Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › [Corsa B] Xenon tips?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2011 om 23:11 #17231133
Ik zit rond te kijken naar een xenon setje heb standaard kop lampen erin zitten.
Ik kan nu niet kiezen wat ik moet nemen:
– 6000K – Wit licht
– 8000K – Wit licht met een licht blauwe gloed
– 10000K – Wit licht met een blauwe gloed
– 12000K – Wit licht met een paarse gloedMaakt het merk nog wat uit?
15 januari 2011 om 23:23 #17798172gewoon 6000k
is de mooiste kleur, en t minst irritant voor de mede weggebruikers
16 januari 2011 om 10:32 #17798173Hoe hoger de K waarde (kleurtemperatuur), hoe lager de lichtopbrengst is.
Xenon neem je in de regel omdat je veel licht wil hebben, dus is het het slimste om laag te gaan.
Er is trouwens ook nog 4300K Xenon, en dat is halogeenkleur, maar dan heeeeel fel.Merk is niet zo heel interessant meer tegenwoordig, hoewel de levensduur van de lampen soms wat korter is. Wat techniek betreft werkt alles prima. Gewoon naar een willekeurige autoshop rennen en een setje uit het schap pakken.
Hooguit dat de montage bij de ene set makkelijker is als de andere, bijvoorbeeld door langere of kortere kabels (al naar gelang wat voor jou nuttig is).Verder is de kleur niet relevant voor de overlast bij andere weggebruikers ;) Dat ligt aan het afstellen van de koplampen en het model koplamp unit.
De standaard spiegelreflectors van een Corsa B zijn met Xenon verschrikkelijk verblindend.
Daarom kan je het beste een set projectorlens koplampen kopen. Vaak zie je die icm Angeleyes.16 januari 2011 om 10:40 #17798174Ben het eens met 6k :)
16 januari 2011 om 11:26 #17798175Dan wordt het de 6k maar dan nu dit:
H1
H7
H4
H4 Bi-xenonEn waar kan ik het beste de balaste ophange?
En is het mooiste om ook gelijk de stadslichten te vervangen? of zo lkkr laten?16 januari 2011 om 12:02 #17798176[rquote=1843318&tid=140613&author=Onderbroekie]Dan wordt het de 6k maar dan nu dit:
H1
H7
H4
H4 Bi-xenonEn waar kan ik het beste de balaste ophange?
En is het mooiste om ook gelijk de stadslichten te vervangen? of zo lkkr laten?[/rquote]
Ga je voor nieuwe koplamp units? Zo niet, dan heb je lampen in dezelfde maat nodig als je nu hebt, hoogstwaarschijnlijk H4 Bi-Xenon.Neem je wel nieuwe koplamp units (wat ik heeeeeeel sterk aanraad), dan is het afhankelijk van de nieuwe units. Vaak zal je iets met twee maal H1 of H7 vinden, of eventueel H3.
Verder kan je overwegen om de stadslichten mee te vervangen of simpelweg weg te laten. Ze zijn namelijk niet meer verplicht tegenwoordig.
Maargoed, een setje T10 LED lichtjes ziet er wel het mooiste uit :)16 januari 2011 om 12:16 #177981776000 is mooi wit.
8000 is blauw, dat ziet er niet uit.16 januari 2011 om 12:17 #17798178Fearless: Dat is heel persoonlijk natuurlijk ;)
Maar puur uit praktische overweging is lager beter omdat de lichtopbrengst hoger is ;)16 januari 2011 om 12:22 #17798179Ik behoud tijdelijk mijn units, ben opzoek naar een leuke unit.. Denk dat allemaal in 1x aanschaf dan. de unit + xenon
[rquote=1843343&tid=140613&author=McKaamos][rquote=1843318&tid=140613&author=Onderbroekie]Dan wordt het de 6k maar dan nu dit:H1
H7
H4
H4 Bi-xenonEn waar kan ik het beste de balaste ophange?
