Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa C – cruise control / koppelingschakelaar
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 30 oktober 2021om 12:47 door bahre19.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2017 om 00:04 #18343918
Beste Forum-leden,
Ik heb in mijn Opel Corsa C (2005) 1.4 cruise control ingebouwd. Moest een draad trekken vanaf de BCM computer naar de nieuwe knipperlicht schakelaar alwaar de cruise control in verwerkt zit. Deze kabel werkt, is getest bij de Opel dealer. Dealer heeft tevens al eerder de cruise control in de BCM computer van de auto ingeleerd.
Koppelingschakelaar nieuw gekocht en er in geplaatst en aangesloten. De koppelingschakelaar zelf werkt, echter komt er op de Tech-2 uitlees apparaat een melding dat de koppelingschakelaar ’actief’ is terwijl de koppeling niet is ingetrapt. Als de koppeling wordt ingetrapt dan veranderd er niets. Hierdoor kan de cruise control vermoedelijk niet ingeschakeld worden. Koppelingschakelaar doorgemeten met een multi-meter en deze werkt gewoon goed en krijgt spanning via het zwarte draad. Onbekend waar de grijze draad vervolgens naar toe lijdt. Heeft iemand enig idee hoe dit probleem opgelost kan worden? Alvast bedankt voor jullie reactie
PS. Reeds door forum-lid Rick-Opel een forum over gestart met hetzelfde probleem. Zie https://opel-forum.nl/forums/topic/cruise-control-inbouwen-corsa-c-z14xe/ helaas daar (nog) geen oplossing. Rick gesproken, deze heeft het probleem ook nog niet opgelost gaf hij aan.
Hopelijk kunnen jullie helpen! Thnx!!
6 juni 2017 om 08:23 #18344257Heeft iemand mogelijk een draadschema van deze Corsa C (2005) 1.4 Twinport mbt de koppelingschakelaar? Ik vermoed dat het aan de bedrading ligt.. iemand die mij kan helpen?
6 juni 2017 om 08:52 #18344259Hoi, patrick1105
Dit doet mij herinneren aan een gevalletje, wat ik met een Mercedes heb gehad van een kennis.
Nu weet ik dat je geen appels met peren kan vergelijken, maar deze gaf ook de fout koppeling schakelaar kapot.
Toen heb ik deze vervangen in een splinter nieuwe koppeling schakelaar en rem schakelaar, het werkte allemaal weer!
Ik heb toen, de rem schakelaar vervangen met de oude, en weer het euvel terug, het staat dus met elkaar in verbinding.
Nu zou ik mijn god niet weten of dat het bij Opel ook zo werkt, maar stel!, ik sta nergens meer van te kijken trouwens.Ik denk maar mee, misschien kan anderen hier op het forum meer over vertellen.
30 juli 2017 om 15:35 #18346585Kan iemand mij mogelijk helpen? Het probleem is helaas nog steeds niet opgelost..
28 augustus 2017 om 23:08 #18347637Probleem is inmiddels opgelost! Bleek toch in de bedrading te liggen welke bij de koppelingschakelaar ontbrak. De grijze draad welke er lag, die ging niet naar het motorstuurapparaat (poort 8). Hierna deed hij het!
30 oktober 2021 om 12:47 #18442780Where did you plug the gray cable?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.