Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B zonder remdruk=opgelost, nu alarm probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2009 om 18:24 #17213930
ey
k heb een probleempje met een corsa b die ik in onderhoud heb, namelijk het volgendedie auto moest gewoon een hele grote beurt hebben, dus dis-riem,multiriem,bougies,filter,olie en noem allemaal maar op
ook moesten de remmen grondig onderhoud hebben, de bestuurder klaagde er over dat hij het pedaal al erg ver in moest trappen
nou dan begin je eraan,trek je 1 remslang gewoon uit elkaar, en hij wilde ook wat meer remkracht
dus ik 2 liter remmen eronder met 2 nieuwe remslangen, ding ontluchten, ok nergens meer lucht in de leidingen, maar krijg ook geen druk
als ik blijf pompen,krijg ik wel druk, stop ik met pompen en wacht 5 sec dan is er weer geen druk, de remmen heb ik ontlucht met een eezibleed, maar daarna ook nog met zn 2en
dus, wat zou het kunnen zijn?
remcilinders achter zijn heel
remslangen zijn goed
en zie verder nergens lekkage8 november 2009 om 18:28 #17546984kijk je rempomp voor ma eens na waarschijnlijk inwendige lekkage
8 november 2009 om 18:31 #17546985Probeer is ontluchten met een drukpomp…bij de garage. Die zet ee druk van ongeveer 2 bar op het systeem.
Als er ergens een lek is zie je dat vrij snel.8 november 2009 om 18:38 #17546986als er al een lek was aan de wielen zouden er al natte plekken moeten zijn op de velg of draag armen
8 november 2009 om 18:40 #17546987toevallig niet remklauwen verwisseld? ontluchting boven op de klauwe?
8 november 2009 om 19:51 #17546988hmm, nu je t zegt sjoerd…
eigenlijk niet op gelet, heb ze erop gezet zoals ze ook van een andere corsa af kwamen, en die had gewoon perfecte druk… dus de linkse weer aan de linker kant gezet…ik zet er met de eezibleed 1,5bar op…lijkt me wel genoeg toch
nee lekt op het zicht nergens…
maar zal idd de hoofdrem cilinder controleren
met de oude remmen had die nou ook niet echt druk zegmaar…8 november 2009 om 20:07 #17546989kan zijn dat de cupjes in de hrc kapot zijn
9 november 2009 om 07:01 #17546990de hrc wil idd nog wel eens kapot gaan…
zoals je het omschrijft zou ik het daar toch in zoeken…Helemaal omdat die hiervoor ook niet echt druk had..
9 november 2009 om 21:29 #17546991zow, net terug van klussen,
HRC vervangen,en jahoor weer druknu slaat alleen de motor niet aan,ploft alleen wat (c16xe)
dit komt nadat ik de sirene van het alarm losgekoppelt had om bij de hrc te komen, ook na aansluiten van de sirene heeft die er geen zin meer in, alleen plofjes, dus gewoon geen brandstof…ik dus ff kijken waar dat alarm zit, heb ik gevonden, en heb de draden gevolt die de motorboom in gaan, deze zijn gewoon afgetakt…
kan ik die gewoon ongestraft eraf halen? 2 draden gaan zoiezo richting het brandstofrelaiswant dan haal ik gewoon het alarm eruit,zitten toch geen handzenders meer bij
9 november 2009 om 21:33 #17546992Volgens mij werkt dat als een onderbreking, zodat de motor geen brandstof krijgt.
Weer netjes doorverbinden,dan moet ie weer werken.9 november 2009 om 21:41 #17546993ja dat dacht is dus ook,dus ik heb net al ff de draden naar het relais doorgeknipt,alleen ploft dus nog steeds alleen maar…
haal t er morgen wel helemaal uit, want zag dat er ook een extra draad rechtstreeks naar de Brandstofpomp loopt…10 november 2009 om 11:35 #17546994Het relais kan ook worden uitgeschakeld door het alarm, je zal dan moeten kijken welke 2 draden je dan moet doorverbinden :thumbup
10 november 2009 om 17:29 #17546995er waren gewoon 2 draden afgetakt…denk ik tenminste,alles zit er wel professioneel uitziend ingebouwd, dus ik ga zo lekker puzzelen :p
10 november 2009 om 20:31 #17546996kijk anders even of de massa voor de ecu nog wel goed is tenminste het punt op het caros…
als die slecht is wilt ie ook enkel ploffen…..en voor de rest kijk je u2u vanwege dangerous info wat ik je ga geven :P
10 november 2009 om 20:53 #17546997Niet alles moet openbaar op het forum komen, dit soort info kan je beter via een u2u versturen :hmmz
10 november 2009 om 21:01 #17546998aangepast
10 november 2009 om 21:09 #17546999zow,
t ding loopt weer,
gewoon t hele alarm eruit gesloopt, was een gemini alarmgvd wat een zooi was het om t eruit te halen zeg
draden van links naar rechts kruislinks door t dashboard heen en noem maar op…
BP was met 3 draden beveiligd…
morgen de startonderbreker eruit,zit ook nog maar 1 decoder bij…
iedereen bedankt voor de info
10 november 2009 om 21:14 #17547000beterszzzz :thumbup:thumbup
10 november 2009 om 22:18 #17547001Dan is het een best uitgebreid alarm geweest als het zo’n klus was.
Een standaard klasse 2 alarm heb je er binnen een paar minuten uit, maarja dan zit er ook geen startonderbreken bij. (vanaf klasse 3 of 4 is deze verplicht anders is het een optie)
Maar gelukkig is het opgelost :thumbup10 november 2009 om 22:44 #17547002was een gemini dies meestal uit gebreid :P
11 november 2009 om 17:38 #17547003mwa, deze was idd wel erg uitgebreid
3 draden brandstofrelais beveiligiging,
1 naar ontsteking
2 sensoren binnen
1 lichtsensor
draden naar knipperlichten
en dan nog de spanning naar naar de unit enzo
sirene,motorkapsensor
en alle draden zaten door de orriginele kabelboom heen gewerkt, dus moest echt alles open halen…zo verder met de startonderbreker,die is er makkelijk uit als ik t goed gezien heb, 1 draad op contactblok doorgehaald
wil alleen wel t rode lampje laten knipperen,dus moet daar weer ff voor puzzellen11 november 2009 om 19:06 #17547004Qua bedrading valt het dan nog mee, het is alleen kwalitatief (vervelend) ingebouwd om het een dief zo moeilijk mogelijk te maken. ;)
Waarschijnlijk een klasse 3 met uitbreiding naar startonderbreker.Een knipperend rood lampje kan je redelijk eenvoudig aansluiten, gewoon een knipperled hiervoor gebruiken.
De constante plus aansluiten op de plus van de led, de min via een relais naar de massa. De stuurdraad van de relais aansluiten op de geschakelde plus, dan knippert het lampje alleen als je contact uit staat ;)Gemini heeft ook gewoon een klasse 1 alarm, die zijn echt simpel en niet uitgebreid.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.