corsa b van 1.2 16V naar 1.4 8v

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa b van 1.2 16V naar 1.4 8v

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    crossagek

mijn zus heeft een corsa B uit 1999 staan met een 1.2 16V motor waar een verschrikkelijke tik in zit . het is geen klepstoter tik en komt naar mijn idee dieper uit het blok , dus ik vermoed de drijfstanglagers .

Nu heb ik hier een afgekeurde b in de garage staan welke op de raarste plekken rot is , maar waar een perfect snorrend 1.4 8V blokje in ligt . Uit ervaring weet ik ook dat deze 8V motortjes zeer sterk zijn en heb ondanks de 5 pk minder aan vermogen het idee dat mijn zus nog vele kilometers zou kunnen maken met haar corsaatje met dit blok .

Nu heb ik de corsa hier nog staan die uit elkaar gaat , maar ik vroeg me af of het verhaal van 1.2 16V naar 1.4 8V plug & play is of dat ik nog meer delen over moet zetten ( te denken aan bijv. motorkabelboom , ecu , motorsteunen ?? )

trashmetal
      Deelnemer

Indd motorsteun moet mee motorkabelboom ecu en evt startblokkering
        en vergeet de brandstofpomp niet te wisselen
        de 16v werkt met hoge druk en de 8v niet
        mits het geen c14se is (8v multipoint)

sjoerdie
        Deelnemer

Het is zeker niet plug en play.

Kabelboom van een x12xe auto is anders dan de oude modellen.

Met een beetje pech heb je ook een pulsewiel ipv tandwiel voor je km teller.

Het is wel te doen hoor, maar geen plug en play

Haasje17
          Moderator

Gewoon de 1.2 versnellingsbak houden heb je ook geen probleem met je teller.
            Kabelboom moet je wel aanpassen.

crossagek

ik heb in principe alles tot mijn beschikking . bak overzetten is het probleem ook niet voor mij als de snelheidsaanduiding een probleem zou zijn .

Ik heb inmiddels van de donor de complete motorboom apart liggen met ECU .

moet me alleen nog even verdiepen in het brandstofsysteem , heb de nodige ervaring in de a corsa , maar een b zover kaal halen is zelfs voor mij even nieuw , dus moet de locatie van alle delen zoals filters en brandstofpomp nog even uitvogelen ;)

voor de rest haal ik de motor er uit met de motorsteunen er bij voor zover alles wat los wil , want tot nu toe zijn er veel delen die los komen met stukken auto er aan zo rot is de auto :( :???:

robert_corsa

Houd je wel rekening met omkeuren?
                corsa van 99, dus datomkeuren kost meer dan de auto waard is.

crossagek

waarom omkeuren ??

gaat er in vermogen op achteruit , want gaat van 65 naar 60 pk .

Hoor jullie al denken wie doet er nu een swap met vermogensverlies ? heel simpel de corsa waar de 1.4i in moet zit in de stickers van mijn zus haar kapsalon ( aan huis ) , dus ze rijd er puur in voor het werk en de rotte corsa sloop ik voor iemand die de ruimte niet heeft en als dank voor bieden van de ruimte krijg ik de motor ;)

Haasje17
                  Moderator

niet omgekeurd, aanhouden bij grote controle beetje pech, auto in beslag genomen.
                    Ofwel na 98 zeker niet doen met een ander blok dan orgineel wil je er goedkoop vanaf komen.

Moet het zelf weten, maar de regel vermogen wijziging van 10% is niet van toepassing na 98

crossagek

grote controles hebben we niet zo veel in friesland en de corsa komt nooit veel verder dan 25 – 30 km van huis , dus zie het niet zo somber in ;)

sjoerdie
                      Deelnemer

Omkeuren kost niet veel hoor

Er is een typegoedkeuring voor de 1.4.

Een 2liter bijv is wel wat duurder met Omkeuren

crossagek

omkeuren zou dan in principe dus 53 euro kosten , omdat de 1.4i ook uit een b komt ? , was ik ook kwijt voor mijn corsa TR 2.0 16v namelijk .

Haasje17
                          Moderator

Denk dat er geen type goedkeuring is voor dat type 1.4 8v voor een 98 model.

trashmetal
                            Deelnemer

Jawel, marktplaats staat ook vol met deze racemonsters :D

robert_corsa

Type goedkeuring geld niet meer jongens op dit bouwjaar.
                                is gewoon een motor weiniging.
                                zelfs al hang je er een ander zelfde blok in moet je officieel omkeuren ivm nieuw of ander motornummer.

in alle eerlijkheid, poltie in friesland stelt niet veel voor. Die gok kan je wel wagen om niet om te kuren
                                enig nadeel is het verkopen van xe auto.

sjoerdie
                                Deelnemer

typegoedkeuring geldt op alle bouwjaren!

al pak je een 2.0 insignia en kwakt er een 2.8 turbo in, hoef je niet naar lelystad hoor.

juist…omdat er al een typegoedkeuring voor is.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.