Corsa b Velgen

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa b Velgen

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Mark-L

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje over de corsa b velgen.
      Van mijn schoonvader heb ik 15inch BBS velgen gehad ET38.
      Nu is mijn vraag of die onder mijn corsa b gaan passen?
      Hiervoor heb ik eenmalig DOTZ 17 inch velgen onder mijn auto gehad met een et waarde van 33.
      Het probleem met de DOTZ velgen was dat als ik over een drempel ging, mijn zijkappen langs de banden schuurde waardoor mijn banden heel snel beschadigde. Dit komt denk ik omdat de velgen/banden te breed voor mijn corsa waren. Ik heb ze er dus ook meteen weer onder vandaan gehaald. Ik hoop niet dat dit ook het geval gaat zijn met de BBS velgen.

Iemand die mij hier meer over kan vertellen?

mvg,

joop1970
      Deelnemer

Ligt een beetje aan je bandenmaat maar de kans is aanwezig dat het aan gaat lopen, zeker achter met inveren.

wim-v6
        Deelnemer

Ik had met 205-40-16 et38 dat ie aanliep in de achterschermen.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Mark-L

Hmm en stel dat het aan gaat lopen, kan ik er dan wat aan doen buiten me wielkassen laten uitrollen?

bart-gsi
            Deelnemer

valt weinig uit te rollen.. dan rek je het metaal uit en ga je te erg rollen past je sierrand niet meer omdat de sierrand de rand naar binnen vormt.. en met kleine schroefjes door het metaal heen steken.. die zitten dan in je banden als ze aanlopen
              je kunt de schroefjes eruit halen en de rand aan je auto kitten
              je kunt achter wat camber instellen zodat je banden wat meer naar binnen gaan staan boven.. dan lopen ze niet meer aan…
              ik deed dat door kleine ringetjes tussen de draagarm en de remtrommel te doen op de onderste 2 bouten.. dan gaat je remtrommel met je wiellager anders staan.. en gaat je wiel naar binnen staan…

remutr
              Deelnemer

is je et waarde niet gewoon veel te laag?
                een corsa heeft et 49, ik rij met de vectra ook op corsa velgen, en ook bij mij ging het mis met et35 17 inch.
                vuistregel is toch ook max 5 et lager dan orgineel.

Mark-L

ja was er al bang voor dat ie veels te laag zou zijn, maar was nieuwsgierig of er andere opties open waren om het wel mogelijk te maken.

remutr
                  Deelnemer

Dan zou je met spacers moeten gaan werken, maar voor de apk mag dat niet en alles moet wel super vlak zijn om geen onbalans te krijgen.
                    Als de banden onder de bbb,sen nog goed zijn en de juiste maat hebben zou ik kiezen de banden om te zetten naar velgen met de juiste et waarde.
                    Vaak willen banden bedrijven je velgen wel van je overnemen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.