Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa brandschade
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2010 om 16:56 #17228209
Anoniem
1 January 1970Ik zal me eerst eens even voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum.
Ik ben Roel van der Aa en ben 20 jaar. Ik woon in Sint-Michielsgestel (vlakbij Den Bosch).
Ik heb sinds 3 maanden de corsa van mijn oma overgekocht. Het is een 1.2 8v uit ’93 met 87000 km op de teller.Helaas sloeg woensdag op donderdag nacht het noodlot toe. :swear
De auto langs mijn auto was in brand gestoken, 2 auto’s branden volledig uit en die van mij liep brandschade aan de achterkant op.
Natuurlijk krijg ik niks vergoed en zie ik mijn zuur verdiende centen letterlijk in rook opgaan.Wat foto’s van na de brand:
Nu komt eigenlijk mijn vraag. Ik wil hem nu weer opknappen want ik heb geen geld om een gelijkwaardige auto te kopen, maar waar moet ik op letten en waar kan ik het beste onderdelen vinden? (Bij deze; als je een achterlicht, de rand voor boven het wiel, zijraam of bekleding die aan de kant van het raam zit en andere spullen hebt liggen en kwijt wil stuur dan even een berichtje ;) )
Is het makkelijk om zelf het raam erin te kitten? Ik ben zelf best handig dus dat zal het probleem niet zijn.
Als jullie nog tips hebben of iets dergelijks zou dat fijn zijn!Groetjes,
Roel8 november 2010 om 17:04 #17756597Krijg je geen geld van de verzekering dan vanwege dit geintje?
Mn vriendinnetje reed dr oude koekblikje totall los op een GOLF( king: ) Golf ook totall loss….
Omdat het haar schuld niet was kreeg ze van de verzekering nog 1000 euro terug.
Daar kan je genoeg voor halen.
Nou was dat wel een jappannertje, ik weet niet hoeveel de slopers op een corsatje bieden. (want die staan er al best veel overal)
Je kan altijd ff contact opnemen met de verzerkering.
Opknappen kan natuurlijk ook, maar ook je lak is er aan he. Dat krijg je nooit mooi als je het zelf, goedkoop klaar maakt.
8 november 2010 om 17:05 #17756598Zitten raampjes bij een B er wel in ge-kit? Is dat niet net als bij de A met raamrubbers?
Dat randje boven het achterwiel zit met een paar simpele plastic moertjes vast. Maatje 10 geloof ik.
Zitten aan de binnenkant van het spatbord, dus je moet ze even op de tast opzoeken en dan er af halen met een dopsleuteltje. Als ik het goed heb zijn het er 7 of 8 stuks per paneel.
Kans is dat ze gesmolten zijn en dat je ze er af moet snijden oid.Achterlicht zit van binnen vast geloof ik. Paneeltje in de kofferbak er af en dan met een paar schroeven. Stekker er uit, nieuwe er in, vastdraaien en klaar.
Verder is de corsa B behoorlijk populair dus er liggen genoeg op de sloop.
Gewoon langs de dichtstbijzijnde sloop gaan en dan onderdelen halen. Vergeet niet af te pingelen want ze vragen anders de hoofdprijs.8 november 2010 om 17:12 #17756599Anoniem
1 January 1970origineel gepost door Fearless
Krijg je geen geld van de verzekering dan vanwege dit geintje?Mn vriendinnetje reed dr oude koekblikje totall los op een GOLF( king: ) Golf ook totall loss….
Omdat het haar schuld niet was kreeg ze van de verzekering nog 1000 euro terug.
Daar kan je genoeg voor halen.
Nou was dat wel een jappannertje, ik weet niet hoeveel de slopers op een corsatje bieden. (want die staan er al best veel overal)
Je kan altijd ff contact opnemen met de verzerkering.
Opknappen kan natuurlijk ook, maar ook je lak is er aan he. Dat krijg je nooit mooi als je het zelf, goedkoop klaar maakt.
De brand is aangestoken bij de naast staande auto dus schade is alleen te verhale op de dader en die is dus spoorloos. Waarborgfonds keert ook niks uit dus qua geld is het einde verhaal.
(De lak is trouwens wel zwart maar verder niet aangetast ;) )
edit:
die raampjes zitten er volgens mij idd met raamrubbers in.. hoe zit dat dan precies vast?8 november 2010 om 17:18 #17756600Raamrubbers zijn gewoon rubbers met twee groeven.
