Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa C 1.2 16v op lpg vraagjes over lpg
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2014 om 13:51 #17268760
Hallo,
Ik sta op het punt om een Corsa C uit 2005 te kopen op lpg…. km stand 166.000.
Nu heeft hij als mankementje dat als het kouder is dan 10 graden hij terugslaat van lpg naar benzine.
Hij start op benzine en slaat na zo’n 5 seconden over naar lpg, maar als het dus kouder is dan hoor je hem tijdens het rijden ook gewoon omschakelen naar benzine terug.Wat kan dit zijn?
Graag jullie advies/mening.
Overgens.. nog andere zaken waarop ik moet letten bij deze auto’s? 1.2 16v is met ketting geloof ik he..?
25 oktober 2014 om 15:25 #18258507Is een Z12XEP zou deze niet kopen op gas kunnen ze niet heel goed tegen.
En ja is idd met ketting.
25 oktober 2014 om 16:18 #18258508hij komt van een bekende af die heeft er inmiddels 80.000 op gas opzitten en enige probleem was een koppeling
hoezo kunnen ze niet zo goed tegen gas?25 oktober 2014 om 16:34 #18258509@opeltje17: iid, waarom zou een Z1.2XEP niet tegen gas kunnen?
Bij mijn weten kunnen deze blokken goed tegen gas. Daarbij hebben ze hydraulische klepstoters, wat ook belangrijk is bij rijden op LPG.
25 oktober 2014 om 22:41 #18258510Ze kunnen er niet “goed” tegen.
Verbrandings temperatuur op gas is veel hoger, waardoor de kleppen nog wel eens in willen branden in de kop wat nog wel eens gebeurt bij deze motoren.
Maakt verder niet uit of je hydraulische stoters, heb je gewone moet je ze alleen wat vaker stellen.
26 oktober 2014 om 09:41 #18258511ik las ook iets over de nokkenassen die nog wel eens willen breken…
tja zo heeft iedere motor wel wat en zien we wel wat er gebeurd.. de auto rijdt nu bijna 1 ton op lpg en nog geen klachten behalve het terugslaan van lpg naar benzine af en toe als de temp wat kouder wordt.
26 oktober 2014 om 10:01 #18258512Klopt die breken nog wel eens ja, nokkenas lager kapen aandraaien met 8-10nm zou dit moeten oplossen.
26 oktober 2014 om 10:05 #18258513voor mij (een leek op dat gebied) kun je iets duidelijker zijn hoe en wat precies :)
26 oktober 2014 om 10:12 #18258514Kleppendeksel eraf(zwarte kap boven op motor waar de olie dop ook in zit) dan zie je de nokkenassen zitten die zitten vast met kappen met boutjes erin deze allemaal aandraaien met 8-10nm.
26 oktober 2014 om 10:23 #18258515ok duidelijk.. dankjewel
26 oktober 2014 om 16:25 #18258516Ik heb een corsa van 2003 op gas
Bij mij duurt het langer voor hij overschakelt van gas naar benzine
De verdamper moet volgens mij 60 graden zijn voordat de auto op gas gaat rijden26 oktober 2014 om 17:27 #18258517Ok… dus als de buitentemp daalt en de motor niet genoeg warmte geeft schakelt hij over?
Verder nog mankementjes??
26 oktober 2014 om 17:45 #18258518@opelkadetje wrote:
Ok… dus als de buitentemp daalt en de motor niet genoeg warmte geeft schakelt hij over?
Verder nog mankementjes??
Ja dat heb je helemaal goed
Des te kouder het buiten is des te langer het duurt dat de auto op gas gaat lopenIk weet niet hoeveel je rijd maar ik geef uit voorzorg de auto elke 12.000 km,
nieuwe olie , bogie’s en oliefilter.En als de auto slecht gaat lopen op gas even naar de gasboer gaan en verdeelhuis schoon laten maken.
26 oktober 2014 om 18:05 #18258519Ik zal eens nagaan wanneerdat gedaan is… km per jaar vd vorige eigenaar was 20.000 en wordt nu bij ons 10.000
1 november 2014 om 08:56 #18258520Even goed controleren wat voor een installatie erin zit, de meeste installaties hebben diverse filters die om de 2 jaar vervangen dienen te worden.
En als de auto terug schakelt naar benzine als het koud is, dan is er vast een sensor stuk.
Het omschakelmoment van benzine naar gas gaat meestal op basis van koelwatertemperatuur. Bij mijn Vectra is dat op 30 graden gezet, wat relatief koud is. Bij mijn Astra gaat dat op 40 graden (lager ging niet bij dit merk), beiden na koudstart.
Maar ook gas computers hebben een geheugen voor fouten, net zoals een gewone ecu. Dus laat hem is uitlezen bij een gasboer bij jouw in de buurt.
Zit er ook een kleppensmeersysteem in? Flashlube of JLM bijvoorbeeld, Prins heeft weer zijn eigenspul.
1 november 2014 om 09:06 #18258521hey bedankt voor de info..
ik weet niet of er een klepsmeer systeem inzit enz enz.. ik zou eventueel wat foto’s kunnen maken bij de huidige eigenaar en die hier op t forum zetten wellicht dat je er meer van af ziet.. ik in ieder geval niet.. daarom wil ik me er ook in verdiepen ;) en alle info daarbij is welkom zodat ik ook een beetje weet hoe het allemaal werkt enz.
de auto heeft onlangs een grote beurt gehad, en is bij een gasboer geweest.. deze zei toen (allemaal bij de oude eigenaar nog) dat hij nu niets kon af/uitlezen omdat hij de mankementen nu niet had.
3 november 2014 om 19:20 #18258522Foto’s zijn altijd goed :kewlpics
En je kan onder de kap kijken of er een extra tankje zit waar je de klepsmeervloeistof kan bijvullen, soms zit er ook een extra lampje gemonteerd in de buurt van de LPG tankinhoud meter / omschakelknop.
3 november 2014 om 20:36 #18258523zodra k de auto heb ga k foto’s maken :)
5 november 2014 om 09:39 #18258524ik heb even nagevraagd, er zit geen klepsmeer systeem in, dit kan ingebouwd worden voor 85 euro inc smering.
is dit echt heel belangrijk of valt het wel mee?
85 euro is ook niet de wereld namelijk..
5 november 2014 om 13:46 #18258525ik lees tegenstrijdige verhalen op het internet… de 1 zegt dat het wel beter is en de ander zegt dat het onzin is omdat lpg de motor zelfs beter smeert dan benzine en het geldklopperij is…
??
5 november 2014 om 20:40 #18258526LPG smeert minder dan benzine.
Verbranding is ook heter.Sommige motoren hebben het niet nodig, andere wel.
Ach je kan ook zonder rijden en sparen voor een koprevisie, mocht dit ooit nodig zijn.
5 november 2014 om 21:06 #18258527tja.. nu al 80k op gas gelopen.. zou die klepsmering nu ineens uit gaan maken ?? zou je gelijk moeten doen dan neem ik aan :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.