Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa C gekocht, hoogte regeling werkt niet, achterruitverwa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 september 2010 om 22:31 #17225868
Hallo allemaal,
ik heb als 2e auto een corsa c gekocht (pics volgen nog). Nu zijn hier ooit de koplampen van vervangen. Ik kan nu de hoogte niet verstellen van de koplampen. Ik heb de volgende lampen:
Nu ben ik bang dat er in de lampen geen stelmotoren zitten. Hoe kan ik dat controleren en hoe zorg ik er voor dat het weer werkt? Iemand een idee?PROBLEEM 2: Ik zag vanmorgen dat slechts 4 strepen van de verwarming in het midden van de ruit werken. De strepen daar boven en daar onder doen het niet. Is hier een oplossing voor?
groet, Klaas
12 september 2010 om 23:01 #17728034Die after-market units zijn bijna altijd zonder stelmotor. Die moet je dus overzetten. Of ze hier inzitten?? Kijken en zoeken dus naar een klein doosje met een asje en een contact eraan.
13 september 2010 om 05:37 #17728035origineel gepost door JFHSas
Die after-market units zijn bijna altijd zonder stelmotor. Die moet je dus overzetten. Of ze hier inzitten?? Kijken en zoeken dus naar een klein doosje met een asje en een contact eraan.Hoe ziet die er uit? Ik heb de corsa met aftermarketlampen gekocht. Als ik ze er zelf in had gezet dan had ik daar wel naar gekeken. Ik denk dat de vorige eigenaar de stelmotor weggegooid heeft:cry
13 september 2010 om 09:54 #17728036origineel gepost door X.otic
origineel gepost door JFHSas
Die after-market units zijn bijna altijd zonder stelmotor. Die moet je dus overzetten. Of ze hier inzitten?? Kijken en zoeken dus naar een klein doosje met een asje en een contact eraan.Hoe ziet die er uit? Ik heb de corsa met aftermarketlampen gekocht. Als ik ze er zelf in had gezet dan had ik daar wel naar gekeken. Ik denk dat de vorige eigenaar de stelmotor weggegooid heeft:cry
ik denk dat de vorige eigenaar de stelmotoren nog in die oude koplampen heeft zitten :jerry
13 september 2010 om 09:57 #17728037origineel gepost door wessaa
origineel gepost door X.otic
origineel gepost door JFHSas
ik denk dat de vorige eigenaar de stelmotoren nog in die oude koplampen heeft zitten :jerry
Dat bedoelde ik inderdaad. Hoe dom kan iemand zijn…
15 september 2010 om 21:37 #17728038Kan iemand mij een foto laten zien van zijn lamp met stelmotor? Ik kan bij mijn lamp geen doosje met een asje vinden.
Ik heb wel bij beide lampen 2 witte tandwieltjes zitten zodat ik ze handmatig kan verstellen. Betekend dit dat hier helemaal geen hoogte regeling op kan?15 september 2010 om 21:52 #17728039Die achterruiten is een bekend probleem. Meriva’s hebben het ook.
Onder het plastic afdekscherm laten de “sporen” los en maken ze geen contact meer. Je kan zelf met een multimeter goed testen waar die opnieuw gesoldeerd moet worden.
Er is speciale lijm voor op de ruit, deze geleid de stroom gewoon.
Er moet voor op de koplamp een gat oid zitten waar een stelmotor in kan. Dat kan ook nog wel eens afgedicht zijn met een kapje oid. En anders zou je de stelschakelaar er uit kunnen halen. Zodat het hele systeem vervalt. 9van de 10 mensen gebruiken die steller toch niet. Das alleen leuk als je je auto zwaar belast en de kont gaat hangen.
16 september 2010 om 06:28 #17728040origineel gepost door Fearless
Die achterruiten is een bekend probleem. Meriva’s hebben het ook.Onder het plastic afdekscherm laten de “sporen” los en maken ze geen contact meer. Je kan zelf met een multimeter goed testen waar die opnieuw gesoldeerd moet worden.
Er is speciale lijm voor op de ruit, deze geleid de stroom gewoon.
Er moet voor op de koplamp een gat oid zitten waar een stelmotor in kan. Dat kan ook nog wel eens afgedicht zijn met een kapje oid. En anders zou je de stelschakelaar er uit kunnen halen. Zodat het hele systeem vervalt. 9van de 10 mensen gebruiken die steller toch niet. Das alleen leuk als je je auto zwaar belast en de kont gaat hangen.
Kijk hier heb ik wat aan:thumbup Het is inderdaad de plek waar die plastic strip op de ruit zit. Ik zal er eens met de multimeter langs lopen en met die lijm proberen te repareren.
16 september 2010 om 07:44 #17728041Let op, als je koplampen niet verstelbaar zijn, terwijl dat wel de bedoeling is, kom je niet door de APK. Voor je achterruit is er speciale stroomgeleidende lijm van Bisonkit. Netjes afplakken en dan wat er op smeren. Anders een nieuwe achterruit of van de sloop.
16 september 2010 om 08:07 #17728042Wanneer je besluit om geen verstelbare lampen te plaatsen, moet je de stel schakelaar IN de auto vervangen door een plaatje. Anders, zie bovenstaande comment.
