Corsa b x14sz motor opleuken

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa b x14sz motor opleuken

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #18310842
    bart-gsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 July 2012

      8v blokjes zijn goed voor koppel… Ik zou meer op het koppel gaan richten i.p.v. pk’s.. Dan kun je op lage toeren sneller weg komen dan dat je hoog in de toeren moet trappen om vooruit te komen…

      #18310843
      trashmetal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2007

        @KRSA2000 wrote:

        @trashmetal wrote:

        :jerry Zeg jij nou maar niks
        Budget zo goedkoop mogelijk, komtie met risse motorsport aanzetten
        no-offence goed spul maar in verre van low budget :jerry

        Trash… als je goed had gelezen (komen we daar weer op terug) had ik al gezegd dat extra pk’s uit een x14sz halen niet goedkoop zou zijn.
        Mn link naar Risse was dus ter bevestiging van ik al eerder had gemeld.
        Als jij andere ideeën heb om hetzelfde te behalen voor minder laat maar eens horen! Ik ben wel benieuwd.
        En bedoel ik echt vermogens winst en niet autostyle/halfords optel sommetjes.

        Weet je ook uberhaupt hoe streng de keuringen zijn in belgie?
        Ze zetten bijvoorbeeld verzegelingen op je schroefset zodat je tussentijds niet met je rijhoogte kan spelen.
        Denk je niet dat ze een nieuwschierig gaan worden bij een blok waar een motorcode en/of serienummer ontbreekt?

        Sent from my SM-P900 using Tapatalk

        Wrom moet je nou zo lullig doen?
        ik weet indd wat over de regels in belgie
        en dat deze swap daar vaak gedaan wordt
        motorcode wordt zelden tot nooit naar gekeken
        voor 150 euro hebje al een complete szr
        c16se uitlaatspruitstuk met astra f x20xev kat er achter
        verstelbare bdr van een paar tientjes op ebay

        voor 250 euro ongeveer zit je zeker over de 85pk

        #18310844
        Jonathan94
          Lid sinds:
          9 November 2015

          Ik denk dat ik het schakel prob heb gevonden
          Je hebt aan de versnellingsbag die dtaaf dat in en uit de bak gaat ; het eerste stuk dat daar op vast hangt is gescheurd

          Nu heb ik nog een corsa op men voortuin staan maar deze is een c12nz kan ik hiervan de schakel links gebruiken of is dit anders dan mijn x14sz

          Kan ik eventueel een short shift van de ori onderdelen maken

          #18310845
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            voor een short shift hebben ze andere delen voor.. het pook gedeelte van een corsa b is gelijk… op de bak weet ik niet omdat er verschillende bakken zijn…

            #18310846
            Jonathan94
              Lid sinds:
              9 November 2015

              Wat trash zegt is wel bekend hier in belgie de nummers van de blok kijken ze zelden tot nooit na,enkel het chassis nr maaaaar vanaf dat ze een vermoede hebben dat er iets niet klopt gaan ze wel alles op de rooster leggen en gaan ze muggenziften

              Darom is het wel belangrijk dat de 1600 wel indentiek aan de buitenkant lijkt

              Het enige wat wij hier in belgie mogen kwa motor is een sportluchtfilter en een uitlaat lijn dat binnen de normen ligt en papieren heeft

              Zelf chippen mag niet in belgie

              #18310847
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007


                Zo ziet ie dr uit, nagenoeg het zelfde dus ;)

                Over je schakelprobleem, je kunt onderdelen gewoon overzetten
                c12nz en x14sz hebben allebei een f-10 bak

                #18310848
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  @Jonathan94 wrote:

                  Zou het mogelijk zijn om dat plastieke ding boven het gaskleppenhuis te vervangen door een van een c12nz
                  Omwille van dat dat ding bij een x14sz 2darmen heeft en weet niet waarvoor die 2e darm dient en is ook lastig voor een coldair intake te plaatsen

                  Grt

                  2e slang (op 4kante deel) kan je afkoppelen.
                  Heeft verder totaal geen nut, kan je zelfs een minimaal aan vermogen kosten.

