Corsa C Irmscher – clean performance

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C Irmscher – clean performance

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266063
    PyroNiels
      Lid sinds:
      29 August 2010

      Zal hier ook eens een project topic erin knallen. :)

      Hoe de auto er afgelopen jaar bij stond.

      En wat delen van de huidige verbouwing:

      Onderblok;
      -X20XEV
      – gesmede zuigers 8.5 comp
      – gesmede drijfstangen
      – arp bouten rondom
      – c20let krukas geslepen
      – alle lagers/keerringen vervangen
      – BMW M olie jets

      Turbo:
      – GT3582
      – Gepolijst inlaat huis
      – Tial V-band uitlaat huis

      Verdere specs (onder andere)
      – 6 paddle sachs koppeling (reeds binnen)
      – Helix drukgroep (reeds binnen)
      – licht vliegwiel (reeds binnen)
      – Quaiffe sper
      – F23 bak (reeds binnen)
      – Klasen nokken
      – Z20LET kop (reeds binnen)
      – Flinke intercooler
      – Nortech uitlaatspruitstuk
      – +1 mm kleppen
      – Klasen op maat chip
      – Pierburg brandstofpomp
      – Bosch sproeiers

      Zal naarmate er meer binnen komt en bekend wordt weer foto’s/updates plaatsen.

      #18235775
      KRSA2000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2009

        Nice! Vooral de GT35… [THUMBS UP SIGN]

        Sent from my SM-G900F using Tapatalk

        #18235776
        PyroNiels
          Lid sinds:
          29 August 2010

          @KRSA2000 wrote:

          Nice! Vooral de GT35… [THUMBS UP SIGN]

          Sent from my SM-G900F using Tapatalk

          Thanks, doe mijn best, het mooiste moet nog komen;
          De eerste start, en de eerste 1/4 mijl :D

          Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

          #18235777
          GTS Vectra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 July 2011

            SUPER MOOIE C!!!!! :wub :wors

            #18235778
            PyroNiels
              Lid sinds:
              29 August 2010

              Thanks! :)

              Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

              #18235779
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Die Helix gaat het koppel wat je gaat maken met die turbo nooit trekken, zelfs de standaard Sachs Performance houdt dat niet.

                Daarnaast mis ik nog de dragslicks in je lijstje anders sta je alleen maar te roken.

                Ook zou ik voor een vrij programmeerbaar systeem gaan ipv een gewone ecu chippen.

                Hoeveel pk / koppel denk je wel niet te gaan drukken?

                #18235780
                PyroNiels
                  Lid sinds:
                  29 August 2010

                  @Corsa_GSi wrote:

                  Die Helix gaat het koppel wat je gaat maken met die turbo nooit trekken, zelfs de standaard Sachs Performance houdt dat niet.

                  Daarnaast mis ik nog de dragslicks in je lijstje anders sta je alleen maar te roken.

                  Ook zou ik voor een vrij programmeerbaar systeem gaan ipv een gewone ecu chippen.

                  Hoeveel pk / koppel denk je wel niet te gaan drukken?

                  Bedankt voor de tips, met de huidige ontwikkelingen in het chippen is vrij programmeerbaar niet noodzakelijk, klasen gaat hem chippen en geeft aan dat dit zeker geen probleem hoeft te zijn, zijn speedster heeft met dezelfde setup (vergelijkbaar) perfect gelopen op de originele ecu.

                  Voor de meetings zal hij op de vooras op R888’s komen te staan, voor drags inderdaad op full slicks.

                  De koppeling is inderdaad een zwakke factor, wel betreft het een versterkte drukgroep. Het onderblok is opgebouwd voor 650pk, alles boven de 500 pk neem ik ruimschoots genoegen mee, koppel zal naar verwachting ook rond deze koers uitkomen. Naar advies van zowel Courtenay als WG zal dit wel moeten houden, dit is de zwaarste sachs/helix koppelingscombinatie zonder naar een volle racekoppeling te gaan.

                  Ps. De eerste 2 versnellingen zullen sowieso vrij nutteloos zijn ongeacht full slicks of niet ;)
                  Wel zullen een goede afstelling, quaife sper en gedeelde assen zorgen voor minder torque-steer, betere grip en uiteindelijk snellere 1/4 mile tijden.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.