[Corsa B] Welke speakers en hoe aan te sluiten?

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie [Corsa B] Welke speakers en hoe aan te sluiten?

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250844
    thijsd
      Lid sinds:
      22 May 2011

      Ik heb ongeveer een jaar geleden een versterker en subwoofer in mijn corsa B laten inbouwen. Deze bevallen mij erg goed en nu heb ik besloten om ook de standaart speakers te vervangen. Ik heb niet veel ervaring met audio inbouwen en vandaar dat ik wat vraagjes heb en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

      Om te beginnen zal ik zeggen wat er nu in de auto zit:

      Aftermarket radio: Sony MEX-BT3900U
      Speaker impedance: 4 – 8 ohms
      Maximum power output: 52 W × 4 (at 4 ohms)

      Versterker: JBL GTO752
      Subwoofer: JBL GTO1214

      Nu heb ik de volgende vraagjes:

      1. Als ik de front speakers wil vervangen moet ik dan ergens op letten? (Het lijkt me wel). Stel dat speakers de volgende spec’s hebben: Vermogen: 60W RMS / 180W max Impendantie: 2 ohm Kan ik deze dan rechtstreeks op mijn radio aansluiten, of moet ik dan een versterker hebben? En zo ja, waar heeft dit dan mee te maken?

      2. Als ik een versterker nodig heb voor de speakers, Kan ik dan mijn huidige versterker gebruiken? (Indien nodig heb ik foto’s van hoe het is aangesloten)

      3. Ten slote welke speakers raden jullie aan? Mijn budget hangt rond de 100 euro voor de front speakers.

      Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen en indien ik iets vergeten ben of heel doms heb gezecht, zeg het dan maar :P

      Thijs

      #18050533
      Powercorsa
        Lid sinds:
        26 October 2007

        1. Geen aanrader, in de specificaties zie je staan 4-8 Ohm. Houd dit aan anders kan het schade opleveren aan je versterker in de radio.