Corsa C 1,7 Diesel valt uit – probleem dieseltoevoer?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C 1,7 Diesel valt uit – probleem dieseltoevoer?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    jeanke1508
    Deelnemer

Dag,

Heb bij men Corsa al 2 keer probleem gehad met het stationair draaien van de motor tijdens het rijden, ofwel dat hij uitviel en na een paar minuten wachten ik opnieuw kon rijden. Dit was met een 20.000km tssn. Door mijn mazoutfilter te vernieuwen begin dit jaar dacht ik het probleem gevonden te hebben. Ik had het probleem zo toch al voor de 2de maal kunnen oplossen (had ook wel een paar keer de tank redelijk goed leeg gereden)
      Nu, 5000km later iet wat hetzelfde. Ik reed nog maar iets van 10km op reserve-diesel (lampje brande) op weg naar de pomp viel hij opeens uit. Ik heb dan een paar keer gestart met na 5sec uitval; na 5min wachten kon ik terug 3kilometer naar de pomp rijden.
      Problem solved, dacht ik
      In de namiddag paar keer heen en weer gereden over afstanden van 2 kilometer zonder probleem, tot hij opeens terug stilviel.
      heb de Mazoutfilter vervangen, start terug maar valt na half minuutje terug uit. (is dus gewoon vanop 2000toeren opeens horen dat de motor geen vermogen meer heeft/afslaat)
      paar keer opnieuw geprobeerd, maar het probleem blijft zich voordoen.
      Nu moet ik wel zeggen dat ik al 210.000km heb en merk dat van vorig jaar als hij stilstaat er wel een klein beetje mazout-lekkage aan de dieselpomp is.
      Kan ook de sturing van de pomp zij zeker; die zit er rechtstreeks op?

Mss zoek ik het te ver en kan ik eerder iets anders proberen vooralleer naar de garage te gaan; heb nie echt het geld doordat ik juist ben verhuisd en zoiezo wil ik er ook geen 500€ ofzo tegen gooien. Zou natuurlijk jammer zijn dat ik dan een maand geleden banden en remblokken vooraan heb vervangen voor niets.

Is een lange tekst om te lezen maar hoop zo op de goeie tip om eventueel zelf het probleem te kunnen oplossen

liviu2004
      Deelnemer

Twee dingen voor u: brandstofpomp ecu bad solderen en tweede, diesel in de motor ECU stekker k of m. Waar woon je?

CarloAstra
        Deelnemer

Krukassensor al eens vernieuwd? Dat geeft dezelfde symptomen…

jeanke1508
          Deelnemer

de sensor is nog niet vernieuwd geweest; waar zit deze dan? kan je er aan zonder volledig motorkop te demonteren?

jeanke1508
            Deelnemer

en als ik de bedrading zelf wil contoleren? of kan ik met een multimeter waarden uitmeten?
              Maar ben dus geen garagist hé; kan wel eens filters vervangen of een of andere rubberen patte (of hoe da je et ook noemt in het nederlands) :-)

jeanke1508
              Deelnemer

Moet wel zeggen de start gaat zonder probleem; maar uitvallen is wel direct van op toerental de motor die uitslaat zonder enige sputtering of hapering voordien

Haasje17
                Moderator

Ik zou de krukassensor eens wisselen.

wim-v6
                  Deelnemer

Krukassensor.

Dacht uit mijn hoofd aan de achterzijde in het onderblok tegen de bak aan, maar zeker weten doe ik het niet.

Krukassensor is een gekende kwaal bij deze motortypes.
                    En meestal de oorzaak van uitvallen van de motor wanneer deze op bedrijfs temperatuur is.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

jeanke1508
                    Deelnemer

Denk toch eerder t gene dat liviu verteld heeft; juist omdat ik ook zie dat er al een half jaartje iedere keer een kleine hoeveelheid diesel is te zien op de oprit. is juist waar de pomp zit.

Nu heb hem binnen gedaan in een garage waar er een volledig dezelfde auto sta met kapotte krukas, zo kunnen ze de boel gebruiken.
                      Heb toch geen brug en zie al da gesukkel ook nie zitten. Zal wel vragen of ik die ecu terug meekrijg
                      in geval ik er nog eens mee problemen heb
                      Nu ne garagist zal da wel nie rap doen hé

Alvast dank u voor alle reacties

liviu2004
                      Deelnemer

Diesel brandstof in y17dt ecu:

Bad solderen brandstofpomp ecu:

jeanke1508
                        Deelnemer

Probleem is opgelost; andere ECU gestoken

Thx

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.