Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa c gsi 1.8 16v 2003 start niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2013 om 18:36 #17255333
onze corsa gsi start niet meer
we reden en gaf richting aan toen zag ik al dat de lampjes op het display het niet meer deed
kon nog wel gewoon door rijden
na de auto hebben afgezet wil die niet meer starten
alles werkt verder
de auto staat gelukkig nu wel thuis
alleen het lampje van de motor en de airbag brand nog op het display verder niks
iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
heb zelf nog niet gekeken alleen geprobeerd te starten hij draait wel rond
maar slaat niet aanvorige week is die bij de garage na gekeken en nieuwe riem enz erop gekomen
en hun konden toen niks vinden ( had toen ook geen probleem met de corsa )12 februari 2013 om 20:30 #18105958Corsa c komt regelmatig voor dat de stekker niet goed achter in het instrumentenpaneel zit. Hierdoor werken af en toe sommige lampjes en meters van je instrumentenpaneel niet. In deze stekker zit ook het signaal van de startonderbreker!
Het instrumentenpaneel demonteren, dan blijft de stekker in het frame achter het paneel zitten. De stekker los halen en tussen het frame en de stekker 3 lagen dubbelzijdig tape plakken. De stekker wordt dan 1 mm verder in het instrumentenpaneel gedrukt en maakt beter contact. Maak ook meteen de contacten schoon.
Tip: vervang meteen de lampjes van het instrumentenpaneel.12 februari 2013 om 20:36 #18105959hoi
bedankt voor de tip!!
het gekke is dat mijn vader mijn na huis heeft gesleep heb ik ff gewacht
en de corsa wou niet meer op slot
toen ik binnen zat dacht ik ag probeer het gewoon weer ff
en lampjes gingen weer gewoon aan en was weer starten en kon weer rijden :???:12 februari 2013 om 20:49 #18105960Gaat mischien weer een poosje goed, maar kan wel eens net op een vervelend moment terugkomen.
Door trillingen tijdens het rijden kan de verbinding tussen de stekker beter of slechter worden.12 februari 2013 om 21:26 #18105961ja met de corsa is het de eerste keer ( bij ons dan we hebben hem net 10 dagen )
met mijn mercedes heb ik het ook gehad ik was toen gelukkig in de buurt dus kon ik na huis lopen
maar ga het morgen ff los halen en je tip op volgen hoop dat het dan wel blijft zitten
heb niet veel verstand van auto’s maar dit moet me wel gaan lukken haha13 februari 2013 om 16:56 #18105962Vandaag konden we de corsa gewoon weer starten en rijden
Niks geen probleem gehad tot nu toe
De garage zei ook dat het een bekent probleem is
En je bij de opel een stekker kan kopen en de stekker dan niet meer los trilt
Toch voor de zekerheid de ff los gehaald en de stekker aan gedrukt
mocht het weer gebeuren koop ik zn nieuwe stekker -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.