corsa c, koelwater temperatuur

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa c, koelwater temperatuur

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    fiesta
    Deelnemer

Dag leden,

Nu met dit weer (circa 5/6 graden) komt mijn corsa bij een ritje van een kleine 20 kilometer, maar net boven de 80 graden (op wat langere termijn). Moet ik hier iets achter zoeken wat niet in orde is.

Groeten

fiesta

richardschaeks
      Deelnemer

Dat had mijn c corsa z10xep uit 2006(1 liter 3 cillinder) ook, heb toen eens de thermostaat vervangen omdat het naar mijn mening ook erg koud was.(83 graden) Maar had niet geholpen, verbruik ect was ok en niet aan de hoge kant( zomer 1 op 17.5, winter 1 op 16.5). Volgen mij is dit normaal bij de c corsa

liviu2004
        Deelnemer

bij de c corsa 1.0.

1.2 1.4 1.8 niet.

fiesta
          Deelnemer

dag leden,

Niet bij de 1.2 motor, lees ik dat goed?

wat te doen?, verwarming werkt overigens wel redelijk goed.

Koffie
            Deelnemer

Je kan met dit koude weer een deel van de grille dichtplakken met tape of in extremere gevallen een stuk karton voor (een deel van) de radiator zetten. Zo wordt de motor minder gekoeld door rijwind en moet de thermostaat verder open (dus warmere koelvloeistof) om de benodigde koeling voor elkaar te krijgen. Bijkomend voordeel is dat de motor iets sneller opwarmt. Houd wel de temperatuur van de koelvloeistof in de gaten, dat die nu niet te hoog wordt.

john-opel
              Deelnemer

Ik denk aan een defecte temperatuurmeter, temperatuursensor, permanent daaiende koelvin of een defect of verkeerd thermostaat. Er bestaan verschillende types thermostaat met verschillende openingstijden.

Zo koud is het nog niet. Vandaag 4°C, motor 96°C volgens boardcomputer en stationair/file klimmend naar 110. Kachel werkt goed.

Grill dichtplakken heb ik nooit nodig gehad, ook niet bij -8.

Succes

fiesta
                Deelnemer

Dag leden

Nu met dit weer (circa 3.5 C), na circa 15 km nog niet aan de 80C.

Toen ik thuis was, gevoeld aan de waterslang achter de thermostaat (gaat naar radiotor), deze was warm?

Motor voelt wel heet/warm aan, verwarming ook ok.

Groeten

ferdi

fiesta
                  Deelnemer

dag leden

Graag wil ik nog wat toevoegen aan dit onderwerp. Ik heb de thermostaat gedemonteerd, daarbij heb ik het voorste gedeelte schoon gemaakt. Daar zit een kleine ring die je circa 1 centimeter naar beneden kunt drukken, deze ring gaat dan met de veer weer naar boven (het lijkt wat te helpen).

termostaat corsa C

Indien de thermostaat blijft hangen (niet sluit!), kunt je dat dan zien aan de buitenkant?

Groeten

fiesta

richardschaeks
                    Deelnemer

<p style=”text-align: right;”>Leg hem in een pannetje water en kook dit water en kijk wat ermee gebeurd volgens mij moet die helemaal open en dicht kunnen en meer dan 1 cm</p>

fiesta
                      Deelnemer

Dag Richard en anderen,

Is dit ringetje vooraan wel de afdichtings ring (zie foto)??, ja meer dan 1 cm op en neer gaat dit wel, ook

bij mij. Waar moet ik kijken (is de aanduiding op de foto de afdichtingsring?), wat moet er meer dan 1cm open en dicht kunnen.

Als dit de afdichtings-ring is??, dan zou je denken dat wanneer de ring niet helemaal meer naar boven komt (vast zit, door vervuiling), het thermostaat altijd open staat?.

Maar ik ben een leek op dit gebied (ik heb geen idee waar ik moet kijken), daarom dat ik het hier voorleg.

groeten

fiesta

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.