Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa b x14sz motor opleuken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2016 om 20:08 #18310842
8v blokjes zijn goed voor koppel… Ik zou meer op het koppel gaan richten i.p.v. pk’s.. Dan kun je op lage toeren sneller weg komen dan dat je hoog in de toeren moet trappen om vooruit te komen…
15 februari 2016 om 20:19 #18310843@KRSA2000 wrote:
@trashmetal wrote:
:jerry Zeg jij nou maar niks
Budget zo goedkoop mogelijk, komtie met risse motorsport aanzetten
no-offence goed spul maar in verre van low budget :jerryTrash… als je goed had gelezen (komen we daar weer op terug) had ik al gezegd dat extra pk’s uit een x14sz halen niet goedkoop zou zijn.
Mn link naar Risse was dus ter bevestiging van ik al eerder had gemeld.
Als jij andere ideeën heb om hetzelfde te behalen voor minder laat maar eens horen! Ik ben wel benieuwd.
En bedoel ik echt vermogens winst en niet autostyle/halfords optel sommetjes.Weet je ook uberhaupt hoe streng de keuringen zijn in belgie?
Ze zetten bijvoorbeeld verzegelingen op je schroefset zodat je tussentijds niet met je rijhoogte kan spelen.
Denk je niet dat ze een nieuwschierig gaan worden bij een blok waar een motorcode en/of serienummer ontbreekt?Sent from my SM-P900 using Tapatalk
Wrom moet je nou zo lullig doen?
ik weet indd wat over de regels in belgie
en dat deze swap daar vaak gedaan wordt
motorcode wordt zelden tot nooit naar gekeken
voor 150 euro hebje al een complete szr
c16se uitlaatspruitstuk met astra f x20xev kat er achter
verstelbare bdr van een paar tientjes op ebayvoor 250 euro ongeveer zit je zeker over de 85pk
16 februari 2016 om 00:05 #18310844Ik denk dat ik het schakel prob heb gevonden
Je hebt aan de versnellingsbag die dtaaf dat in en uit de bak gaat ; het eerste stuk dat daar op vast hangt is gescheurdNu heb ik nog een corsa op men voortuin staan maar deze is een c12nz kan ik hiervan de schakel links gebruiken of is dit anders dan mijn x14sz
Kan ik eventueel een short shift van de ori onderdelen maken
16 februari 2016 om 00:50 #18310845voor een short shift hebben ze andere delen voor.. het pook gedeelte van een corsa b is gelijk… op de bak weet ik niet omdat er verschillende bakken zijn…
16 februari 2016 om 01:08 #18310846Wat trash zegt is wel bekend hier in belgie de nummers van de blok kijken ze zelden tot nooit na,enkel het chassis nr maaaaar vanaf dat ze een vermoede hebben dat er iets niet klopt gaan ze wel alles op de rooster leggen en gaan ze muggenziften
Darom is het wel belangrijk dat de 1600 wel indentiek aan de buitenkant lijkt
Het enige wat wij hier in belgie mogen kwa motor is een sportluchtfilter en een uitlaat lijn dat binnen de normen ligt en papieren heeft
Zelf chippen mag niet in belgie
16 februari 2016 om 04:44 #18310847
Zo ziet ie dr uit, nagenoeg het zelfde dus ;)Over je schakelprobleem, je kunt onderdelen gewoon overzetten
c12nz en x14sz hebben allebei een f-10 bak16 februari 2016 om 07:21 #18310848@Jonathan94 wrote:
Zou het mogelijk zijn om dat plastieke ding boven het gaskleppenhuis te vervangen door een van een c12nz
Omwille van dat dat ding bij een x14sz 2darmen heeft en weet niet waarvoor die 2e darm dient en is ook lastig voor een coldair intake te plaatsenGrt
2e slang (op 4kante deel) kan je afkoppelen.
Heeft verder totaal geen nut, kan je zelfs een minimaal aan vermogen kosten.Dat 4kante deel is een resonantiebox, zorgt voor een betere luchtstroom.
Met een Cold-Air win je ook niks.
Ontgrensd filterhuis kan ook zomaar vermogen kosten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
16 februari 2016 om 07:22 #18310849Moeilijk schakelen kan ook je koppeling zijn die blijft “plakken”
Strakker afstellen is dan de oplossing.
(Dit omdat je eerst naar 2 moet om de bak volledig stil te zetten).
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
16 februari 2016 om 08:00 #18310850Het schakel probleem is heel raar soms wil hij wel en soms niet soms wil ik smorgens vertreken staat men auto stil wil hij ook niet in zen 1
Gistere bijvoorbeeld moest ik in 3e vertrekken en 20km later wil hij wel alle versnellingen aan
En soms is het omgekeerd dat ik hem smorgens wel in zen 1&2 krijg en na een tijdje weer niet16 februari 2016 om 08:02 #18310851Koppeling strakker stellen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
17 februari 2016 om 19:34 #18310852Ik zou in jou geval een origineel ontgrensde luchtdoos houden
misschien een k&n of green inlegfiltertje proberen
om de looks zo veel mogelijk standaard te houden voor de keurmeester ;)17 februari 2016 om 19:49 #18310853Standaard box werkt het beste
Met zo’n openlucht filter zuig je warme lucht aan en verlies je pk’s dus gunst voor jezelf17 februari 2016 om 20:05 #18310854Dat uitlaat systeem heb je van mij gekocht :thumb
Wat je kan doen, C14SE kop (multipoint injectie) plaatsen op je huidige onderblok. Dan behoudt je je motor code en ga je naar ongeveer 80pk.
17 februari 2016 om 20:49 #18310855Sport Inlegmatjes laten minder lucht door, papier element geeft meest vermogen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 februari 2016 om 10:45 #18310856Versnellings probleem gemaakt
Ik zal proberen een foto te maken wat het probleem was19 februari 2016 om 05:05 #18310857@basss27 wrote:
Dat uitlaat systeem heb je van mij gekocht :thumb
Wat je kan doen, C14SE kop (multipoint injectie) plaatsen op je huidige onderblok. Dan behoudt je je motor code en ga je naar ongeveer 80pk.
Door bijkomend inlaatspruitstuk houd je de looks hiermee niet origineel :hmmz
lijkt me een groot risico19 februari 2016 om 09:35 #18310858Ik denk dat dit idee de prullenbak ingegooit wordt maar zou een motor wissel naar een x16szr niet kunnen?? De motor lijkt qua looks het zelfde en is 75 pk
19 februari 2016 om 09:38 #18310859Was al aangedragen door Trash
19 februari 2016 om 09:40 #1831086019 februari 2016 om 14:52 #18310861@trashmetal wrote:
@basss27 wrote:
Dat uitlaat systeem heb je van mij gekocht :thumb
Wat je kan doen, C14SE kop (multipoint injectie) plaatsen op je huidige onderblok. Dan behoudt je je motor code en ga je naar ongeveer 80pk.
Door bijkomend inlaatspruitstuk houd je de looks hiermee niet origineel :hmmz
lijkt me een groot risicoDenk dat ze hier minder snel moeilijk over doen, dan een compleet andere motorcode hebben van een X16SZR bijvoorbeeld.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.