16 september 2010 om 08:21 #17728043Die zijn er helaas niet.
16 september 2010 om 15:21 #1772804416 september 2010 om 17:23 #17728045@ Arjen, O, ik dat wist ik niet. Dus alle c corsa’s zijn met elektrische hoogte verstelling geleverd? chique hoor :D
17 september 2010 om 16:38 #17728046heb ook altijd gedacht dat niet allemaal het hebben
17 september 2010 om 17:04 #17728047Voor de apk de schakelaar er uithalen………mag gewoon. Als er geen stelmotors zijn.
Doe het zelf ook wel eens als de nieuwe motortjes te duur zijn voor de klant. Maar dan wel de lampen netjes stellen.
Pas op met aanschaf van de motortjes.
In de Corsa C heb je meerdere types!!!Er zijn corsa c koplampen waarvan de stelmotor onder het platic zit. Deze moet je dus los zagen om er bij te komen. Bij een nieuw motortje zit dan weer een plastic kap die je daar weer over heen schroeft.
17 september 2010 om 20:52 #17728048Klopt. Je hebt 2 soorten motoren heb ik ooit gezien. Normale, en wat grotere (zover ik heb begrepen) die zitten in de orginele 3D koplampen
17 september 2010 om 21:48 #17728049Ik ga morgenmiddag even sleutelen aan de auto. Het inlegstuk van de bumper moet nog goed vastgeklikt worden en ik denk dat ik de bumper nog wat strakker kan monteren.
Ik leen op de sloop dan meteen een lamp met stelmotor en kijk dan of de hoogteregeling werkt.
Bedankt voor de reacties en ik houd jullie op de hoogte….17 september 2010 om 22:40 #17728050neem anders eens een kijkje op http://www.corsa-c-drivers.nl , hier zijn alle soorten koplampen en stelmotors inmiddels al aan bod geweest en hoe problemen op te lossen ;)
18 september 2010 om 06:15 #17728051Ik wil vanmiddag de bumper verwijderen. Kan iemand me aangeven waar alle schroeven zittten die ik moet verwijderen?
Dat scheelt weer zoekwerk…18 september 2010 om 06:51 #17728052hallo hier een linkje waar de schroeven zitten
http://staalnetwork.nl/viewtopic.php?f=19&t=10
en hoe eventueel de koplamp er uit moet
http://staalnetwork.nl/viewtopic.php?f=19&t=820 september 2010 om 06:22 #17728053origineel gepost door herian10
hallo hier een linkje waar de schroeven zitten
http://staalnetwork.nl/viewtopic.php?f=19&t=10
en hoe eventueel de koplamp er uit moet
http://staalnetwork.nl/viewtopic.php?f=19&t=8Bedankt voor de links.:thumbup Ik heb me meteen maar voor het forum aangemeld anders kon ik de berichten niet zien.
Ik heb alleen mijn bumper er niet vanaf gehaald. De bumper zat bovenaan vastgekit i.p.v. geschroefd.:fy1
Ik kijk nog wel een keer wanneer ik de auto een paar dagen niet nodig heb en dan laat ik hem nakijken en doen we meteen de bumper.
Bedankt voor de reacties.:D20 september 2010 om 10:40 #17728054Ik heb Opel corsa C waar de koplampen in hoogte verstelbaar zijn, 3 standen afhankelijk vd belasting.
Als ik de koplampen wil laten afstellen in de garage, in welke stand moet dat dan gebeuren, stand 1,2 of 3?????20 september 2010 om 12:20 #17728055In de hoogste stand.
24 september 2010 om 09:02 #17728056Ik heb dezelfde koplampen erin.
Stelmotortjes zitten er inderdaad niet standaard in. Pas op! De originele van géén 3D koplampen passen niet. Deze hebben een te kort staafje.
Je hebt de stelmotortjes van Valeo nodig.Waar moeten ze erin?
Als je de koplamp in de hand hebt, de geheel buitenste dop eraf, daar zie je dat je nog ruimte hebt. Eerst met een tang de dummy eruit halen dmv kwart slag draaien en trekken.
Daarna wijst het voor zich hoe de Valeo’s erin moeten.24 september 2010 om 12:38 #17728057origineel gepost door Famous
Ik heb dezelfde koplampen erin.
Stelmotortjes zitten er inderdaad niet standaard in. Pas op! De originele van géén 3D koplampen passen niet. Deze hebben een te kort staafje.
Je hebt de stelmotortjes van Valeo nodig.Waar moeten ze erin?
Als je de koplamp in de hand hebt, de geheel buitenste dop eraf, daar zie je dat je nog ruimte hebt. Eerst met een tang de dummy eruit halen dmv kwart slag draaien en trekken.
Daarna wijst het voor zich hoe de Valeo’s erin moeten.Is natuurlijk wel lastig als je de lampen er niet kunt uithalen.
Ik kan de lampen er natuurlijk wel uithalen, maar dan moet ik de bumper weer vastkitten en daar heb ik niet zo heel veel zin in natuurlijk… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.