En is het mooiste om ook gelijk de stadslichten te vervangen? of zo lkkr laten?[/rquote]
Ga je voor nieuwe koplamp units? Zo niet, dan heb je lampen in dezelfde maat nodig als je nu hebt, hoogstwaarschijnlijk H4 Bi-Xenon.Neem je wel nieuwe koplamp units (wat ik heeeeeeel sterk aanraad), dan is het afhankelijk van de nieuwe units. Vaak zal je iets met twee maal H1 of H7 vinden, of eventueel H3.
Verder kan je overwegen om de stadslichten mee te vervangen of simpelweg weg te laten. Ze zijn namelijk niet meer verplicht tegenwoordig.
Maargoed, een setje T10 LED lichtjes ziet er wel het mooiste uit :)[/rquote]17 januari 2011 om 00:09 #17798180[rquote=1843366&tid=140613&author=Fearless]6000 is mooi wit.
8000 is blauw, dat ziet er niet uit.[/rquote]
Dit is 6000k vind ze zelf nog wel erg blauw, als ik het had geweten had 4300 of 5000 genomen.
de rechter koplamp is trouwens met halogeen om het verschil aan te gevenErwin
17 januari 2011 om 08:13 #17798181Ik zou gaan voor 6000k bi-xenon, heb ze afgelopen zaterdag ook in onze corsa-b gebouwd (lever deze sets zelf) en ze bevallen erg goed!!
17 januari 2011 om 11:22 #17798182[rquote=1844091&tid=140613&author=Erwin1987][rquote=1843366&tid=140613&author=Fearless]6000 is mooi wit.
8000 is blauw, dat ziet er niet uit.[/rquote]
Dit is 6000k vind ze zelf nog wel erg blauw, als ik het had geweten had 4300 of 5000 genomen.
de rechter koplamp is trouwens met halogeen om het verschil aan te gevenErwin[/rquote]
Verschilt per merk ook nog wel lijkt me…Heb een tijd terug samen met een vriend van me een grote partij xenonsets van 6 en 8000. Hierbij was de 6000 spierwit, en de 8000 zoals bij jou op de foto. Dit waren goedkope japanse bocht setjes, maar ze doen het prima.
17 januari 2011 om 12:27 #17798183Even inhaken, heb hier ook wel oren naar.
Heb donkere koplampen erin van TYC.
Dit glas heeft nog wel die originele verdelingen erin zitten, had hiervoor donkere artebs en dat glas is helemaal “clean”.
(die ik nu heb zitten dus ribbels en strepen in het glas zeg maar net als bij de originele koplampen)Welke set raden jullie aan?
Als ik het zo lees wordt t 6000 k.
Maar is het aan te raden het in deze lampen te gebruiken?
En hoe is de montage ervan, is dit goed zelf te doen?
:wors17 januari 2011 om 15:27 #17798184ik zou wel een kwalitatief goede set nemen,
ik heb het ook inde orginele lampen zoals je hierboven kan zien,
alleen alles goed laten afstellen.en de montage is super simpel.
Erwin
17 januari 2011 om 15:32 #17798185ikzelf heb trouwens meerdere sets gehad
pilot ( beste )
en een paar chinese sets…bij mn b corsa met std koplampen kreeg ik geen fatsoenlijk lichtbeeld met de chinese sets
met de pilot gewoon orrigineel lichtbeeld
dus let ook een beetje op t merk dat je koopt
17 januari 2011 om 16:41 #17798186[rquote=1844272&tid=140613&author=CorsaB5drsX14XE]Even inhaken, heb hier ook wel oren naar.
Heb donkere koplampen erin van TYC.
Dit glas heeft nog wel die originele verdelingen erin zitten, had hiervoor donkere artebs en dat glas is helemaal “clean”.
(die ik nu heb zitten dus ribbels en strepen in het glas zeg maar net als bij de originele koplampen)Welke set raden jullie aan?
