Beste Forumleden,
Een tijd geleden werd de afstand waarop de afstandsbediening (Central deurverg.) werkte steeds kleiner. Logischerwijs heb ik het batterijtje vervangen, echter,deed hij het daarna helemaal niet meer. Als ik heb nu in het slot stop en op contact zet, dan doen de knopjes het. zodra ik deze eruit haal, doet hij het niet meer. Net even bij een diagnose centrum geweest en even naar laten kijken. De beste man zei dat hij hem niet aan de praat kreeg en de synchronisatie tussen auto en sleutel vrijwel meteen weg is nadat de sleutel eruit wordt gehaald(heeft ie gecheckt met diagnose software). Daarna gaf hij dus aan dat het aan 2 dingen zou kunnen liggen. of de sleutel was defect, deze had hij niet meer op voorraad en kost 75 excl inleren. of de module was kapot.
Nou ben ik even aan het zoeken geweest op ebay en heb soort gelijke sleutels (origineel) gevonden voor veel minder. nou was mijn vraag dus, als ik zo’n afstandsbediening koop, en het zou echt aan dat ding zelf liggen, kan ik hem dan zo inleren door hem in het contactslot te zetten en op de knopjes te drukken?? of komt daar meer bij kijken omdat dat kastje nooit eerder is gebruikt voor deze auto? Iemand ervaring hiermee?? iemand tips om goedkoper dan €75 aan een afstandsbediening te komen die wel zou werken?
aanvullende gegevens:
Corsa C 2006 1.0
sletel: siemens 5wk4-8668-433mhz.
de afstandsbediening kan met gemak gescheiden worden van de sleutel zelf. Vandaar dat ik hem los wil bestellen.