Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B X12SZ – injector?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2012 om 20:53 #17251248
hallo,
mijn corsa b x1.2sz heeft nog steeds dat hij inhoud en soms echt niet meer uit een dip wil komen,
na lang zoeken en vragen hier op het forum ben ik er nog niet uit heb alleen een vermoeden dat mijn injector kapot is,
ik had laats mijn injector eruit gehaald en toen had ik alleen de injector in mijn hand,
maar is het dan normaal dat de benzine die in de injector zit eruit loopt??
weet nog iemand wat het kan zijn,dit heb ik al gedaan:
benzine filter vervangen,
gasklep al vaker schoon gemaakt,
egr afgedopt,
tempratuur sensor vervangen (die achter op de inlaat zit)
nieuwe bougie’s,
rubbere ringetjes vernieuwt die om de injector zitten,nou is mijn vraag weet iemand nog wat het kan zijn?? zoja dan hoor ik dat graag!
Mvg John Opeltje,
8 augustus 2012 om 20:55 #18054926als je de injector eruit trekt moet er nog brandstofdruk aanwezig zijn.
en Tip, loop naar de sloop en ontdoe een aantal opel 8kleppers van hun Injectoren.
Willem
8 augustus 2012 om 20:59 #18054927en hij stinkt heel erg na benzine onder het rijden en als hij stationeer draait,
8 augustus 2012 om 21:01 #18054928kan zijn dat de injector lekt inderdaad…
Willem
8 augustus 2012 om 21:02 #18054929oke bedankt voor je berichtje dus het is niet erg als het eruit loopt??
en since ik die toen eruit heb gehaald moest k heel lang door starte ma dat is nou verdwenen,en bij het weg rijden moet ik best veel gas geven wil ik een beetje goed weg komen,
8 augustus 2012 om 21:19 #18054930normaal moet ie na vervangen injector gelijk starten, motor kan iets verzopen zijn van de gelekte benzine, doorstarten zonder gasgeven is dan de beste remedie
Willem
8 augustus 2012 om 21:33 #18054931oke bedankt voor je berichtjes dan zal ik toch een keer langs de sloop moeten en paar mee nemen,
of even bij mijn moeder eruit halen haha,maar zouden er nog andere dingen kunnen zijn die dit soort problemen kunnen veroorzaken??
John,
8 augustus 2012 om 21:40 #18054932Zou kunnen, maar dan ga je weer naar een temp sensor, lambda sensor, map sensor, gasklep positie sensor etc etc….
Willem
8 augustus 2012 om 21:46 #18054933oke, ja als ik vol gas geef en ik schakel dan na andere versnelling en trap de koppeling in dan blijft hij van zelf in de toeren hangen,
dat zou dan iets met de gas klep positie stand sensor te maken hebben of niet?
trage gas reactie toch?John,
9 augustus 2012 om 00:45 #18054934Aan jouw verhaal te horen lijkt ie veel te rijk te lopen. Inderdaad naar benzine stinken en langzaam bibberend op toeren komen, schokken, niet reageren op gas etc.
Is de brandstofdruk niet te hoog? Dan gaat ie ook te rijk lopen. Dan is de brandstofdrukregelaar kapot.
Als ie te rijk loopt door een lekkende injector of te hoge brandstofdruk, en de ECU kan m niet bijregelen moet ie trouwens wel een mengsel foutmelding geven. TENZIJ de lambdasensor ook gaar is, dan geeft die weer een armer mengsel door en denkt de ECU dat alles toch in orde is.
Als ie een (door bovenstaande) te rijk mengsel het toerental extreem moet bijregelen zal ie alleen een gasklep fout geven.
Meet de lambdasensor na met een multimeter, indien mogelijk de brandstofdruk, en hang eventueel een scoop aan de injector om het signaal te bekijken.
Of vervang gewoon alle 3 de onderdelen als je er goedkoop aan kan komen. Zoals Wim al zei, sloperijen leegsleutelen en experimenteren :angel
Als dat allemaal goed is kan ook nog de ECU gewoon gaar zijn.
Probeer zoveel mogelijk te meten voordat je vervangt.
9 augustus 2012 om 07:08 #18054935Zou je je topictitel willen aanpassen naar iets informatiefs?
Bijv. om welke auto gaat, of om wat voor probleem het gaat?9 augustus 2012 om 14:09 #180549369 augustus 2012 om 14:31 #18054937Is het zowel bij koude als warme motor?
Lambda kun je gewoon lostrekken, gewoon een paar dagen zonder rijden om te proberen9 augustus 2012 om 15:52 #18054938@RISL wrote:
Zou je je topictitel willen aanpassen naar iets informatiefs?
Bijv. om welke auto gaat, of om wat voor probleem het gaat?motorcode staat vermeld en dat het om het inhouden gaat,
John
9 augustus 2012 om 15:53 #18054939@rfbroek wrote:
Gaat hier over:
Had beter in dat topic door kunnen gaan…
dit gaat over een andere auto + motorcode
John
9 augustus 2012 om 15:56 #18054940het is idd bij koude motor en warme motor,
en waar zit de brandstof druk regelaar precies?bedankt voor jullie berichtjes
John,
10 augustus 2012 om 09:18 #18054941ik heb gister de lamda sonde eens los getrokken en laten lopen en hoorde geen verschil aan de motor,
er zou toch duidelijk verschil moeten zijn??
want had hem weer in elkaar geklikt toen de motor nog liep en nog geen verschil,zou de lamda sonde niet meer goed zijn dan?
John
10 augustus 2012 om 09:46 #18054942je moet een paar dagen rijden met de lamda los dan weet je t zeker!, je kunt deze ook meten trouwens als die koud is, en daarna als die warm is, ik weet de waardes niet zo 1 2 3 uit me kop, als die koud en warm is moest die tussen 0,1 en 0,9 volt zitten(correct me if im wrong)
10 augustus 2012 om 13:12 #18054943oke en als ik dan een paar dagen met de lamda los rij wat moet ik dan precies merken??
John
10 augustus 2012 om 13:24 #18054944@John Opeltje wrote:
@RISL wrote:
Zou je je topictitel willen aanpassen naar iets informatiefs?
Bijv. om welke auto gaat, of om wat voor probleem het gaat?motorcode staat vermeld en dat het om het inhouden gaat,
John
Nee, er staat nog steeds ‘probleem nog steeds niet opgelost na veel kloten’
Ik pas je topictitel wel aan.
10 augustus 2012 om 17:13 #18054945azo oke toch bedankt!
dacht dat je wat anders boedoelde maar het is duidelijk haha ;)John
14 augustus 2012 om 19:00 #18054946hallo,
mijn corsa begint nou steeds meer in te houden en blijft in een dip hangen als de motor koud is,
gas reactie wordt ook steeds slechter
en als hij in een dip zit heeft hij wel de juiste toeren ma je voelt hem gewoon dat hij niet wil,John
14 augustus 2012 om 20:20 #18054947Volgens mij heb je al heel wat tips gehad.
Wat heb je gedaan met die tips?15 augustus 2012 om 05:00 #18054948ff naar garage of een goeie beunmonteur rije lijkt mij het beste ;)
2 september 2012 om 21:08 #18054949ik heb met de tips zkkr wat gedaan ik heb al verschijne onderdelen vervangen,
en na een monteur rijden is niet nodig kan zelf ook wel het een en ander,maar mijn dis. riem is ook al heel lang niet meer vervangen zou het kunne dat hij een tandje is verrekt en dat hij daarom meshien belaberd loopt??
john
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.