Corsa C BMC, dynamo of toch 4 nieuwe wielen?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C BMC, dynamo of toch 4 nieuwe wielen?

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    TamaraV

Hallo allen,

Graag jullie gedachten over het volgende;
      Corsa C 1.4 2003
      Auto goed onderhouden, rijdt en start altijd zonder problemen.
      Begon ineens accu lampje te branden, daarna viel toerentalmeter en snelheidsmeter weg.
      2x opnieuw gestart, daarna niet meer starten. lampjes dashbord, audio telefoon werken perfect.

ANWB , sleep, toerentalsensor waarschijnlijk kapot.
      Garage1Bovag, nee geen sensor probleem, geen idee, foutcodes gerest en alles werkte weer.
      Rij het Pterrein af, zelfde probleem.
      Na twee dagen onderzoek auto van de bovag garage naar de opel versleept.
      Bovag had geen idee.
      Garage 2 Opel, BMC communicatie tussen carosserie en motor. Diverse storingen.Dynamo in orde volgens hun. Onderzoek kosten 250euro!
      En dan ben ik nog geen stap verder.
      Waarschijnlijk is er water in je auto gekomen.
      Vaag verhaal.

Ben nu al een hoop centen verder en niemand weet wat het probleem is.
      Ik begin echt wanhopig te worden.
      Iemand een idee? Hoor t graag.

Shania
      Deelnemer

water in de auto is een bekend probleem bij de corsa c.

maar heb nog niet gehoord dat daardoor er ook problemen kwamen.

Vielen ook je wijzers naar beneden tijdens het rijden???

TamaraV

afgelopen vrijdag nadat het lampje ging branden, paar minuten later vielen de wijzers voor het eerst naar beneden 0.

Shania
          Deelnemer

ik vind je verhaal namelijk verdacht veel lijken op het probleem met de stekker achter in het tellerhuis.

die stekker geeft vaak problemen bij de c.

dan vallen tellers naar beneden tijdens het rijden.
            mocht je hem dan uit zetten wil hij niet meer starten.

macht je dit weer hebben, druk dan eens op het tellerhuis en probeer hem dan nog eens te starten

TamaraV

Vergeten te zeggen, maar de stekker is nagekeken en zelfs vastgezet op advies van Opel Garage toen ie nog bij de Bovag garage stond. Dit is het dus niet.
              Daarnaast doen temp en benzine meter het wel, plus alle lampjes van t dashbord en de radio (stuurbediening)

sw_reijnders
              Deelnemer

hebben ze gezegd wat de foutcodes waren?

ik bedoel leuk dat ze die meteen resetten, maar die geven nou juist net aan wat het probleem is :sleeping
                en als de motor dan weer stilvalt zouden die er direct weer in moeten staan.

TamaraV

nee zeggen ze niet , zelfde dat ik ook geen antwoord krijg op mn vraag hoeveel volt de dynamo aangeeft bij t meten. ik ben bang dat ze nu foutcodes of foutcodes krijgen waardoor het juist onoverzichtelijker word.

Corsa_GSi
                  Deelnemer

Je betaalt voor het uitlezen, dus heb je ook recht er op dat ze je uitleggen wat ze doen.

Auto gewoon minimaal 15 minuten met de accu los laten staan en dan alles weer aansluiten.
                    Dan is het ECU foutcode geheugen leeg.
                    Ga nu rijden en kijk of het weer optreedt en dan gelijk terug naar die garage.

Voordat geld mogen ze best wat doen.

TamaraV

Inmiddels rij ik alweer twee weken zonder problemen in mn C.
                      Ze hebben de computer vervangen, onderdeel kost 795euro ex alles, totaal factuur 1219euro. Auch… :cry:
                      Jammer want ik was ondertussen al op zoek naar een Corsa D en dit betekend toch weer iets minder budget.

Wat ik niet wist en me echt opvalt is dat mij C vrij uniek is.
                      Het is namelijk de 1.4 elegance versie uit 2003. Nu ik erover na denk ben ik ook nooit een broertje/zusje tegen gekomen.
                      Wisten jullie dat?

wim-v6
                      Deelnemer

@Corsa_GSi wrote:

Auto gewoon minimaal 15 minuten met de accu los laten staan en dan alles weer aansluiten.
                        Dan is het ECU foutcode geheugen leeg.

Bij deze moderne kneut heb je daar minimaal 3weken voor nodig om het geheugen leeg te krijgen…

Resetten kan alleen via uitleesapparatuur…

willlem

groenetijger

@TamaraV wrote:

Inmiddels rij ik alweer twee weken zonder problemen in mn C.
                          Ze hebben de computer vervangen, onderdeel kost 795euro ex alles, totaal factuur 1219euro. Auch… :cry:
                          Jammer want ik was ondertussen al op zoek naar een Corsa D en dit betekend toch weer iets minder budget.

Het is namelijk de 1.4 elegance versie uit 2003. Nu ik erover na denk ben ik ook nooit een broertje/zusje tegen gekomen.
                          Wisten jullie dat?

Wellicht gewoon nog even doorrijden met de C, tot je budget weer is aangevuld? ;)
                          Zeker met zo’n flinke rekening zou ik er nog ff van genieten..

TamaraV

Daar heb je inderdaad een punt Groenetijger, maar als ik eenmaal iets in mn hoofd heb en mn ogen iets hebben gezien ;)

Rotho

@TamaraV wrote:

Wisten jullie dat?

Er staan er momenteel 3 op marktplaats

groenetijger

@TamaraV wrote:

Daar heb je inderdaad een punt Groenetijger, maar als ik eenmaal iets in mn hoofd heb en mn ogen iets hebben gezien ;)

Dat is ook een herkenbaar iets :angel

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.