Corsa C 2002 Easytronic of iets anders?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C 2002 Easytronic of iets anders?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18456381
    Jypy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2022

      Hoi, ik ben Jypy en ben nieuw hier op dit forum, woon in Leeuwarden en mijn vrouw heeft een Corsa C automaat 4 deurs 1.4 uit 2002. Wij hebben deze auto nu een jaar of 7. Het enige Easytronic probleem wat er is geweest is van jaren terug en toen is een printplaat door een gespecialiseerd bedrijf gerepareerd. Auto die heel goed rijdt!

      Er is al jaren sprake van waterlekkage. We reden rond met kranten onder de vloerbedekking en vochtig, vochtig, vochtig. Display gaf regelmatig letters waar stukjes uit misten. Bij een garage is toen de ECU bak losgehaald, de doorgang gekit en een nieuw deksel op gezet (modificatie zei dealer). Maar lekkage bleef en werd als maar erger en dan bedoel ik bij een beetje bui een centimeter water op de vloer aan de bestuurderskant.

      Ik heb op zich niet veel verstand van auto’s maar ik ben opgegroeid met gereedschap dus wat sleutelen kan ik wel. Stoute schoenen aangetrokken en van de plaat waar de rembekrachtiger op zit de naden uitgekrabd en opnieuw gekit. Nu droge auto; wat een verschil!!! Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat voor ik aan de klus begon de auto voor het eerst slecht wilde starten. Opmerkelijk. want het was altijd sleutel aanraken en lopen.

      Maar…. er is altijd een maar.

      Maar 1: Trots wilde ik na de drooglegging een rondje gaan rijden maar, helaas, de Easytronic gaf een F en zat de versnelling. Bleek dat bij mijn gesleutel de remlichtschakelaar kapot was gegaan en dan wordt de Easytronic niet vrij gegeven(?). Dat was wat de automonteur zei die ik er bij heb gehaald. Hij heeft dat gerepareerd met een nieuwe schakelaar,  proef gereden en de auto geparkeerd.

      Maar 2: Trots wilde ik volgende ochtend met de auto boodschappen doen, helaas, de auto wilde niet starten. Alles werkte behalve het starten. Buurman met startkabel en – hup – starten en lopen. Ik naar garage waar ik redelijk bekend mee ben in één van de dorpen boven Friesland. Dan is de accu weer redelijk vol en kunnen zij deze checken en eventueel vervangen.

      Maar 3: na een kilometer of 8 auto begint heel raar te doen, Knipperende F, knipperende N, snelheids- en toerentalmeter zwiepen naar 0 en terug en telkens als de meters naar 0 gaan houdt de motor in om daarna weer te draaien. De Easytronicbak zit vast in de versnelling waar ik in reed (5e). Helaas, parkeerplaats opgezocht, nou ja, gehobbeld. ANWB gebeld. Startaccu er aan en starten en lopen. Met extra startaccu ANWB naar de garage gereden. ANWB naar huis. Bij de garage laadstroom gemeten en accu gemeten. Dik in orde. Toch nieuwe accu er in om te proberen en proefrit.

      Maar 4: vlak voor rotonde zelfde beeld. Auto rijd met horten en stoten, meters zwiepen heen en weer en knipperende F of N. Ik moest remmen voor een auto op een rotonde en ….. helaas; stil staan op een rotonde is niet echt leuk. Garage gebeld, accu er bij, starten en lopen en nu in de eerste versnelling met zwiepende meters en horten en stoten naar de garage terug.

      Garage kan de fouten van de bak niet of niet helemaal uitlezen. Denken(?) dat het problemen met de Easytronic zijn op grond van eerdere ervaring met Meriva, maar weten het niet zeker.

      Dat is wel het probleem. Ik wil nog wel (wat) kosten aan de auto maken maar niet als het dan blijkt dat het toch nog ergens anders aan te ligt. Dat betekend dan nog meer kosten.

      Tja wat nu: Auto is (was) weliswaar prima maar is van 2002. Easytronic probleem, oké maar waarom vliegen de meters dan naar 0 en terug wat m.i. wijst op kortsluiting. En kan dit beeld misschien iets te maken hebben met mijn goedbedoelde gesleutel?

