Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b x1.2sz wou even niet starten,
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2013 om 10:32 #17261375
gister wou ik mijn corsa starten want moest even weg,
ma hij wou niet aanslaan het leek er net op ofdat er iets met de startmotor was (moeizaam rond draait) en leek net of de motor geen compresie had,
naar een paar keer proberen sloeg hij toch aan,
toen hij liep liep hij heel laag stationeer omdat hij teveel benzine kreeg dus na paar keer gas geven, liep hij weer mooi maar er kwam dikke blauwe rook uit de uitlaat,
auto verbruikt normaal geen olie ma leek echt olie damp,toen ik op de terug weg was begon het olie lampje te knipperen
dit verdwijnt als ik gas geef ma als hij stationeer loopt bleef hij knipperen,
iemand dit wel eens gehad?John
21 oktober 2013 om 15:26 #18181595Carterventilatie dicht en is er op een of andere manier olie bij de zuigers gekomen oid? Zou mijn eerste gedachte zijn iig.
En een startmotor die moeilijk rond gaat en geen compressie spreken elkaar in de regel tegen.
Bij weinig/geen compressie gaat de motor heel makkelijk rond dus zou de startmotor daar ook geen problemen mee moeten hebben.
Denk eerder dat er, ivm de blauwe rook, olie bij de cylinders in is gekomen en dat comprimeert niet zo lekker, dus dat is zwaarder voor de startmotor.
En olie ontsteekt ook niet door bougies waardoor de motor weigert te starten.Olielampje die weg gaat bij gas geven is meestal een oliedruk probleem.
Hoe meer gas, hoe harder de oliepomp draait en hoe hoger de druk is, waardoor het lampje uit gaat.Zou zomaar kunnen dat je blok ergens inwendig olie lekt en verbrand.
Koppakking gaar misschien?Edit: Oh en het knipperen, hoe snel gaat dat? beetje op de maat met de motor?
Want dan denk ik absoluut dat het de koppakking is. Onder compressie wordt de olie tegen gehouden maar zodra er vacuum is in de cylinder wordt de olie naar binnen gezogen. De druk valt dan ook weg in de oliekanalen waardoor het waarschuwingslampje aan gaat.
Kom je bij de compressie en/of verbrandingsslag, gaat het lampje weer uit omdat er genoeg druk is.
Bij 800rpm stationair kom je dan op ongeveer 200 flitsen per minuut.24 oktober 2013 om 09:46 #18181596@McKaamos wrote:
Carterventilatie dicht en is er op een of andere manier olie bij de zuigers gekomen oid? Zou mijn eerste gedachte zijn iig.
En een startmotor die moeilijk rond gaat en geen compressie spreken elkaar in de regel tegen.
Bij weinig/geen compressie gaat de motor heel makkelijk rond dus zou de startmotor daar ook geen problemen mee moeten hebben.
Denk eerder dat er, ivm de blauwe rook, olie bij de cylinders in is gekomen en dat comprimeert niet zo lekker, dus dat is zwaarder voor de startmotor.
En olie ontsteekt ook niet door bougies waardoor de motor weigert te starten.Olielampje die weg gaat bij gas geven is meestal een oliedruk probleem.
Hoe meer gas, hoe harder de oliepomp draait en hoe hoger de druk is, waardoor het lampje uit gaat.Zou zomaar kunnen dat je blok ergens inwendig olie lekt en verbrand.
Koppakking gaar misschien?Edit: Oh en het knipperen, hoe snel gaat dat? beetje op de maat met de motor?
Want dan denk ik absoluut dat het de koppakking is. Onder compressie wordt de olie tegen gehouden maar zodra er vacuum is in de cylinder wordt de olie naar binnen gezogen. De druk valt dan ook weg in de oliekanalen waardoor het waarschuwingslampje aan gaat.
Kom je bij de compressie en/of verbrandingsslag, gaat het lampje weer uit omdat er genoeg druk is.
Bij 800rpm stationair kom je dan op ongeveer 200 flitsen per minuut.dankje voor je reactie
koppaking is paar maanden geleden vernieuwt met dis riem en spanrol waterpomp
maar het lampje gaat idd een beetje op de motor mee idd,
hij verbruikt verder ook geen olie staat nog mooi op pijl
het lampje is ook niet meer aan geweest,
afwachten of hij weer aan gaat,john
24 oktober 2013 om 15:25 #18181597vandaag weer rijden met de corsa eerst ondekte ik dat er water / olie in de pijp lag achteraan,
dacht dan start ik hem even om te kijken of er rook of iets uit kwam,
maar dat was niet het geval wel hoorde ik een plof onder de motorkap,
denk dat de koppaking het toch begeven heeft,toch is de motor best zuinig heb op een volle tank toch 710 k/m gereden,
ga dadelijk even kijken of er kvs bij olie zit,john
24 oktober 2013 om 15:29 #18181598Als een oliekanaal lekt naar een cylinder hoeftie daar niet per defintie onzuinig van te worden.
Het oliekanaal is namelijk onder druk door de olie pomp, en dan verlies je niet zo veel compressie en blijft hij toch nog vrij zuinig lopen.25 oktober 2013 om 20:00 #18181599oke dan ja alles blijft tot nu toe mooi op peil en als MOTORTJE kapot loopt dan heb ik tenminste een smoes om er wat anders in te lepelen :thumb
totaal geen power snap niet dat ze zoiets durven te maken :jerryjohn
25 oktober 2013 om 20:00 #18181600oke dan ja alles blijft tot nu toe mooi op peil en als MOTORTJE kapot loopt dan heb ik tenminste een smoes om er wat anders in te lepelen :thumb
totaal geen power snap niet dat ze zoiets durven te maken :jerryjohn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.