Corsa C 1.4 hapert soms

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C 1.4 hapert soms

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    stan_da_man
    Deelnemer

Dag opel kenners,

Ik zal mijn ‘probleem’ zo uitgebreid mogelijk proberen uit te leggen.

Ik heb al een jaar een leuke Corsa C 1.4 Z14XE uit 2001, rijdt als een zonnetje op dit klein euvel na.

De auto hapert soms (warm of koud geen verschil) tussen de 2000 en 3000 toeren, dit doet tie steeds maar een fractie van een seconde, je voelt een schokje in de auto.
      Het kan een keer in de week voorkomen of meerdere keren op een stuk van 50km.
      De auto uitzetten en opnieuw starten verhelpt het niet altijd. Als de auto in ‘haper-modus’ is houdt tie soms ook in bij 4000 toeren, het is dan bijna onmogelijk om meer toeren te maken.

Wat heb ik al gedaan?
      *Olie, brandstof en lucht filters vervangen
      *Uitgelezen met china-clone diagnose tool (geen foutcodes)
      *3000 km geleden de bougies vervangen (grote beurt)

Mijn vraag aan jullie is dan ook wat dit zou kunnen veroorzaken. Het is gewoon irritant als het gebeurd.

Ik zie jullie reacties met plezier tegemoet

Greetz,
      Stan

liviu2004
      Deelnemer

Brandstofpomp, brandstofpomprelais, ecu hoofdrelais, bobine, bougies moet met 2 elektroden, krukassensor …

stan_da_man
        Deelnemer

Bedankt voor je reactie liviu2004!

Dat zijn een hoop mogelijke oorzaken, zouden sommige ervan geen foutcode moeten geven?

liviu2004
          Deelnemer

brandstofdruk nee, brandstof relais macht kant nee, bougies geen of komt te laat als misfire, Bobine hoogspanning kant, nee.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.