Corsa b X12XE schokt

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa b X12XE schokt

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    chunx102

Beste forumleden, al heel lang vraag ik me af of het schokken normaal is bij het los laten van de gas…… ik voorkomde dit al die tijden door de koppeling in te trappen, en dan weer vervolgens weer los laten om rustig met de motor af te remmen. Na een periode werd dit een ‘gewoonte’. Wat ik heb opgemerkt is dat bij dalen en bij op gaan van een heuvel het schokken niet gebeurd. Wat ik ook heb gemerkt is dat als de motor warm is dat hij minder schokt. Nu rijd ik steeds meer met een diesel bestelwagen van de zaak, en hier voel ik nauwelijks wat bij het gas los laten behalve dat hij natuurlijk langzamer gaat

Een maand geleden had ik de krukassensor laten vervangen en toen schokte hij niet meer, ik ging ervan uit dat het op één of een andere manier misschien dat het probleem was al die tijden… maar na enkele dagen deed hij het weer hetzelfde dus daar zal het niet aan liggen… Ook heb ik daarna een kleine beurt uitgevoerd en dus de bougies vervangen, wat me opvalt is dat hij nu nog erger schokt. Wat kan er mis zijn?

Andere vraag is daarnaast hoor ik gebonk in me linker wielkast tijden het schokken, zal dit de stuurkogel of de fuseekogel zijn? Bij stil staan als ik met de stuur paar cm links rechts links rechts beweeg hoor ik ‘klop klop’ en bij inrit inrijden wanneer de wiel de heuveltje raakt en op moet hoor ik een klopje.

Hopelijk is mijn verhaal en vragen duidelijk… alvast bedankt voor het meedenken !

tamiya
      Deelnemer

Heb je je auto al eens uit laten lezen? Brand er ook een motormanagment lampje? Ik heb dit destijds ook gehad, dat de auto schokte bij afremmen, bleek na uitlezen de gasklepversteller te zijn. Maar lees eerst je auto maar eens uit, dan weet je het zeker. Waar woon je precies?

chunx102

Bedankt voor je reactie, het mmlampje brand niet nee, en het gebeurd verder niks bij afremmen, alleen bij gas los laten :S
          Ik woon in ZuidHolland – Rotterdam

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.