Hallo,
Ik heb 15 januari een corsa c gekocht uit 2002. 1.2 (sport).
Na 2 weken zag ik een lekkage van het koelsysteem ….. dus ik heb de auto weg gebracht.
Na veel gedoe is de hele cilinderkop vervangen …..
Echter nu loopt hij stationair niet goed ….. als hij koud is gaat het goed, maar als hij warm wordt en ik ga dan stationair draaien lijkt hij te langzaam over verkeerd getimed te lopen.
Net als je denkt hij slaat af, gaat hij toch verder …. als dit gebeurd lijkt het ook alsof hij nog op 3 cilinders loopt ….. en als je de auto uit en aanzet is het weer goed … tenminste de cilinder.
Woensdag heb ik weer een afpraak met de garage …. maar ik zou graag willen weten wat dit zou kunnen zijn. Niet dat ik de garage niet vertrouw, maar ik ben nu al een hele bak met geld kwijt en hij doet het nog niet goed … nacontrole zat bij de prijs in ….. maar ik wil graag een idee hebben wat het zou kunnen zijn zodat hij straks niet begint met het is de blabla en ik ben straks weer honderden euro’s kwijt.
Zelf dacht ik aan gasklephuis (dit kwam ik een paar keer tegen bij het zoeken op google), maar geen flauw idee waar dit zit en of dit mee is gekomen met die andere cilinderkop … want hij deed het verder erg goed ondanks dat hij schijnbaar een gescheurde cilinder oid had.
Ook afstemmen van de ketting heb ik gelezen ……. deze is er wel helemaal af geweest volgens mij want hij had een nieuwe kettingset besteld.
Maar is het iets als afstellen, of is er iets kapot?
Thx alvast …. en ik heb zelf weinig kaas gegeten van klussen aan auto’s dus niet te technisch antwoorden aub :).