Corsa C GSI, paar probleempjes

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C GSI, paar probleempjes

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Raymond0541
    Deelnemer

Hallo,

Vanavond een Corsa gekocht, afgelopen zaterdag proefritje gemaakt, niks aan de hand, reed perfect!

Nadat ik vanavond wegreed bij de verkoper, ging alles goed, maar na een kwartiertje rijden vielen mn tellers uit, gelijk auto aan de kant, wou ook niet meer starten.
      Verkoper ff gebeld, was niet bekend met dit probleem (zegt ie), en na 5 minuutjes startte de corsa weer en ben verder gereden.
      Weer kwartiertje later vielen de tellers weer uit, en na een klein tikje op de behuizing achter het stuur, functioneerde alles weer naar behoren.
      Wat kan ik hieraan doen? Wel zeer hinderlijk dat de tellers uitvallen onder het rijden..

Volgende probleem, na metertje of 300 in zn 2 rijden, 3500 toeren, is mn koppelingspedaal slapjes, en na een paar keer pompen is ie weer normaal.
      Moet hier iets ontlucht worden, of is er iets met het druklager?

Tenslotte, de centrale deurvergrendeling, ik zet de auto uit, lampjes uit, sleutel uit contact, deur los, en het er klinkt een piepje, deur dicht, wil m op slot doen, werkt niet.
      Zet ik m ff op contact en er weer af, is het piepje weg, en werkt de cv weer naar behoren.( Alleen rechterdeur gaat soms niet mee)

Het lijkt me alsof er een probleem in het contactslot zit, waardoor er 2 van deze 3 problemen veroorzaakt worden.

Hoop dat iemand mij de oplossing kan geven, anders gaat de Corsa weer de verkoop in..

wim-v6
      Deelnemer

Tellerstekker loshalen, pinnetjrs reinigen en evt wat strakker maken.
        Kan de 2 problemen oplossen, kwa electra.

Koppeling werkt goed of werkt niet.

Deze is niet toeren afhankelijk.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

ivartje
        Deelnemer

Teller is een vaker voorkomend kwaaltje , schijnt dat die stekker achter je teller dan niet 100% meer goed contact maakt en pinnen strakker maken is dan de oplossing

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Raymond0541
          Deelnemer

Is t veel werk om tellerbak uit te bouwen?
            Wel paar x gedaan bij een astra, maar dit lijkt me toch een stukje lastiger.
            En hoe maak ik die pinnetjes strakker?

wim-v6
            Deelnemer

Zou het effe niet zo uit me hoofd weten.
              Heel lang geleden er eens uit gehad.

Vast iemand die zo kan vertellen hoe het werkt.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

richardschaeks
              Deelnemer

hallo,

nee niet veel werk
                stuurkapjes eraf, 2 schroeven,
                dan de grote kap bij je knieen, 2 torx schroeven
                dan kom je bij de 2 torx schroeven van je cockpit, en dan bovenin cockpit 1 torxje,
                dan de teller, 2 torx schroeven, en hij is los, dan stuur op contact zetten voor je stuurslot en hem ertussen uit pielen, tussendoor even de stekker los maken, maar dit wijst zich voor zich

Jhon long
                Deelnemer

Voor zover ik weet is deze koppeling hydraulisch bediend. Je zou voor de zekerheid even kunnen ontluchten. Gaat op dezelfde manier als remmen ontluchten. Vlakbij het punt waar de koppelingsleiding zit aangesloten vind je een ontluchtingsnippel. Mijn ervaring is dat ontluchten via de nippel lastig is. Ik draai de nippel eruit en dan even een vinger voor het gaatje houden.(werkt sneller en beter)

Raymond0541
                  Deelnemer

Bedankt voor de snelle reacties mensen!

In het nieuwe jaar ga ik maar eens beginnen met de tellerbak, zo af en toe valt ie nog uit maar na een tik erop springt ie zo weer aan.
                    Koppeling laat ik wel ontluchten, en dan moet het goed wezen dacht ik zo!

Draai zo de zomerwielen er weer op, want het is geen gezicht met die lelijke stalen velgen, zal dan ook ff een paar foto’s posten.

Alvast een fijne jaarwisseling allemaal!!

liviu2004
                    Deelnemer

Pictures teller:

http://www.allcorsa.co.uk/forums/showthread.php/tutorial-request-2642.html” onclick=”window.open(this.href);return false;?

Raymond0541
                      Deelnemer

Daar kan ik wat mee, bedankt!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.