Corsa bwj 2000 1.2-16V Start en OBD2 lezen probleem

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa bwj 2000 1.2-16V Start en OBD2 lezen probleem

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Zenobie
    Deelnemer

Hallo , ben nieuw op het forum had vroeger zelf een Opel GT 1900 maar vraag gaat over het niet starten van de corsa van mijn schoonzoon.

Het gaat om een 1.2 ecotec 16 kleppen bwj 2000 Verder vind ik op het gelijkvormigheid attest Type S93, variant CR11, Corsa B

Na gewoon komen aanrijden zonder problemen thuis de wagen geparkeerd en s anderdaags wil hij niet meer starten. Het is niet de batterij nog de startmotor want deze laatste draait rond zoals te voren.

Nu heb ik tot mijn verwondering een obd2 plug in gevonden in de zekeringskast krijg echter met mijn ELM327 geen verbinding.

Geprobeerd via drie diverse apps maar geen verbinding in mijn andere wagens werkt die naar behoren.  2 vragen.

Met welke aPP lezen jullie dit type auto uit? Kan iemand me opweg helpen voor het start probleem.

Alvast bedankt

Haasje17
      Moderator

Uitlezen met opcom of tech2 die apps is eigenlijk allemaal rommel.

Knippert er een lampje tijdens het starten?

Zenobie
        Deelnemer

Dank vr de snelle respons.

Er knippert geen lampje dacht ik maar wagen staat niet bij mij, ik kijk het na bij eerste gelegenheid
          <div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>

Zenobie
          Deelnemer

Er knippert geen lampje, Volgens mijn schoonzoon is er wel verschil in t branden van de lampjes vroeger ging alles uit tijdens starten ; . Nu blijft EPS branden en oranje motor lampje. Geeft dit een indicatie naar een fout toe?

Anderzijds als je contact aan zet hoor je geen benzine pomp draaien maar hij beweert dat hij dat vroeger ook niet hoorde kan dat ?.

<div id=”ConnectiveDocSignExtentionInstalled” data-extension-version=”1.0.4″></div>

Motormuis
            Deelnemer

de benzine pomp draait gelijk als je hem op contact zet en gaat dan uit als je dan gaat starten moet de pomp weer gaan draaien doed hij dat niet kun je eerst kijken of de zekering kapot is daarna kun je het brandstof relais nakijken als die ook goed is is de pomp kapot of de bedrading

Zenobie
              Deelnemer

Moet je die  op t gepaste moment zoals u schrijft horen draaien?

Zit die relais in de zekeringskast in de motor ruimte of links onder stuur?

Alvast bedankt

Motormuis
                Deelnemer

het relai zit in de zekeringkast ja als het contact aan zet op de 2e stand dan moet hij draaien

Zenobie
                  Deelnemer

Ben er eindelijk toegekomen om iets dieper in tr probleem te duiken.

Zekeringen in de kast links van het stuur zijn ok. De relais eindelijk gevonden zitten rechts onder van de handschoen kast. Bij het kontact aanzetten is er geen enkele die klikt. Het is me niet duidelijk dewelke relais dient voor wat kan iemand mij iets wijzer maken aub?

Bougies krijg ik geen vonken op, en met damp start gebeurt er ook niets  wat logisch is gezien geen vonk aan de bougies.  Nu vertelde mij iemand dat als de nokkenas sensor niet ok is het ecu geen signaal geeft naar ontsteking en ook niet naar benzine circuit. Kan dit de oorzaak zijn of zijn er andere suggestie. Is de nokkenas sensor hetgeen aangeduid staat met rood circeltje? Alvast bedanktIMG_20230320_170244IMG20230320163850IMG20230320163853IMG20230320164206IMG20230320170056

Ralbers
                    Deelnemer

Goede dag,

Blijft het lampje met auto en sleutel branden zoja dan zou je problemen kunnen hebben met de ecu dat de immo geen contact maakt met de ecu of de sleutel opnieuw inleren maar meestal is dan de ecu kapot.

Normaal zou je met elm327 een corsa kunnen uitlezen maar als de ecu geen contact maakt kan je hem ook niet uitlezen .

Opcom of tech2 werkt natuurlijk beter

Waar zit u in Nederland regio Nijmegen toevallig?

Zenobie
                      Deelnemer

Nee , zit aan de belgische kust

Zenobie
                        Deelnemer

Bedankt vr het meedenken. Ander ecu gaan we in eerste instantie niet aan beginnen gezien de leeftijd van de wagen denk ik dat dit niet meer loont . We hebben ondertussen de nokkenas en de krukassensor besteld, kost niet veel en op 30 minuten is de klus gefikst….. …….. dat was buiten de waard gerekend van de nokkenas sensor . Boutje ging er vlot uit echter de sensor zelf kan je 360 ° draaien en mm of 3 uit zijn zitting uit t motorblok lichten en dat  ist verder wil het ding er niet uit. Zien als enige mogelijkheid het carter er af halen en van binnen uit de sensor er uit tikken. Dat is onze theorie maar heb er geen benul van of dit ook gaat lukken en er na het verwijderen van het carter er in t blok niets in de weg gaat zitten? Iemand die al de binnenkant van blok van onder uit heeft kunnen bekijken en is wat ik zeg ook mogelijk?

Alle suggesties welkom :-)

Zenobie
                          Deelnemer

Opgelost.

Krukas sensor er uiteindelijk uitgekregen………14 dagen laten weken in WD 40 en kwam er dan vrij vlot uit . Dus geen onnodig carter afhalen.

Deze en nokkenas sensor vernieuwd en bij  eerste draai van de startmotor  sloeg hij aan.

Eind goed al goed

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.