[Corsa C GSi] Slecht sturen en bonken bij drempels

Forumindex Forums Modellen Corsa [Corsa C GSi] Slecht sturen en bonken bij drempels

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    IceFreak

Beste allemaal,

Gisteren heb ik zitten kijken naar een Corsa C GSi. Ding zag er opzich goed uit en de prijs was goed. Wat me niet goed beviel was het sturen; bij de eerste kwart slag naar links of rechts gebeurde er niks. De wielen bewegen niet, en je hoort wel een bonk bonk. Ook zit er veel speling op het wiel als je hem hem en weer beweegt. De monteur zei dat dit het stuurhuis was die defect is, klopt dit ongeveer?

En het tweede punt is, hij bonkt als je van een drempel afkomt. Ik heb zelf niks kunnen vinden, tips?

Thx all!

R420R

Ik heb zelf ook een Corsa C GSI gehad en die had hetzelfde. Ik ben er nooit achter gekomen wat dat bonken over drempels heen was maar die dode slag zit in je stuurkolom. Daar zit een onderdeel waarbij een vierkante as in een vierkant gat grijpt en die zijn beiden af/uitgesleten. Bij mij is destijds de stuurkolom vervangen en toen was dat probleem voorbij.

Het bonken over drempels ben ik nooit kwijt geraakt. Wat dat is is me nog steeds een raadsel.

IceFreak

Is bij jou toen de stuurkolom of het stuurhuis vervangen? Want daar zit qua kosten nog wel veel verschil in :P

joop1970
          Deelnemer

Stuurhuis zelf heeft ook last van slijtage, zijn de trackrods die dan speling kunnen hebben in het stuurhuis zelf. Schijnt een revisie setje voor te zijn.

Elektrische unit kan dan ook nog issues hebben. Is allemaal drama….

Als je hem koopt zou ik er rekening mee houden dat je eventueel een ander stuurhuis en power unit nodig hebt. Zou ik in calculeren.

R420R

In heb net even in de factuur gekeken en het was inderdaad het stuurhuis. Na wat gegoogle zie ik ook dat het gebonk daar ook vandaan kan komen en dat het een typisch opel kwaaltje is. Daar dus niet zo druk over maken.

IceFreak

Gelukkig het stuurhuis, die kan ik dus mooi aanhalen om een lagere prijs ervoor te krijgen. Of hij moet het maar fixen :)

ivartje
                Deelnemer

opel kwaaltje is een groot woord…eerder een meer voorkomend probleem bij de corsa c :thumb

bart-gsi
                  Deelnemer

Komt het bonken bij drempels niet voort uit versleten draagarm rubbers?? Of vervangen met polybussen?? Of blijft het terug komen??

joop1970
                    Deelnemer

Kan dus ook je stuurhuis zijn wat gebonk geeft

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.