Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa b x14sz motor opleuken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2016 om 18:30 #17275429
Hallo ik heb een corsa b sport van het bj 1998
Nu is mijn vraag wat kan ik allemaal doen aan mijn motor voor hem op te leuken
Ik heb al een rechte midden buis zonder demper
Remus free flow eind demperOri luchtfilter box ontgrenst
Wat kan ik nog allemaal doen voor hem wat op te leuken of een beetje meer pit te hebben
Kom niet af met motor swap want hier in belgie mag dit spijtig genoeg niet
Ook heb ik een probleem met mijn versnellingsbak soms wil hij niet in zen 1e versnelling dan moet ik hem eerst in zen 2 duwen en dan gazt die wel
En gidteren was dit probleem nog erger ik kreeg hem niet eens in zen 1en in zen 2
Alvast bedankt voor jullie reacties
15 februari 2016 om 18:48 #18310818Wat is je budget?
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
15 februari 2016 om 18:51 #18310819Probleem met schakelen kan zijn aan de bak of in het schakelmechanisme dat het plastic slijt en speling krijgt..
Qua dingen voor je motor.. Ik weet niet of nokkenassen van een x16xe passen…. Dat zou opzich wel wat leuks kunnen doen
15 februari 2016 om 19:01 #18310820X14sz is een enkel nokker Bart ;)
Als je meer uit dit type blok wilt halen, moet je diep in de buidel tasten.
Vandaar dat ik naar zn budget vroeg…Sent from my SM-P900 using Tapatalk
15 februari 2016 om 19:03 #18310821Aahh ok.. Ja dan gaat het lastig worden…
15 februari 2016 om 19:32 #18310822Je kunt een c16se uitlaatspruitstuk pakken
een 54mm kat van een astra f x20xev er achter
met een verstelbare brandstofdrukregelaar de druk wat ophogenJe kunt natuurlijk ook een x16szr monteren van standaard 75pk
ziet er tenslotte het zelfde uit :D15 februari 2016 om 19:33 #18310823Budget is zo goedkoop mogelijk
Ik wil liever niet heel de blok uiteen halen voor bv gesmede zuigers want dit gaat voor mij te ver
Een nokkenas zou wel mooi zijn
Zou het mogelijk zijn om dat plastieke ding boven het gaskleppenhuis te vervangen door een van een c12nz
Omwille van dat dat ding bij een x14sz 2darmen heeft en weet niet waarvoor die 2e darm dient en is ook lastig voor een coldair intake te plaatsenGrt
15 februari 2016 om 19:37 #18310824Andere nokkenas zou ik er al niet instoppen
x16sz blokje is goedkoper :D15 februari 2016 om 19:39 #18310825@trashmetal wrote:
Andere nokkenas zou ik er al niet instoppen
x16sz blokje is goedkoper :D@Jonathan94 wrote:
Kom niet af met motor swap want hier in belgie mag dit spijtig genoeg niet
Lezen is ook een kunst…
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
15 februari 2016 om 19:41 #18310826Kijk maar eens hier bij Risse motorsport:
http://www.risse-motorsport.de/index.php/cat/c428_OHC.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb je een idee wat mogelijk is en wat je kwijt bent…
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
15 februari 2016 om 19:43 #18310827@KRSA2000 wrote:
@trashmetal wrote:
Andere nokkenas zou ik er al niet instoppen
x16sz blokje is goedkoper :D@Jonathan94 wrote:
Kom niet af met motor swap want hier in belgie mag dit spijtig genoeg niet
Lezen is ook een kunst…
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
Heb al eerder aangegeven dat je het verschil tussen een x14sz of een x16szr niet ziet
Je komt hiermee dus zelfs in belgie gewoon door de keuring
Lezen is dus indd een kunst :jerry15 februari 2016 om 19:45 #18310828Hebben ze geen code op het blok ingeslagen dan?
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
15 februari 2016 om 19:45 #18310829@KRSA2000 wrote:
Kijk maar eens hier bij Risse motorsport:
http://www.risse-motorsport.de/index.php/cat/c428_OHC.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb je een idee wat mogelijk is en wat je kwijt bent…
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
:jerry Zeg jij nou maar niks
Budget zo goedkoop mogelijk, komtie met risse motorsport aanzetten
no-offence goed spul maar in verre van low budget :jerry15 februari 2016 om 19:46 #18310830@KRSA2000 wrote:
Hebben ze geen code op het blok ingeslagen dan?
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
die kan ook weg, en al een paar keer gezien dat er op de plaats geen code stond :D
15 februari 2016 om 19:48 #18310831Die x16sz zie je daar echt geen verschil buiten de nummer
Want als dit zo is kan ik dit mischien wel proberen (wat niet weet wat niet deert)15 februari 2016 om 19:50 #18310832Srry de vorige posts niet gelezen
Uit welke wagens komen die x16sz en szr15 februari 2016 om 19:53 #18310833Uit een astra F
Wel de motorsteun uit je corsa gebruiken15 februari 2016 om 19:53 #18310834Astra f, astra g en vectra b
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
15 februari 2016 om 19:55 #18310835En wat is het verschil met de sz en de szr
En moet ik dan enkel de blok versnellingsbak en steek assen of ook de ecu?15 februari 2016 om 19:56 #18310836Kon je niet bij deze motoren de retourleiding knijpen?
15 februari 2016 om 19:56 #18310837Beste neem je een szr motor bak kabelboom en ecu
de szr heeft 75 pk en de sz 71 pk15 februari 2016 om 19:57 #18310838@richardschaeks wrote:
Kon je niet bij deze motoren de retourleiding knijpen?
klein beetje knellen kan, maar niet dicht
zelfde effect als een bdr maar dan beun :jerry15 februari 2016 om 19:59 #18310839Waar zit die retourleiding en hoeveel moet ik deze inknijpen
15 februari 2016 om 20:02 #18310840Beter doe je dit niet :D
inknijpen tot hij ongelofelijk naar benzine gaat stinken, en dan een stukkie terug :jerry
en hopen dat er geen steekvlam uit je inlaat komt hahahahaha (sorrie)15 februari 2016 om 20:03 #18310841@trashmetal wrote:
:jerry Zeg jij nou maar niks
Budget zo goedkoop mogelijk, komtie met risse motorsport aanzetten
no-offence goed spul maar in verre van low budget :jerryTrash… als je goed had gelezen (komen we daar weer op terug) had ik al gezegd dat extra pk’s uit een x14sz halen niet goedkoop zou zijn.
Mn link naar Risse was dus ter bevestiging van ik al eerder had gemeld.
Als jij andere ideeën heb om hetzelfde te behalen voor minder laat maar eens horen! Ik ben wel benieuwd.
En bedoel ik echt vermogens winst en niet autostyle/halfords optel sommetjes.Weet je ook uberhaupt hoe streng de keuringen zijn in belgie?
Ze zetten bijvoorbeeld verzegelingen op je schroefset zodat je tussentijds niet met je rijhoogte kan spelen.
Denk je niet dat ze een nieuwschierig gaan worden bij een blok waar een motorcode en/of serienummer ontbreekt?Sent from my SM-P900 using Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.