Als ik het zo lees wordt t 6000 k.
Maar is het aan te raden het in deze lampen te gebruiken?
En hoe is de montage ervan, is dit goed zelf te doen?
:wors
[/rquote]
Inbouw is niet zo moeilijk. Vooral bij een B Corsa is het easy omdat je niet eens gaten hoeft te boren om de kabeltule’s doorheen te doen.
En ookal heb je wel lichtunits met kappen aan de achterkant (zoals een Calibra) dan volstaat een speedboor of een multi-gaten-zaag (ook een boor, maar met ronde zaagbladen) van ergens tussen de 15 en 30mm om even een gaatje te jassen voor de rubber kabeltule.Dan nog even een plekje zoeken om de ballast (dat doosje van de Xenonlamp) op te hangen.
Dat kan met dubbelzeidig tape, tie-wraps, schroefjes (als je gaten wil boren) en dan ergens in de buurt van de koplamp monteren.Ribbels en strepen zijn niet heel verschrikkelijk, maar het strooilicht wat de spiegels achter de lamp veroorzaken is echt een drama.
Bij een Corsa B zijn die dingen verschrikkelijk groot en is er veel ruimte om licht naar boven te sturen.
Daardoor verblind het dus enorm, en zou je de koplamp units het beste kunnen vervangen door iets waar lensprojectors in zitten.
Zoals onderstaand plaatje dus:Die dingen vind je vaak terug in Angel-eye koplampen, omdat ze zich goed lenen om een LED ring er omheen te doen.
Dus probeer eens een set angel/devil-eyes te vinden, of als je creatief bent, een set losse projectorlenzen en dan je originele koplamp units verbouwen om die projectors te kunnen herbergen.Xenon in originele koplamp units is simpelweg gevaarlijk. Iemand die jou tegemoet rijd ziet geen ruk meer en kan van de weg raken, of erger nog, op jouw weghelft belanden en frontaal op je botsen.
In geval van Erwin1987 zijn de koplampen veel lager en strooien minder omhoog, dus heb je daarbij ook minder de noodzaak om projectors te plaatsen. Toch blijf ik het aanraden voor elke auto. Ik heb er een schurfthekel aan om verblind te raken, en wil dat een ander eveneens niet aan doen. (gelukkig heeft een Calibra vanuit de fabriek al projectorlenzen :) )Wat kleur betreft is 6000K en hoger het beste verkrijgbaar, en het meest wit van de goed verkrijgbare spullen.
Eventueel is 4300K ook leuk. Afhankelijk van het merk lijkt dat witter dan 6000K.17 januari 2011 om 16:46 #17798187verblind raken door een andere auto is inderdaad vervelend maar als mijn auto komt aanrijden en ik rij in een andere auto is het niet anders als met halogeen. Gelukkig.
Erwin
18 januari 2011 om 05:29 #17798188Ten eerste, naar mijn weten is xenon met een lichtwaarde van 10.000k en 12.000k niet apk goedkeur.
Dat ivm met lichtopbrengst en kleur.
Ik rij nu zelf met een setje 8000k ipv standaard halogeen, en het verschil is echt groot.
Niet alleen meer zicht, maar ook verkeersborden die veel verder reflecteren.Hieronder een idee van de kleuren:
Omdat je hierboven vermeld dat je ook andere lichtunits overweegt, waarom dan niet gaan zoeken naar heldere koplampen?
Naar mijn weten is dat ook gewoon H4 zoals de originele koplampen.
Angel Eyes hebben H1.
En bij helder glas werkt xenon het beste.18 januari 2011 om 06:56 #17798189Als je het meeste licht wilt moet je naar 4300k (spierwit), alles daarboven geef minder licht.
Ik vind het zelf tot 6000k net gaan al zit daar vaak ook al teveel blauw in. Alles daarboven is naar mijn mening gewoon lelijk en geeft ook nog eens minder licht.