Binnenste gaat het raam in, de buitenste valt om een randje in de carrosserie van de auto.Om het er in te zetten doe je een touwtje in de buitenste groef en doe je het raam in de binnenste.
Desnoods smeer je het randje van de carosserie in met vaseline of een paar druppels dreft.
Dan zet je het raam er in en laat je iemand het ding op z’n plek houden terwijl jij vanaf de binnenkant aan de uiteindjes van het touwtje trekt.
Zo trek je het rubber over de rand heen en klemt de boel netjes op z’n plek.8 november 2010 om 18:03 #17756601Anoniem
1 January 1970Oh valt dus wel mee met een raam erin zetten (of vergis ik me? :angel )
Iemand een idee of dit een beetje goede kwaliteit is?
http://www.dupartswebwinkel.nl/opel-rawielkuiplijst-corsa-93.html8 november 2010 om 18:11 #17756602wel zuur als dit je overkomt zeg!
8 november 2010 om 18:12 #17756603Die wielkuipranden zijn meestal wel van goede kwaliteit heb ze laatst ook vervangen
8 november 2010 om 18:35 #17756604origineel gepost door roel450
Oh valt dus wel mee met een raam erin zetten (of vergis ik me? :angel )Iemand een idee of dit een beetje goede kwaliteit is?
http://www.dupartswebwinkel.nl/opel-rawielkuiplijst-corsa-93.htmlValt inderdaad wel mee als je de handigheid te pakken hebt. Sowieso is het slim om een tweede paar handen erbij te hebben.
Verder valt het best mee, maar het is altijd even prutsen :)8 november 2010 om 18:46 #17756605volgens mij kan jij de eigenaar van de auto waar je naast stond aansprakelijk stellen
als auto gejat was en tegen jou auto gereden heeft moet zijn verzekering ook betalen
schade is namelijk ontstaan door zijn autozal nog eens goed informeren en politie rapport op laten stellen
je rechtsbijstandverzekering eens goed laten kijkengroet michel
8 november 2010 om 19:01 #17756606origineel gepost door mies&geri
volgens mij kan jij de eigenaar van de auto waar je naast stond aansprakelijk stellenals auto gejat was en tegen jou auto gereden heeft moet zijn verzekering ook betalen
schade is namelijk ontstaan door zijn autozal nog eens goed informeren en politie rapport op laten stellen
je rechtsbijstandverzekering eens goed laten kijkengroet michel
Zou het? Dat zou dan nogal krom zijn… Dan gaat zn no cliam er ook aan door een ander…
8 november 2010 om 19:45 #17756607ow.. valt toch wel mee.. 1 trip naar de sloop..
ruitje is simpel.. gewoon op de sloop 1 eruit halen.. (dan weet je ook hoe die der in moet).. let op je heb ze met kentekens in de ruit gegraveert..ik had de ruit eruit met uit en nieuw.. een foutje van een lawinepijl .. naja.. ik .. veel drank.. lawinepijl.. dakgoot.. auto.. (zo herinner ik het me).. *edit* ruit zit gekit.. met rand en al..
. 2e paar handen is wel makkelijk..8 november 2010 om 20:01 #17756608origineel gepost door koekwous
Zou het? Dat zou dan nogal krom zijn… Dan gaat zn no cliam er ook aan door een ander…maar zo ist het wel
als ze jou auto stelen en er ramkraak mee plegen word jou verzekering aansprakelijk gesteld en ben jij je no-claim kwijtvraag maar na bij je verzekerings agent
groet michel
8 november 2010 om 21:57 #17756609die andere zou zijn no-claim toch wel kwijt zijn omdat hij waarschijnlijk all-risk is verzekerd (lijkt/leek me een redelijk nieuwe auto) en zijn auto vergoed wil zien.
8 november 2010 om 22:14 #17756610De Dodge is 5jaar oud in ieder geval, dat had trouwens ook zomaar 10jaar kunnen wezen, dit model is er al aardig lang.
merk: Dodge
type: Ram 1500 SLT
Cilinder inhoud: 4.7liter
vermogen: 173kweerste afgifte: 28-03-2005
eerste afgifte NL: 18-07-2007Willem
Willem
8 november 2010 om 22:18 #17756611ik zou eerst proberen om de rooklucht uit je auto te krijgen:hmmz
9 november 2010 om 01:00 #17756612origineel gepost door McKaamos
Zitten raampjes bij een B er wel in ge-kit? Is dat niet net als bij de A met raamrubbers?Dat randje boven het achterwiel zit met een paar simpele plastic moertjes vast. Maatje 10 geloof ik.