                  Dat 4kante deel is een resonantiebox, zorgt voor een betere luchtstroom.

                  Met een Cold-Air win je ook niks.

                  Ontgrensd filterhuis kan ook zomaar vermogen kosten.

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18310849
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Moeilijk schakelen kan ook je koppeling zijn die blijft “plakken”

                    Strakker afstellen is dan de oplossing.

                    (Dit omdat je eerst naar 2 moet om de bak volledig stil te zetten).

                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                    #18310850
                    Jonathan94
                      Lid sinds:
                      9 November 2015

                      Het schakel probleem is heel raar soms wil hij wel en soms niet soms wil ik smorgens vertreken staat men auto stil wil hij ook niet in zen 1
                      Gistere bijvoorbeeld moest ik in 3e vertrekken en 20km later wil hij wel alle versnellingen aan
                      En soms is het omgekeerd dat ik hem smorgens wel in zen 1&2 krijg en na een tijdje weer niet

                      #18310851
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Koppeling strakker stellen.

                        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                        #18310852
                        trashmetal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 February 2007

                          Ik zou in jou geval een origineel ontgrensde luchtdoos houden
                          misschien een k&n of green inlegfiltertje proberen
                          om de looks zo veel mogelijk standaard te houden voor de keurmeester ;)

                          #18310853
                          bart-gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 July 2012

                            Standaard box werkt het beste
                            Met zo’n openlucht filter zuig je warme lucht aan en verlies je pk’s dus gunst voor jezelf

                            #18310854
                            basss27
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 February 2013

                              Dat uitlaat systeem heb je van mij gekocht :thumb

                              Wat je kan doen, C14SE kop (multipoint injectie) plaatsen op je huidige onderblok. Dan behoudt je je motor code en ga je naar ongeveer 80pk.

                              #18310855
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Sport Inlegmatjes laten minder lucht door, papier element geeft meest vermogen.

                                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                #18310856
                                Jonathan94
                                  Lid sinds:
                                  9 November 2015

                                  Versnellings probleem gemaakt
                                  Ik zal proberen een foto te maken wat het probleem was

                                  #18310857
                                  trashmetal
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 February 2007

                                    @basss27 wrote:

                                    Dat uitlaat systeem heb je van mij gekocht :thumb

                                    Wat je kan doen, C14SE kop (multipoint injectie) plaatsen op je huidige onderblok. Dan behoudt je je motor code en ga je naar ongeveer 80pk.

                                    Door bijkomend inlaatspruitstuk houd je de looks hiermee niet origineel :hmmz
                                    lijkt me een groot risico

                                    #18310858
                                    bart-gsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 July 2012

                                      Ik denk dat dit idee de prullenbak ingegooit wordt maar zou een motor wissel naar een x16szr niet kunnen?? De motor lijkt qua looks het zelfde en is 75 pk

                                      #18310859
                                      KRSA2000
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 February 2009

                                        Was al aangedragen door Trash

                                        #18310860
                                        bart-gsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          7 July 2012

                                          @KRSA2000 wrote:

                                          Was al aangedragen door Trash

                                          Dan heb ik dat gemist…

                                          #18310861
                                          basss27
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 February 2013

                                            @trashmetal wrote:

                                            @basss27 wrote:

                                            Dat uitlaat systeem heb je van mij gekocht :thumb

                                            Wat je kan doen, C14SE kop (multipoint injectie) plaatsen op je huidige onderblok. Dan behoudt je je motor code en ga je naar ongeveer 80pk.

                                            Door bijkomend inlaatspruitstuk houd je de looks hiermee niet origineel :hmmz
                                            lijkt me een groot risico

                                            Denk dat ze hier minder snel moeilijk over doen, dan een compleet andere motorcode hebben van een X16SZR bijvoorbeeld.

                                          20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.