobine bruggen op. -offtopic dat kan toch nie, hoe komt het dat deze corsa c elke keer weer het zelfde probleem heeft? morge komt de corsa weer bij mij en zal ik er naar kijken. maar naar wat? weer een nieuwe brug erop en dan wat?

                                  #17987751
                                  miral astra
                                    Lid sinds:
                                    9 June 2010

                                    het display van je kilometerstand brand niet meer, zit hier een lampje achter die mogelijk stuk is, of niet? je kan blijkbaar niks meer lezen.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.