Corsa B X1.0XE

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B X1.0XE

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Peter29

hallo allemaal,

Ik heb een paar vraagjes over de motor in mijn corsa B. Dit betreft een X1.0XE motor 3 cylinder. Hij loopt prima, en deze auto heb ik voor groot onderhoud naar de Opel dealer gebracht. Deze heeft geen verdere bijzonderheden ontdekt en vertelt dat het een prima autootje is.

Maar nu, ik krijg steeds meer signalen van mensen die zeggen dat er veel problemen zouden zijn met deze motor. Welke problemen dit precies zijn weet ik niet, volgens sommigen zou het 1 brok ellende zijn…

Klopt dit, en kan ook ik problemen verwachten? Of zou het kunnen gaan om incidentele gevallen? Wie van jullie kan mij meer vertellen over deze auto?
      Het betreft een Corsa B uit 1999 met 180.000km op de teller.

Groeten Peter ;)

wim-v6
      Deelnemer

Tis inderdaad een Brok ellende deze motoren……………………….

als ze niet goed onderhouden worden..

Deze auto’s komen nu steeds vaker in het Circuit van Mensen die denken dat onderhoud niet nodig is.

en die dan gaan lopen klagen dat het een kutwagen is omdat deze na 4jaar geen onderhoud, de geest geeft.

Deze motoren hebben een Distributie ketting, welke over het algmeen GEEN problemen geeft.

Mits de auto goed word onderhouden, Keurig ieder jaar of 10.000km versie 5w40 olie + filter etc etc.

dan gaan deze motoren lang mee.

als je weinig ververst of verkeerde olie gebruikt, kan de distributie kettingspanner kapot gaan, de gevolgen kan je vast wel raden denk ik zo.

een klein hekel puntje van deze motoren is de Luchtmassameter.

die wil wel eens kapot gaan, deze moet je dan ook vervangen voor een origineel exemplaar, imitatie is ECHT bagger.

Willem

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.