corsa b stuurt zwaar naar rechts

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa b stuurt zwaar naar rechts

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    glenndh

goedendag

Ik ben in het bezit van een corsa b uit 1999. nu heb ik het volgende probleem dat deze af en toe zwaar stuurt naar rechts.
      ik heb al een aantal dingen gevonden wat het kan zijn. Sensor afstellen, pot meter tussen solderen, stuurkolom vervangen. Wie weet hier de juiste oplossing voor en zou dit probleem voor mij kunnen oplossen tegen een vergoeding natuutlijk.
      het liefst in de omgeving van rotterdam. wat verder rijden zou ik ook niet zo probleem vinden.

ik hoor graag van jullie
      mvg glenn

SimpleFace

Volgens mij is de potmeter oplossing goedkoopste maar niet echt ideaal vind ik, je corrigeert hiermee de afwijking in weerstandswaarde van het stuurkolom wat eigenlijk defect is.
        Stel dat die afwijking opeens weer niet meer aanwezig is (of juist nog erger wordt), dan heb je dus juist weer een verandering aangebracht. Lijkt me niet de veiligste oplossing op de snelweg. Beter voor een gereviseerde stuurkolom gaan, zag ze geloof ik voor ongeveer 250 op het net.

glenndh

bedankt voor de reactie.
          weet je toevallig nog op welke site dit was?

SimpleFace

Geloof deze: http://hydroline.nl/index.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
            Ze brengen dan ook een modificatie aan waardoor dit euvel niet meer voor kan komen schijnt.

Zo he : 425 euro
            http://www.revisie-stuurkolom.nl/c-2237418/corsa/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Volgens mij is dit de hele stuurkolom, terwijl ik een keer wel een bepaalde deel ervan los heb voorbij zien komen. Waarschijnlijk dan alleen het gedeelte wat defect is voor +-250.

wim-v6
            Deelnemer

Schijnt op te lossen te zijn met 2 nieuwe potentiometerjes van een paar euro.

Hier is zat over geschreven op de forum.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

SimpleFace

Is het ook, maar ik vraag me af hoe veilig dat is? Je brengt een correctie aan op een defect onderdeel wat hoogst onbetrouwbaar is (mechanische aflezing van stuurstand d.m.v weerstand).
                Als dit tijdens het rijden gaat veranderen (niet geheel ondenkbaar) maak ik me zorgen om het elektrische eps systeem. Er staan videos van op youtube waar de stuur uit zichzelf als een malle begint te draaien. Heb geen hands on ervaring met de genoemde oplossing en hoe betrouwbaar het is, maar in eerste instantie klinkt het meer als een tijdelijke en mogelijk gevaarlijke oplapmiddel.

https://www.youtube.com/watch?v=vwTVNu3ICms

https://www.youtube.com/watch?v=fzGHglrfr-c

wim-v6
                Deelnemer

Je vervangt de originele potentiimers.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Mark-L

Ik heb er ook last van in me corsa B en ook met naar rechts sturen, maar z’n groot probleem lijkt het me niet?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.