Corsa C. Oliepeil lager bij Warme Motor Normaal?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C. Oliepeil lager bij Warme Motor Normaal?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    sfearox
    Deelnemer

Hallo,

Was een beetje geschrokken toen ik mijn oliepeil ging meten na het rijden. Die zat maar boven het eerste blokje van de 4. Dus dacht gelijk aan olielekkage omdat pas de olie is vervangen met filter.

De dag erna bij koude motor weer gekeken en nu zit die bovenaan het laatste blokje? Hoort dit dat bij een warme motor het niveau lager is? Bij mijn oude peugeot 106 kon ik me niet herinneren dat het oliepeil lager was bij warme motor.

Het gaat om een Corsa 1.4 16v Z14XE.

Corsa_GSi
      Deelnemer

Z14XE moet je afgekoeld peilen.

Bij een warme motor (zeker als je net gereden hebt) zit de olie door het hele blok heen.
        Zodra de motor koud is, dan is alles naar het carter terug gezakt.

sfearox
        Deelnemer

[quote quote=18394370]Z14XE moet je afgekoeld peilen. Bij een warme motor (zeker als je net gereden hebt) zit de olie door het hele blok heen. Zodra de motor koud is, dan is alles naar het carter terug gezakt.[/quote]

Gelukkig dan is er niks aan de hand. :) Het enigste waar ik nog mee zit is dat ik de stoelen niet echt lekker zitten. Heb zelf rugklachten. Ben de sportstoelen van een peugeot 106 sport gewend. Zelf zat ik nog te kijken om een 2dehands stoel van een Corsa C sport erin te zetten. Zit er nog veel verschil in de standaard stoelen en sport stoelen van de Corsa C?

Of misschien een Sport stoel van een 106 erin bouwen maar dat zal wel niet mogelijk zijn. Wilde zelf nog een nieuw topic aanmaken hiervoor maar vraag het zo maar.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.