Corsa B: verwijderen TID en ruitensproeierpomp

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B: verwijderen TID en ruitensproeierpomp

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Ivo1976
    Deelnemer

Hoi,

De ruitensproeierpomp van mijn corsa B is stuk. Heb het snoertje al los, kan je die pomp gewoon lostrekken/wrikken?

En de TID – hoe maak je die los? Ik zie nergens schroefjes. ik kan wel aan de plastic kap trekken maar ik ben bang dat ik dan wat afbreek.

Alvast bedankt van een beginnend knutselaar.

boons605

De pomp kun je gewoon lostrekken ja, die zit met een rubber in het tankje, maar niet vast.

Denk erom dat je bij het vervangen ervoor zorgt dat er geen vuil tussen het rubber en het tankje of het rubber en het pompje zit. Ik heb voor mijn eerste corsa een keer een tankje op de sloop gehaald omdat ‘ie lekte, maar het bleek vuil tussen het rubber en het tankje te zijn :/

Looney
        Deelnemer

Ruitenvloeistofpompje trek je zo eruit.

De TID zit vast met 2 schroefjes.
          Je moet de beide middelste ventilatieroosters helemaal naar beneden draaien, en dan nog iets verder. Door het gat dat ontstaat zie je de schroefjes zitten :). Haal de stekker MET BELEID los. Vaak sloop je het TID met het lostrekken of vastzetten van die stekker daar de soldeerverbindingen in de TID zelf wel eens willen breken.

Tip: draait het ventilatiekanaal helemaal dicht. Mocht de schroef vallen valt die niet in je ventilatiebuizen.

Ivo1976
          Deelnemer

bedankt voor de reacties!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.