Hallo Corsa freaks,
Sinds enige tijd, heeft onze Corsa (66kw/90pk) de volgende zotten, wat zo af en toe gebeurt.
Als volgt, wanneer ik moet stoppen, en de koppeling intrap dan slaat de motor af, en wanneer ik de koppeling los laat, wil hij wel weer verder gaan, maar moeizaam, of slecht starten.
Wanneer de motor draait, dan trilt hij, alsof er maar drie cilinders werkzaam zijn, en hij stinkt niet.
Heel enkele keer, gaat het mm-lampje branden, en na het uitzetten van het contact en weer aan, is het lampje weer uit. Dit heb ik een aantal jaren geleden al eerder gehad, maar niet zo erg als nu. Toen brande het mm-lampje constant, ook na het uit en aanzetten van het contactslot, en geen gevoel, dat de motor op drie cilinders draaide. Toen bleek de EGR-klep stuk te zijn, die was toen vervangen, en probleem opgelost.
Nu komt er nog bij, dat heel enkele keer, het accu-lampje op het desboard ook gaat branden, en na het uitzetten en daarna weer starten, is het accu-lampje weer uit. Maar wel slecht draaien.
Andere zot (los van bovenstaande zot):
Wanneer ik hem flink op zijn staart trap (snelweg), dan stinkt hij wel (geen verbrande olie of koelvloeistof lucht, ook geen rotte eieren lucht). Bovendien soms of meer dan soms, niet vooruit te branden, alsof er een dikke pieper door de uitlaat geperst moet worden, en licht stotteren / inhouden.
Oliepeil en koelvloeistof reservoir is op pijl, alleen een klein beetje licht olieverbruik, wat normaal is bij hoge snelheden.
Wie kan mij helpen / adviseren?