Corsa b versnellingspook

Forumindex Forums Modellen Astra Corsa b versnellingspook

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Jonathan94

Hallo na een jaartje met Opel corsa btjes te rijden heb ik opgemerkt dat de versnellingsbak pookjes nogal los zitten bij de meeste (de 3corsas die ik heb gehad)

Mijn moeder rijd met een Astra h 1.7 turbo diesel en ik vind het schakelen met deze wagen wel een pak leuker
      Deze heeft een kortere afstand en hij gaat bij wijze van spreken vanzelf in versnelling door die klik

Nu de vraag zijn is er een mogelijk heid om bij de corsa b ook dit schakel gevoel te creëren ook met dat klik gevoel

Ik weet dat er shortshifters bestaan voor de corsa btjes
      Maar kan je dit ook creëren met een diy oplossing

geef maar tips voor elk motor type zodat eventuele andere forumleden ook aan dit topic iets hebben….. En ook een beetje omdat ik net afschijt heb moeten nemen van mijn corsatje wegens een accident en ben opzoek naar een nieuwe zodus weet nog niet welke motor type ik zal kopen

Alvast veel dank voor het helpen

KRSA2000
      Deelnemer

Nieuwere opels hebben een bak met kabel bediening en je corsa is met stangen.
        Dus dat gevoel ga je niet realiseren in je corsa tenzij je alles onbouwt naar kabel bediening.
        Het losse gevoel/gedrag van je pook heeft te maken het slijten van het bussen van het schakelmechanisme. Daar zijn revisie setjes voor.
        Wat het short-shift betreft, gebruik de zoek functie vh forum.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

bart-gsi
        Deelnemer

M-tech leverr diverse short shifts. Misschien dat wat je zoekt daarbij zit..

Jonathan94

Ik heb gezien bij m-tech

Maar is dit voor alle motor/versnellingsbak types of enkel voor de benzine motortjes

Want ik heb een oogje op een 1.5td

KRSA2000
            Deelnemer

http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=170003&lhid=&lvid=&mid=86″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Is voor alle b corsa’s met standaard blok incl. diesels.

KRSA2000
              Deelnemer

Als je echt ‘t mannetje wilt zijn schaf zoiets aan:
                http://www.shop.cae-racing.de/index.php?a=31&lang=eng” onclick=”window.open(this.href);return false;
                Heb je ook gelijk kabel bediening… ;)

(Ik ben aan het sparen voor deze kit voor mn corsa a)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.