      Iemand op dit forum die over het gelijktijdig optredende beeld van stotterende motor, meters die van de juiste waardes naar 0 gaan en terug en gedoe met de Easytronic (vast in een versnelling en knipperende F of N), iets kan zeggen en/of mij een tip kan geven waar naar gekeken kan worden?

      Ik ben benieuwd!

       

      #18456412
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Corsa C 2002 1.4 automaat is GEEN EASYTRONIC, maar een goede japanse AISIN AF13-II. Met olie vervesen er is niets aan de hand, ik had een zo auto voor 7 jaar ook.

         

        #18456420
        Bart…
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 March 2019

          Check eens of na een ritje je accupolen warm worden. Heb weleens gezien dat er een overgangsweerstand in de aansluiting bij de kabel zat.

          #18456435
          Jypy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 February 2022

            [quote quote=18456412]Corsa C 2002 1.4 automaat is GEEN EASYTRONIC, maar een goede japanse AISIN AF13-II. Met olie vervesen er is niets aan de hand, ik had een zo auto voor 7 jaar ook.[/quote]

            Oké; zoals gezegd heb niet veel verstand van auto’s en ik hoor dit voor het eerst. Het boekje van de auto zegt Easytronic en wat ik onder de motorkap zie is gelijk aan de plaatjes van de Easytronic van Internet. De automonteur heeft de bak (F) vrij gedraaid; exact met de schroef bij de groene pijl. Dus ik heb geen Easytronic?images (1)Easytronicimages

            #18456449
            liviu2004
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 April 2014

              Dat is wel een easytronic maar dan geen 1.4.

              Wat foutcodes heb je in de easytronic computer?

              #18458260
              Jypy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 February 2022

                Foutje van mijn kant: het is wel een 1.4 maar van 2003.
                Ik heb een OBD 2 lezertje gekocht; een Autophix 3210.
                Update problemen: auto van garage naar huis gesleept. Vanmiddag willen starten. Niets. Accu is volgens OBD goed. Met andere auto gestart: prima. OBD zegt laadstroom goed.

                Diverse keren gescand maar geen foutcodes; ondanks dat de auto bij stationair draaien soms hikt waarbij oranje motorlampje gaat branden. Lampje gaat direct weer uit, dat wel. Soms gaat de motor ook iets sneller stationair lopen na de hik.

                Auto loopt soms 1o minuten achter elkaar netjes stationair om dan in een keer af te slaan.

                Ik wil er niet mee rijden gezien de problemen bij de vorige keer maar paar meter vooruit en paar meter terug gaat prima. Bak geeft ook netjes N, A, R aan.

                Een van de OBD software plaatjes heb ik als foto bij gevoegd. Nogmaals ik ben een leek dus waarom kan het apparaat een aantal diagnoses niet afmaken (zie rode kruisjes)?IMG_0005 De andere diagnoses zijn allemaal voltooid of geen ondersteuning

                Zit daar ergens een/het probleem?

                #18458292
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  Z14xe 2003 met easytronic is nooit gemaakt.

                  #18458357
                  Jypy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 February 2022

                    [quote quote=18458292]Z14xe 2003 met easytronic is nooit gemaakt.[/quote]IMG_0507

                    #18458358
                    Jypy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 February 2022

                      IMG_0005

                      Kan iemand iets zeggen waar ik aan de hand van deze analyse met 3 onafgewerkte items nu moet gaan zoeken om de storing(en) op te lossen….?

                      #18458360
                      liviu2004
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2014

                        Nee hoor, voor opel deze is 2004 chassis nummer.

                        W0L0XCF68 4

                         

                        #18459210
                        Jypy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 February 2022

                          Ik weet nu dat ik een Opel Corsa 1.4 Easytronic heb, die in 2003 nieuw is gekocht met een chassisnummer uit 2004.
                          De foutcode is P1700 (zegt de monteur die de storing uitgelezen heeft). Wat nu? Easytronic repareren?

                          #18459245
                          liviu2004
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 April 2014

                            Monteur moet easytronic uitlezen voor foutcodes, niet motor ecu.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.