Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa C Irmscher – clean performance
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2014 om 21:56 #17266063
Zal hier ook eens een project topic erin knallen. :)
Hoe de auto er afgelopen jaar bij stond.
En wat delen van de huidige verbouwing:
Onderblok;
-X20XEV
– gesmede zuigers 8.5 comp
– gesmede drijfstangen
– arp bouten rondom
– c20let krukas geslepen
– alle lagers/keerringen vervangen
– BMW M olie jetsTurbo:
– GT3582
– Gepolijst inlaat huis
– Tial V-band uitlaat huisVerdere specs (onder andere)
– 6 paddle sachs koppeling (reeds binnen)
– Helix drukgroep (reeds binnen)
– licht vliegwiel (reeds binnen)
– Quaiffe sper
– F23 bak (reeds binnen)
– Klasen nokken
– Z20LET kop (reeds binnen)
– Flinke intercooler
– Nortech uitlaatspruitstuk
– +1 mm kleppen
– Klasen op maat chip
– Pierburg brandstofpomp
– Bosch sproeiersZal naarmate er meer binnen komt en bekend wordt weer foto’s/updates plaatsen.
31 mei 2014 om 11:29 #18235775Nice! Vooral de GT35… [THUMBS UP SIGN]
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
31 mei 2014 om 19:37 #18235776@KRSA2000 wrote:
Nice! Vooral de GT35… [THUMBS UP SIGN]
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Thanks, doe mijn best, het mooiste moet nog komen;
De eerste start, en de eerste 1/4 mijl :DVerstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
31 mei 2014 om 19:59 #18235777SUPER MOOIE C!!!!! :wub :wors
1 juni 2014 om 18:46 #18235778Thanks! :)
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
1 juni 2014 om 19:01 #18235779Die Helix gaat het koppel wat je gaat maken met die turbo nooit trekken, zelfs de standaard Sachs Performance houdt dat niet.
Daarnaast mis ik nog de dragslicks in je lijstje anders sta je alleen maar te roken.
Ook zou ik voor een vrij programmeerbaar systeem gaan ipv een gewone ecu chippen.
Hoeveel pk / koppel denk je wel niet te gaan drukken?
2 juni 2014 om 12:18 #18235780@Corsa_GSi wrote:
Die Helix gaat het koppel wat je gaat maken met die turbo nooit trekken, zelfs de standaard Sachs Performance houdt dat niet.
Daarnaast mis ik nog de dragslicks in je lijstje anders sta je alleen maar te roken.
Ook zou ik voor een vrij programmeerbaar systeem gaan ipv een gewone ecu chippen.
Hoeveel pk / koppel denk je wel niet te gaan drukken?
Bedankt voor de tips, met de huidige ontwikkelingen in het chippen is vrij programmeerbaar niet noodzakelijk, klasen gaat hem chippen en geeft aan dat dit zeker geen probleem hoeft te zijn, zijn speedster heeft met dezelfde setup (vergelijkbaar) perfect gelopen op de originele ecu.
Voor de meetings zal hij op de vooras op R888’s komen te staan, voor drags inderdaad op full slicks.
De koppeling is inderdaad een zwakke factor, wel betreft het een versterkte drukgroep. Het onderblok is opgebouwd voor 650pk, alles boven de 500 pk neem ik ruimschoots genoegen mee, koppel zal naar verwachting ook rond deze koers uitkomen. Naar advies van zowel Courtenay als WG zal dit wel moeten houden, dit is de zwaarste sachs/helix koppelingscombinatie zonder naar een volle racekoppeling te gaan.
Ps. De eerste 2 versnellingen zullen sowieso vrij nutteloos zijn ongeacht full slicks of niet ;)
Wel zullen een goede afstelling, quaife sper en gedeelde assen zorgen voor minder torque-steer, betere grip en uiteindelijk snellere 1/4 mile tijden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.