Corsa C 1.4 16V Dynamo kapot of wat anders ???

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Corsa C 1.4 16V Dynamo kapot of wat anders ???

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    corsa_abcd

Hallo,

ik heb sinds gister problemen met mijn Corsa (C 1.4 BJ 2001).
      Ik was aan het rijden en op een gegeven moment ging hij stotteren en ging er een lampje branden, een autootje met een steeksleutel erin. Ik heb in het boekje gekeken en er stond bij dat er een elektrisch probleem is opgetreden, na het uitzetten van de motor en opnieuw starten is het lampje uitgegaan hierna deed de auto normaal en brandde het lampje even niet meer. Tot mijn verbazing ging hij weer branden. Toen ik ditmaal de motor uit en aan zette ging dit lampje weer uit maar ditmaal begon het rode lampje met een accu erin te branden ! Wat volgens het boekje wijst op problemen met de Dynamo. Wat erg vreemd is is dat het lampje niet constant brand, hij is sinds gister een paar keer uit gegaan en toch weer terug gekomen. Heeft iemand enig idee of dit erop wijst dat mijn Dynamo kapot is of is er evt iets anders aan de hand? Ik had de auto uit willen laten lezen maar dit kan nu pas natuurlijk na het weekend dus ik ben wel erg benieuwd wat het zou kunnen zijn dus als iemand hier nog ideeën over heeft graag!

Alvast bedankt voor de reacties !!

wim-v6
      Deelnemer

Meet de laadspanning eens bij draaiende motor, stationair en verhoogd toerental

Willem

stefanovitch
        Deelnemer

stationair draaiende motor mag de dynamo niet minder dan 13,2 volt geven en op toeren niet meer dan 14.8 volt, meet dit maar eens zoals Wim zei.

Brand het lampje constant of brand het zwak of wisselend met het toerental, dan haal hem er maar af breng hem maar weg 99% zeker dat de diodes kapot zijn.

mvgr stefanovitch

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.