Zitten aan de binnenkant van het spatbord, dus je moet ze even op de tast opzoeken en dan er af halen met een dopsleuteltje. Als ik het goed heb zijn het er 7 of 8 stuks per paneel.
Kans is dat ze gesmolten zijn en dat je ze er af moet snijden oid.Achterlicht zit van binnen vast geloof ik. Paneeltje in de kofferbak er af en dan met een paar schroeven. Stekker er uit, nieuwe er in, vastdraaien en klaar.
Verder is de corsa B behoorlijk populair dus er liggen genoeg op de sloop.
Gewoon langs de dichtstbijzijnde sloop gaan en dan onderdelen halen. Vergeet niet af te pingelen want ze vragen anders de hoofdprijs.raam zit er wel degelijk in gekit!!!!!
heb bij de mijne,en bij de motor donor ze allemaal eruit gehad,en op de deurramen na,zitten ze allemaal gekit.
rubber is puur voor de regen en als afwerking.dat wielkast randje is een beetje meer werk.
je moet er ook je achterbumper voor eraf halen.
het randje zit er namelijk onder,en met dezelfde schroef/schroeven vast als je achterbumper.achterlicht is zoals gezegd wel iets makkelijker.
raad je wel aan om er even een lampje bij te pakken,en even goed kijken waar de schroefjes zitten.
ze zitten i.i.g op de vier hoeken van de lamp.9 november 2010 om 06:25 #17756613Nee joh, van de randjes is precies andersom. Als de bumper er af moet, moeten ook de randjes mee. Die overlappen de bumper met het laatste schroefje.
9 november 2010 om 10:19 #17756614Anoniem
1 January 1970origineel gepost door wim-v6
De Dodge is 5jaar oud in ieder geval, dat had trouwens ook zomaar 10jaar kunnen wezen, dit model is er al aardig lang.merk: Dodge
type: Ram 1500 SLT
Cilinder inhoud: 4.7liter
vermogen: 173kweerste afgifte: 28-03-2005
eerste afgifte NL: 18-07-2007Willem
Willem
De Dodge was WA+ verzekerd
origineel gepost door gts power
ik zou eerst proberen om de rooklucht uit je auto te krijgen:hmmzRooklucht is nauwelijks meer waar te nemen in de auto dus dat is het probleem niet…
En zit het raam nu gekit of alleen met dat rubber vast?
(Ik heb een brief gestuurd naar de verzekering van de pickup met de vraag of in zo’n situatie nog beroep kan worden gedaan op de eigen risico)
9 november 2010 om 11:06 #17756615raam zit gekit.
bij de jouwe ligt het raam toch eruit he?zie je de kit dan niet zitten.
geloof me,ik heb bij beide corsa’s van mij de ruiten echt eruit moeten snijden.
9 november 2010 om 12:42 #17756616Anoniem
1 January 1970Alles is weggesmolten en het enige wat ik nog vond is een rubbere rand dus ik weet niet of het raam gekit is/was
9 november 2010 om 16:51 #17756617:hmmz:hmmz .. nu twijfel ik ..
carlover had gelijk.. :thumbup
ik ben ff naar buiten gelopen.. (had een kater toen ik de ruit monteerde)
wist het ff niet meer zeker…ik heb inderdaad kit gebruikt.. :agent
losse ruit … rubber eromheen doen.. en met kitrand (ruitenkit)op chassis terug zetten.. ff tape gebruiken om em op ze plaats te houden..
:jerry9 november 2010 om 17:05 #17756618Raam is idd gekit. je kan eens bellen met een onderdelenboer om te vragen wat een nieuwe ruit kost (weet ik wel een adres voor bij mij in de buurt)
Maar je kan ook een ruit op de sloop er uit snijden, en een nieuw rubber kopen bij de dealer.
dan moet je een haaks mes met trekkoord de ruit er uit snijden.
9 november 2010 om 17:22 #17756619miss zit hier iets voor je tussen? http://link.marktplaats.nl/394424444
9 november 2010 om 20:31 #17756620origineel gepost door roel450
(Ik heb een brief gestuurd naar de verzekering van de pickup met de vraag of in zo’n situatie nog beroep kan worden gedaan op de eigen risico)beroep op je eigen risico kan altijd :P:P:P
je moet gewoon zijn verzekering aansprakelijk stellen voor opgelopen schade
en een jurist laten kijken naar de mogelijkheden (rechtsbijstand)groet michel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.