Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B X1.2XE 1998 Stotteren en inhouden bij warme motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2012 om 17:27 #17253668
Heren,
Na het debacle met de Astra heb ik een Opel Corsa gekocht uit 1998. 2e hands bij mn vaste garage. Zag er goed uit, boekjes er bij, nooit gekke dingen gehad.
3 weken terug nog een grote beurt laten doen en ook de bougies en de kabels laten vervangen omdat deze tijdens de beurt geïnspecteerd werden en ze er niet fantastisch uitzagen en aangezien dat die dingen de kosten ook niet zijn gelijk maar nieuwe laten steken. Ook nieuwe blokken en schijven en nieuwe schokbrekers achter en verse sloffen aan de voorkant (daar ging mn overurengeld). En als het dan toch al alles kost gelijk ook maar nieuwe mooie wieldoppen (opel) er onder geknald…
Sinds vorig weekend (9e) viel me op de de auto soms ineens niet echt zin had om door te trekken tussen de 1500 en 2000 rpm.
Dit bleef gedurende de week ook zo (ben 5x met de auto weg geweest. +/-25km per keer)
Vandaag eens aan het testen geweest en gekeken wanneer het nu precies gebeurt.
Bij een koude motor geen problemen.
Bij een warme motor stottert de motor tussen de 1500 en de 2000 rpm. Boven de 2000 rpm trekt hij gewoon soepel door, daar onder merk ik ook geen stotteren.
Stotteren alleen bij gaspedaal 40% of meer ingedrukt, als ik rustig optrek is er niets aan de hand.
Stotteren vanuit stilstand wegrijden en ook bij vanuit rollen weer accelereren.
LMM gecontroleerd op vuil en op trekken van valse lucht. Alles los gehad en pijpen en klembanden schoongemaakt (lmm niet aangeraakt). Alles goed vastgezet, en getest met remmenreiniger tijdens het lopen. Geen problemen.
Koude motor stationair geen problemen.
Warme motor stationair loopt wat onregelmatig. in een minuut tijd soms 2 of 3x even een dipje in motorgeluid maar niet merkbaar op de toerenteller. Motor slaat niet af, auto trekt ook goed maar hapert in het 1500 tot 2000 toeren gebied.Natuurlijk het forum geraadpleegd en dit http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=8&t=169029&hilit=stotteren topic vond ik interessant.
Weer in de auto gestapt, auto lekker warm gereden en toen het stotteren weer terug was de stekker van de LMM sensor er af gehaald.
Motorlampje gaat branden na het starten en motor loopt wel. Auto stottert een pietsje minder maar dan kan ook komen omdat de auto erg in lijkt te houden (of gewoon houd) zonder zijn LMM.Ik denk dus nu, LMM slecht aan het worden… Ik ben alleen nog wat huiverig om “zomaar” een LMM sensor te gaan kopen want die krengen zijn duur ! :shock: :wtf :swear :fy1 :cry
Ik lees ook alleen maar slechte ervaringen op internet met imitatie LMM’s dus wil voor the real deal gaan maar wat een duur sensortje….iemand nog verder tips, ideeen of een adresje voor LMM sensors voor weinug :D
Of ervaringen met LMM’s uit sloopauto’s ?16 december 2012 om 18:13 #18085049gewoon 1 van bosch kopen.
maar lees hem eerst maar eens uit.
en trek hem eens door tot de 6000 toeren.
beste kans dat hij daar vlakbij ook inhoud en je lampje gaat branden.
de symtonen van deze lmm storing zijn elke keer anders en kunnen zich zomaar opdoen.
mijn vorige corsa b ging zomaar uit het niets stoteren, moest bovn de 3000 toeren blijven, daaronder was neit te rijden
met mijn huidige corsa b ook lmm probleem gehad, bij 4000 toeren hield deze in, en het lampje ging toen ook branden.succes.
monteren lukt makelijk zelf trouwens17 december 2012 om 18:14 #18085050Vandaag de auto warm gereden en daarna flink doorgehaald in toeren. Geen problemen met snelheid en lopen behalve bij tussen de 1500/2000 rpm.
Vandaag de auto uit laten lezen. Er stonden 2 meldingen in van de LMM maar na resetten van de meldingen en het vervangen van de LMM bleek tijdens de proefrit dat de klacht er nog steeds was. Geen nieuwe LMM melding in de ecu. Zodoende vermoed ik dat de 2 storingen zijn van de keren dat ik met de LMM los heb gereden als proef.
Na het terugwisselen van de LMM opnieuw uitgelezen en wat testjes gedaan met draaiende motor.
Tijdens het draaien hoorde we plots de vonken van de bougies overslaan :wtf en ging de motor op 3 poten lopen. Bougies nogmaals vervangen. Storing voor even weg maar kwam ineens weer helemaal terug tijdens proefrijden. Tevens ook de kabelboom van de bougies schoongemaakt omdat er 1 aansluiter een beetje corrosie in zich had. Ook dit mocht niet baten.Garage vermoed nu dat de bobine slecht is.
Auto morgen terug naar de garage en dan wordt er verder gekeken.17 december 2012 om 18:31 #18085051stappenmotor gaat ook vaak stuk. deze kun je schoonmaken, doe dan gelijk je ERG klep maar.
kun je allemaal zelf doen. naar de garage gaan kan altijd nog.
eigenlijk zijn dit al de 3 minpunten van deze motor die bijna elke 100.000km de kop op steken.
voor de rest vind ik het een heerlijk blokje.22 december 2012 om 18:37 #18085052Bobinebrug vervangen door een nieuwe. Auto loopt weer als een zonnetje.
Oude bobinebrug opengemaakt. Veel corrosie op de aansluitingen en niet zuiver meer.Motortje loopt weer prima.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.