corsa c 2001 retrofit cruise control?

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa c 2001 retrofit cruise control?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Random memer memenation
    Deelnemer

hallo goededag. ik heb een aantal maanden geleden mijn rijbewijs gehaald en toen ook mijn heerlijke corsa.

het gaat om een mooie corsa c 2001 1.4. met motor code Z14XE.

heb zelf all wel wat dingen kwa motor/het elektra gedaan op de auto voor wat leuke verbeteringen en zo ver zo goed.

maar voor ik mijn corsa’tje had. heb ik een even in mijn vader’s 2005 1.2tje gereden die cruise control had.

en die mis ik nu wel heel erg in mijn auto’tje. dus ik ben even aan het onderzoeken of het mogelijk is deze in te bouwen in mijn corsa.

ik heb wel wat aftermarket kit’s gezien. maar het liefst wil ik opel techniek gebruiken want die is zowieso meer betrouwbaar. wat zeker belangrijk is bij het rijden/stoppen van het voertuig.

in principe heeft deze uit voering bijna alle opties. voor zo ver ik weet is het enige wat er niet op zit is de verwarmde stoelen (bedrading daarvan is aanwezig na wat onderzoek)

en de cruise control is niet aanwezig.

is het mogelijk om cruise control te retrofitten in de 2001’s? ik had het all aan de opel dealer gevraagd maar die geeft mij zo een vaag verhaal.

voor zover ik gezonden hebt kwa onderzoek moet ik zowieso het knipperlicht schakelaar vervangen en opcom laten programeren voor het accepteren van het cruise control pedal.

wat ik actheraf nog achter kom is dat blijkbaar de ECU ook geprogrameert moet worden.

maar die de cruise control niet accepteert omdat de 2001 geen cruice control zou hebben?.

maar las wel wat nuttigs in een UK forum. blijkbaar kan je de ECU herprogrammeren tot een “astra ECU” en die moet de cruise control wel accepteren en geen probleem hebben omdat het als goed is precies hetzelfde motorblok is.

maar dat is zover ik gekomen ben nu. zijn er nog dingen dat ik vergeten ben? zijn er nog dingen dat er gedaan/gecheckt moet worden?

mijn vader heeft een 2005 1.2tje met cruise control dus ik kan eventueel bij dat voertuig even spieken met meters en dusdanig om te checken of alles goed is.

ik ben van plan dit project rond zomer 2023 te doen. dus genoeg tijd om alle voorbereidingen te doen.

in iedergeval heel erg bedankt voor de informatie. en nog een fijn jaarwissel gewenst :good: :good:

liviu2004
      Deelnemer

Astra ECU? Wat onzin lees je?

Z14XE kan gewoon oem cruise control weten.

Maar nog een koppelingspedaal schakelaar nodig + kabelwerk + nog een draad vanaf BCM box naar cruise control handel.

Die How To staat al JAAAREN online.

http://www.freak0815.de/Fahrzeughilfen/CC/UA-Tempomat.pdf

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.