corsa b x14sz motorlampje brand na was straat

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa b x14sz motorlampje brand na was straat

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    mathijsoot
    Deelnemer

Mijn vriendin heeft afgelopen maand een Corsa B gekocht, onwijs lief kleurtje relatief weinig roest en met een pittig x14sz blokkie er in.
      nu heeft ze hem zondag door de wasstraat gegooid (meest uit gebreide programma met spoelen van onderzijde auto) en nu gaat het lampje van de motor branden, als we het contact dan nog is aan en uit doen en vervolgens dan nog een keer starten is het lampje uit.

is dit een tijdelijke storing geweest water in een censor en met accu pool los trekken op gelost of is der kans dat er meer beschadigt is. egr is niet afgedopt.

mvg groet,

Mathijs

bart-gsi
      Deelnemer

als de motor uit is en je contact aan hoort je motor management lampje te branden als je je motor start dan zou na het start process het lampje uit moeten gaan.. als het lampje aan blijft kun je deze uit laten lezen bij de dealer ( kosten 45 euro) of iemand van het forum vragen die opcom heeft ( uitlees software) dan kunnen ze je precies vertellen wat er mis is als er iets is…

mathijsoot
        Deelnemer

de 2de keer starten gaat hij zo als vroeger gewoon uit na 2 seconden, de eerste keer valt de motor zelfs uit

bart-gsi
          Deelnemer

hmm ok.. als daar het MML van blijft brand of ooit gebrand heeft en daarna uit gegaan is is een foutcode op geslagen.. deze is dan uit te lezen bij de dealer of iemand met opcom .. maakt het zoeken een heel stuk makkelijker… ik denk dat je dat als eerste kunt gaan doen..

johanhummer9
            Deelnemer

Uitlezen…………..

mathijsoot
              Deelnemer

nog even 1 stomme vraag bij het los halen van de kap boven me egr hing er een lucht slang los nu blijkt het dat deze bij de kop ze kanten gebroken is en heb deze met 2 seconde lijm en wat ducttap weer aan elkaar maakt, dit blijft natuurlijk niet altijd heel door de hitte, nu vraag ik me af of iemand weet hoe dit slangetje heet ( https://www.dropbox.com/s/ccwrnwdrswjuk9o/2015-06-30%2022.53.52.jpg?dl=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;) het zwarte en bruinen kopie is in zijn geheel gespleten.

bart-gsi
                Deelnemer

die kapjes zitten ook op een 1.4 8 klepper op dat zwarte plastic kapje op het gasklephuis van een corsa b….. die kun je op de sloop nog wel tegen komen.. als je echt nieuwe wilt zullen die niet prijzig zijn en kun je die gewoon bij de dealer halen/bestellen .. vaak voor die dingen is het eigenlijk niet waar dom ervoor naar de sloop te gaan om ze eraf te halen als je ze voor een paar euro bij de dealer kunt halen…

mathijsoot
                  Deelnemer

kan het de oorzaak zijn van het stotteren van de motor?

bart-gsi
                    Deelnemer

ligt eraan.. het is een kleine lucht verplaatsing door het slangetje .. maar als die op een sensor zit.. ja dan kan het een probleem zijn maar die kans is zeer klein ik denk dat dat slangetje op de luchtinlaat zit en zorgt voor een beetje vacuüm

mathijsoot
                      Deelnemer

op de boven kap zitten 2 van deze 1 gaat er naar het lucht filter toe en 1 ging er naar het motorblok toe( deze was/is stuk)

bart-gsi
                        Deelnemer

ik denk dat dat een klein vacuüm slangetje is.. die is heel klein en zal bijna geen tot niks aan verschil maken…
                          bij de 8 kleppen motor zitten er ook 2.. eentje gaat naar het gasklephuis en de ander naar de filterbak.. die van de filterbak had ik dicht gemaakt en alleen die van het gasklephuis laten zitten… maar vervang die maar eens.. ik denk dat daar geen verschil in zit.. maar zoals al vaker gebleken is kan ik er naast zitten…

mathijsoot
                          Deelnemer

Nou probleem is opgelost, ze had een sleutel na laten maken. Deze zender hier in heeft het begeven en daardoor schoot hij in ze beveiliging. Nu weten we ook hoe je een corsa kan stelen zonder zender.

Nu kan het knutselen beginnen, morgen komen me nieuwe speakers binnen en volgende week gsi spoiler zoeken op de sloop. En misschien achtervering vernieuwen die hobbeld lekker door als ze van drempel afkomt. Werken van die rubbers tussen de vering een beetje ? Of gewoon nieuwe cilinders?

bart-gsi
                            Deelnemer

corsa a en corsa b zijn makkelijk te starten zonder sleutel… knop voor gevaren verlichting verwijderen, omdraaien en weer terug stoppen en indrukken.. dan gaat je contact aan.. en met aanduwen start je um… zit je alleen nog met het stuurslot.. :P

maar mooi dat het opgelost is

mathijsoot
                              Deelnemer

Of gewoon sluitel na maken insteken en gasgeven met omdraaien en hij loopt ook. Wat trouwens kansloos is dat het zo mega simple is. Is centrale deur vergrendeling ingewikkeld in te bouwen heb een setje voor 3 tientje op de kop getikt en wil die over 2 weken inbouwen.

bart-gsi
                                Deelnemer

ligt eraan wat voor setje.. ze gaat er niet allemaal op de zelfde wijze in… er zit als het goed is een handleiding bij…
                                  ik had bij me oude amerikaan een simpel setje van autostyle.. daar moest ik voor het ontgrendelen op de bestuurderskant aansluiten en het vergrendelen aan de bijrijderskant monteren.. samen op 1 slot ging niet..
                                  dus moet je even kijken in de handleiding van de CV hoe je moet monteren

mathijsoot
                                  Deelnemer

Ja zat meer in me hoofd hoe ik de motoren Kan monteren. En nog 1 stomme vraag wat is het doel van het plastic aan binnen zijde van de deur. Is dit tegen vocht van buiten? Mijn fiat 500 heeft dit namelijk niet dus vroeg het me af.

bart-gsi
                                    Deelnemer

ja.. er kan regenwater in de deur lopen.. en dat plastic houdt dat tegen.. anders krijg je vochtplekken op je deur paneel waar het vocht in trekt..
                                      met het monteren van de CV kun je die er gewoon afhalen en een tubetje kit halen en van nieuw steving plastic een nieuw stuk uitsnijden…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.