Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa C Diesel wel of niet doen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juni 2015 om 18:04 #17272367
Even een algemene vraag
Ik rij nu een Corsa C op gas en wil de overstap maken op diesel
Nu ben ik de volgende auto tegen gekomen op marktplaats
http://link.marktplaats.nl/m938030752″ onclick=”window.open(this.href);return false;Heb vandaag al een stukje gereden rijd en schakelt verder goed.
Zijn er nog dingen waar ik op moet gaan lettenGraag jullie mening
Alvast bedankt
16 juni 2015 om 18:36 #18287646Ik ben zelf niet heel gecharmeerd van de 1.3diesel.
Liefst zou eentje zonder DPF de voorkeur hebben.
EGR wil wel eens probleempjes geven, je komt er ook slecht bij.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
16 juni 2015 om 18:41 #18287647En wat is een DPF ??
Zijn de 1.7 diesels beter dan ?16 juni 2015 om 20:26 #18287648DPF = Diesel Partikel Filter of ook wel roetfilter.
Deze heeft de Corsa 1.7 CDTi niet (ga er even vanuit dat je deze als vervanger ziet voor de 1.3 CDTi en niet de DI of DTI).
De 1.7 CDTi bevalt mij heel goed, 236.000 op de teller en loopt nog perfect, maar heb geen ervaring met de 1.3 CDTi.16 juni 2015 om 20:28 #18287649Heb een 1.3 in onderhoud, met 350 op de teller :thumbup
Heb al wel heel wat dingetjes moeten vervangen, maar hij blijft doorhobbelen.
Elk jaar netjes zijn beurt gekregen. Af en toe een storing, sensortje vervangen en weer door….16 juni 2015 om 20:33 #18287650Oké . Denk ook wel dat de diesels van de corsa iets meer kunnen hebben dan de Corsa op gas.
Wil morgen nog even een ritje maken rij ik gelijk langs Broekhuizen ( voorheen Smith )
Misschien dat een monteur even snel kan kijken en luisteren.Thnx voor de.info
16 juni 2015 om 21:06 #18287651De 1.3 is ook zeker geen slechte diesel motor.
Ik ben persoonlijk voorstander van de 1.7CDTi.
Onder andere omdat deze euro-4 is zonder Roetfilter.
Over het algemeen vrij weinig makken.Uiteraard kun je mazzel hebben of niet.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
19 juni 2015 om 20:05 #18287652Wat zouden de plannen van Wiebes voor de euro-4 zonder roetfilter voor consequenties hebben? Het zou toch niet moeten kunnen; een groene Duitse Umweltplakette en worden gestraft door Wiebes omdat je in een schone auto rijdt zonder DPF…
21 juni 2015 om 17:30 #18287645Wat zouden de plannen van Wiebes voor de euro-4 zonder roetfilter voor consequenties hebben? Het zou toch niet moeten kunnen; een groene Duitse Umweltplakette en worden gestraft door Wiebes omdat je in een schone auto rijdt zonder DPF…
Hier was ik ook heel benieuwd naar.
Zoals het er nu voorstaat gaat de verhoging pas in vanaf 1 januari 2019 en zal gelden voor auto’s die niet voldoen aan de fijnstof uitstoot gesteld in Euro 5 (5 mg/km, Euro 4 is 25 mg/km).
Wanneer een auto niet voldoet aan de Euro 5 norm zal er een toeslag van 15% bovenop de MRB geheven worden.Informatie komt hier vandaan: http://www.amklassiek.nl/definitief-oude-diesel-vanaf-2019-extra-belast/2015/06/19/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit zou dus betekenen dat de extra heffing ook zal gelden voor de Corsa C 1.7 CDTi en ook de Corsa C 1.3 CDTi volgens mij.
Ik ben blij dat het nog even duurt.
22 juni 2015 om 15:29 #18287653De 1.3 in de C heeft sowieso geen roetfilter erin hoor, mijn D uit 2008 zelf nog niet (dat was een optie)
22 juni 2015 om 18:27 #18287654De Corsa-C 1.3cdti Z13DTJ heeft weldegelijk een Roetfilter (Euro4)
De Z13DT heeft geen Roetfilter (Euro3)
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
22 juni 2015 om 18:49 #18287655Misschien lag dat in België dan anders want hier had geen enkele C een 1.3 cdti met roetfilter, de D’s zelf niet
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.