18 januari 2011 om 15:43 #17798190poehhh intressante informatie allemaal wist niet dat er zoveel verschillen zijn :o
21 januari 2011 om 05:49 #17798191Ik wil graag Xenon verlichting in mijn koplampen monteren.
Ik was van plan om een complete Xenon kit te kopen 4300k(puur wit). Dit vind ik het mooist en geeft het meest licht, alleen heb ik geen heldere koplampen.
Nou kan ik best begrijpen dat xenon het best werkt met heldere koplampen, maar heeft iemand ervaring met xenon in niet heldere koplampen?
Verbeterd dit wel het zicht? Verblind het de andere bestuurders? Ziet het er wel beter uit?
21 januari 2011 om 08:08 #17798192zolang je maar zorgt dat er een projector in je lamp zit, anders krijg je vervelende en tevens gevaarlijke verkeerssituaties. vergeet uiteraard ook niet de lampen zelf af te stellen. rij al een tijdje met fk helderr lampen rond, geven goed beeld, maar zou er zelf geen xenon in doen, puur persoonlijke smaak.
21 januari 2011 om 08:21 #17798193[rquote=1847592&tid=140613&author=iSuperSSam]Ik wil graag Xenon verlichting in mijn koplampen monteren.
Ik was van plan om een complete Xenon kit te kopen 4300k(puur wit). Dit vind ik het mooist en geeft het meest licht, alleen heb ik geen heldere koplampen.
Nou kan ik best begrijpen dat xenon het best werkt met heldere koplampen, maar heeft iemand ervaring met xenon in niet heldere koplampen?
Verbeterd dit wel het zicht? Verblind het de andere bestuurders? Ziet het er wel beter uit?
[/rquote]
Het belangrijkste is dat je projectorlenzen hebt.
Problemen worden niet zozeer veroorzaakt door het glas wat er voor zit, maar vooral door spiegelreflectoren, zeker als ze erg groot zijn zoals bij een Corsa.Zoiets als dit heb je nodig: http://cgi.ebay.nl/VAUXHALL-CORSA-B-PROJECTOR-HEADLIGHTS-ANGEL-EYE-E-MARK-/390203812405?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5ad9f5aa35
De middelste lamp die daar in zit is een projectorlens.
Die is voor het dimlicht en daar kan je een Xenonlamp in zetten zonder dat dat veel overlast geeft en zo gevaarlijke situaties creeert.Edit: Ohjah, koop deze dus niet, die zijn engels en bestemd voor Right Hand Drive auto’s. Daarmee klopt je lichtbeeld niet.
Je moet ze wel hier in NL of in een ander Left Hand Drive land kopen (b.v. duitsland, is vaak goedkoper)Deze bijvoorbeeld: http://cgi.ebay.nl/Angel-Eyes-Scheinwerfer-DE-Linse-Opel-Corsa-B-schwarz-/250413424388?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item3a4dcd9f04
Meteen met een mooie zwarte achtergrond. Je hebt toch een zwarte Corsa?
21 januari 2011 om 16:07 #17798194Ja dat klopt ik heb een zwarte corsa, maar ik denk dat ik dan met zilver achtergrond neem. Dat word dan eerst even sparen voor die projectorlens, dan koop ik xenon. Hartstikke bedankt voor jullie reacties!
21 januari 2011 om 22:32 #17798195[rquote=1844592&tid=140613&author=Ardenblue]Xenon in auto`s waar t niet af fabriek in zit is zoiezo ruk;)[/rquote]
Licht aan het type auto en lamp wat daar in zit.
Ik heb een Vectra-B1 van de eerste lichting, daar zitten vaak kappen over de lampjes zelf heen vast in de koplamp zelf (grote kap met dichte kop) dus niet een open kop zoals bij VW).
dan kijk je niet DIRECT in het lampje + dat het licht alleen op de juiste plek in de spiegel word gereflecteerd.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.