Corsa b x12xe valt uit bij stilstaan

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa b x12xe valt uit bij stilstaan

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277727
    kapiteinkoek
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 October 2012

      Mijn Corsa B (x12xe automaat) heeft een probleempje waar ik de oorzaak niet van kan vinden. Soms bij het stilstaan valt de motor uit. Af en toe bij het starten twijfelt hij even en kan ik hem weer op stationair toerental brengen door het gaspedaal even aan te tikken.

      Ik ben een paar weken terug op vakantie geweest en toen ging na een flinke bergpas (klimmen) het motorstoring lampje branden en wilde hij niet meer zonder gas bij geven stationair blijven draaien.

      Vandaag viel de motor uit bij het stoplicht en kreeg ik hem niet aan. Tijdens het wachten op hulp nog een keer geprobeerd en toen deed hij het weer. Thuis viel hij in de straat uit en heb ik het laatste stuk terug geduwd. Starten (lees: aanslaan) lukt nu willekeurig wel/niet.

      Ik heb de ECU uitgelezen en hij geeft de volgende foutcodes:
      P0335 – No Engine RPM Signal
      (00) – Present

      Nadat ik de codes heb gewist heb ik de auto nog laten lopen maar de klacht dit keer niet gekregen dus ook geen nieuwe foutcode tevoorschijn zien komen.
      Wat mij opviel bij het uitlezen met draaiende motor is dat de Hall Sensor waarde bleef flikkeren tussen Active/Inactive. Hetzelfde zag ik bij de Engine Speed Pulse waarde. Ik weet niet of dit normaal is?

      Ik verdenk zelf de nokkenas sensor of krukassensor, wat denken jullie?

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.