Corsa C 2003 devil eyes

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C 2003 devil eyes

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249534
    uman
      Lid sinds:
      18 October 2009

      Goeie middag iedereen,

      Ik heb een vraagje wat betreft een speciale angel eyes set voor de Corsa C.
      Het gaat om deze : http://www.cargoods.nl/shop/devil-eyes/8291-devil-eyes-opel-corsa-c-chroom/

      Op hun website staat dat het makkelijk aan te sluiten is, maar zag hier en daar wel mensen klagen over de moeilijkheidsgraad om zo iets te monteren.
      Ik heb zoiezo geen ervaring dus ik wil het liever door iemand anders laten inbouwen. Maar weet nog niet waar. Ik woon zelf in Amsterdam. Hebben mensen nog enig ervaring met zulke setten ? Misschien een foto’tje ? En hoe zit het eigenlijk als je ook nog xenon wilt plaatsen in zo een lamp. Hoef je alleen het lampje te kopen of moet ik een hele set kopen ? En ja ik heb de zoek functie gebruikt maar kon niks specifiek vinden over deze unit.

      Graag hoor ik van jullie.

      #18036040
      tamiya
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 October 2011

        Andere koplampen inbouwen is prima te doen. Paar bouten los, stekkers los, boel omwisselen en weer alles monteren. Xenon verlichting is meer dan alleen een lampje, daar hoort inderdaad ook bijbehorende elektronica bij ;)

        #18036041
        PyroNiels
          Lid sinds:
          29 August 2010

          Koplampen zijn 4 boutjes en wat stekkers los, peulenschil dus.

          Xenon is ook simpel als je een pasklare set koopt ben je binnen een half uur klaar :)
          Zitten altijd duidelijke beschrijvingen bij.

          #18036042
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            Ja, iedereen roept dat het simpel is.
            Ligt er maar net aan wat jouw referentiekader voor “simpel” is.
            Ik draai m’n hand er niet voor om, maar bij de meeste koplampen met angeleyes of dagrijlicht hangen er nog wat losse draadjes aan die je moet aansluiten. Met wat basiskennis elektronica (wat is plus en min, welke draad is welke lamp) en wat voorkennis over solderen is het prima te doen.
            Punt is dat heel veel mensen dat niet weten. Zelfs garagisten weten het soms niet fatsoenlijk uit te vogelen :S

            Als je niet kan solderen, begin er dan niet aan. Je kan wel gaan lopen kloten met kroonsteentjes enzo, maar solderen is de enige goede manier.
            Kroonsteentjes trillen los of roesten knetterhard vast. Er kan ook vocht bij, wat de verbindingskwaliteit ook niet bevordert, etc etc.

            Wat Xenon betreft: Echte Xenon bestaat uit méér dan alleen een lampje.
            Het is technisch gezien een soort TL-buis, en heeft dus een voorschakel apparaat nodig. Die noemen ze een “ballast”.
            Die past niet in de koplamp, dus je zal draden om moeten leggen naar buiten de koplamp en dan weer draden naar binnen voeren voor het lampje.

            Er zijn ook winkels die halogeenlampen verkopen alszijnde Xenon, maar dat is dikke poep. Niet aan beginnen. Als je goede halogeenlampen wil, koop dan Osram Nightbreakers of Philips BLuevision ofzo.

            #18036043
            Coiler
              Lid sinds:
              7 July 2010

              Let trouwens wel op dat dit GEEN dagrijverlichting is maar “Stadslicht in LED-balk uitvoering” dus dit mag ook niet alszijnde gebruikt worden.

              Dit is voor mij de reden niet voor deze lichten te kiezen (ik wil wel graag echte dagrijverlichting).

              #18036044
              McKaamos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 December 2009

                Dat is dan weer op te lossen met een losse DRL module. Het fijne is dat de draadjes toch los hangen en je er dus gemakkelijk een losse DRL module aan kan hangen.

                #18036045
                Coiler
                  Lid sinds:
                  7 July 2010

                  @McKaamos wrote:

                  Dat is dan weer op te lossen met een losse DRL module. Het fijne is dat de draadjes toch los hangen en je er dus gemakkelijk een losse DRL module aan kan hangen.

                  Ah oke dit wist ik niet, ik dacht dat dat andere ledjes moesten zijn ofzo :hmmz

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.