corsa c 1.2 benzine toerental zakt in

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa c 1.2 benzine toerental zakt in

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267537
    Raimond83
      Lid sinds:
      15 August 2014

      Hallo ik ben Raimond 31 jaar uit haarlem. Al jaren een trouwe lezer van het forum. Net een inlog gemaakt voor het posten van topics. Ik rijd nu 3 en half jaar een corsa 2002 1.2 benzine handgeschakeld, 181000km. Ik heb een probleem met mijn toerental die zakt stationair om de 4 a 5 seconden eve in. Ongeveer 100 rpm. Dit is ook duidelijk te voelen in de auto. Dan bokt die heel even. Na ongeveer 20km rijden dan gaat die in noodloop of loopt op 3 cylinders. Dit gaat gepaard met het knipperende oranje kat lampje.Die daarna constant aan blijft. Na het contact uit zetten en weer aan verdwijnt het lampje en kan ik weer zo;n 20km rijden. Ik heb de computer uitgelezen en kon geen opgeslagen codes vinden. De bougies heb ik gister vervangen niets raars aan te zien en de bobine brug is 9 maanden oud.De auto krijgt ook gewoon zijn beurtjes en bezuinig nergens op. Welk onderdeel zou erg verdacht kunnen zijn?

      mvg,

      Raimond

      #18248318
      Byjugo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2013

        Heb je ook de mogelijkheid om hem tijdens het rijden uit te lezen? Misschien dat de foutcode dan wel naar voren komt…

        Vaak is het een van de mm-sensors die dit soort kuren veroorzaakt, maar om gewoon maar lukraak te gaan vervangen kan wel een beetje een dure grap worden.

        #18248319
        Raimond83
          Lid sinds:
          15 August 2014

          Als ik nu een stuk ga rijden neem ik de diagnose scanner mee. Deed ik gister ook en dan zal je net zien dat er geen problemen zijn. Mocht het terug komen dan post ik de uitkomst wel. Maar de auto klinkt nog steeds niet lekker. De nieuwe bougies hebben wel een groot deel het probleem verminderd. Maar toch apart de vorige set bougies zat er ook nog geen jaar in.

          mvg

          Raimond

          #18248320
          tolunay
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2009

            beste kun je hem uitlezen met een OP-COM voor de beste resultaat.
            Misschien kun je je locatie aangeven zodat eventueel mensen in je omgeving je ongetwijfeld kunnen helpen met het fout zoeken.

            Je kan eens kijken naar de gasklep en deze grondig schoonmaken en de carterventilatie schoon maken en opboren.
            De egr kan ook dit soort problemen veroorzaken als deze verstopt is.

            #18248321
            Raimond83
              Lid sinds:
              15 August 2014

              Ik woon in Haarlem zuid. En idd een opcom is vele malen beter dan mijn diagnose scanner. Sinds ik de bougies vervangen heb rijd de auto stukken beter. Aan de oude bougies was niet echt veel bijzonders te zien, kleur is ook goed. Rij nu dagelijks met de diagnose scanner maar het waarschuwingslampje brand niet meer. De auto zakt nog wel in toeren terug stationair en in de 5de versnelling bij ongeveer 110kmph stotterd de motor af en toe voor een seconden.In noodloop raak de auto niet meer gelukkig.
              Ik ga eens kijken of ik het weekend tijd heb ok de gasklep te demonteren. Bedankt voor je tip tolunay.

              mvg

              Raimond

              #18248322
              Raimond83
                Lid sinds:
                15 August 2014

                Vandaag de fout kunnen uitlezen p301 misfire cylinder 1. Bougies heb ik laatst vervangen. Vermoed dan toch de bobine brug. Die erin zit is net een jaar oud ongeveer. Nu maar eve opzoek naar een bobine.

                mvg

                #18248323
                Raimond83
                  Lid sinds:
                  15 August 2014

                  Net een nieuwe bobine erin gezet, de oude was idd kapot rubbers gescheurd gelukkig de restjes uit het bougie gat gekregen. De motor loopt nu bijna perfect maar niet helemaal. Verdenk ook een verstuiver. Wie iemand welke cylinder 1 is. Is dat vanuit de auto naar voren bekeken de meest linker of rechter cylinder? En weet iemand waar ik online een verstuiver kan kopen. Kan het niet vinden, alleen maar tweedehands verstuivers.

                  mvg,

                  Raimond

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.