Corsa B start niet meer nadat accu leeg is gelopen. Hulp sne

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B start niet meer nadat accu leeg is gelopen. Hulp sne

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234112
    jbw89
      Lid sinds:
      13 March 2011

      Goedemiddag Opel forum,

      ik zal me meteen even voorstellen, ik ben Jurian uit Leiden, heb al zo’n 2,5 jaar me corsa B (ook meteen me eerste auto) rij ook al 2,5 jaar probleem loos vrij tot gister nacht;

      Mijn kenteken plaat verlichting was kapot, lampje al vervangen dus ik wou op werk in me nachtdienst even hier en daar gaan controleren en meten! Toen ik bij me auto kwam heb ik hem nog even gestart, zo’n 10 minuutjes laten lopen misschien ietsjes langer, hierna de motor maar uit gezet, maar me radio en lichten dus nog wel laten branden!
      na ongeveer een half uurtje wou ik hem weer starten, wat dus niet gebeurden (ik dacht wel meteen aan accu ook al heb ik ook wel is half uur met de radio aan gestaan (en versterker)
      Corsa hoorde je draaien zeg maar, maar leek ook wel droog of zo, hij sloeg ook niet aan, toerenteller blijft precies op 0 toeren staan, geen beweging in te krijgen! (ook niet met duwen)
      Toen een collega gevraagd om ze auto er voor te zetten, accu’s aan gesloten, precies het zelfde, alleen maar “Loos” rond draaien, hierna nog met een booster geprobeerd (is wat sterker) ook niks. Ook als ik de accu overbrug (min direct op de min, plus direct op de plus)
      als ik hem nu wil starten hoor je rechts ook een en ander klikken? en later ook aan de onderkant van de motor hoor je iets klikken!
      als ik me sleutels er in laat zitten (met lampjes aan) duurt het ook ongeveer 6 seconden en dan gaat me olie lampje branden?
      ik ga vanavond rond half 11 weer naar me werk, nu kon ik nog een auto van de zaak mee nemen, maar morgen niet, hij moet dus eigenlijk gemaakt worden vannacht!! in ieder geval alvast bedankt!!
      Groeten Jurian

      #17834365
      Klopper
        Lid sinds:
        19 September 2010

        Alle zekeringen al nagekeken?

        #17834366
        kiyamizio
          Lid sinds:
          5 February 2010

          is het klikken niet van de startmotor?

          #17834367
          jbw89
            Lid sinds:
            13 March 2011

            start motor hoor je wel draaien, dat is het enigste! op een gegeven moment hoorde je dat die wou aan slaan, toerenteller liep ietsjes op, daarna niks meer!
            alle zekeringen ook na gekeken, ook de hoofd zekering (als die 50 ampère is?)

            #17834368
            jbw89
              Lid sinds:
              13 March 2011

              viel me ook op toen de accu zelf echt leeg was (van het proberen te starten) de lampjes nog maar gingen branden (ook buiten verlichting) maar als ik ging starten je heel eventjes de startmotor hoorden en de lampjes kilometer teller enzo “weg vallen” ze doven tot ik stop met proberen te starten!
              ik heb al paar dingetjes gevonden op dit forum maar ik denk niet dat dat het is, ik kom niet echt een vergelijkbaar probleem tegen!

              #17834369
              TRPower
                Lid sinds:
                13 October 2008

                rond draaien maar niet aanslaan kan zijn:

                Brandstof relais
                Krukas sensor
                Bobine
                Draadbreuk

                #17834370
                jbw89
                  Lid sinds:
                  13 March 2011

                  [rquote=1890332&tid=144441&author=TRPower]rond draaien maar niet aanslaan kan zijn:

                  Brandstof relais
                  Krukas sensor
                  Bobine
                  Draadbreuk

                  [/rquote]

                  bedankt! ik ga het vanavond meteen onderzoeken! enig idee waar het brandstof relais zit?
                  edit: relais locatie gevonden! nu nog krukas sensor en bobine te vinden, makkelijkste manier

                  #17834371
                  carlover
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 December 2004

                    massa probleempje?

                    #17834372
                    jbw89
                      Lid sinds:
                      13 March 2011

                      [rquote=1890394&tid=144441&author=carlover]massa probleempje?
                      [/rquote]

                      ik zal het in ieder geval controleren!

                      ik vind wel het aparste dat die een half uur ervoor wel nog gewoon lekker draaide!
                      kan het te maken hebben dat er ergens water tussen gekomen is? ik heb een uur van te voren me ruiten helemaal schoon gemaakt en daarna met de brandslang helemaal afgespoeld van voor tot achter!

                      #17834373
                      CorsaB5drsX14XE
                        Lid sinds:
                        24 January 2010

                        Ik heb soort gelijks gehad met m’n a2 GSi.
                        Lag aan de massakabel die op de bak geschroeft zit.
                        Zat niet goed vast.
                        Deed het ook van het ene op het andere moment opeens niet meer! (starten)

                        #17834374
                        de wit
                          Lid sinds:
                          3 January 2008

                          bij mij was het zo dat de accu te ver leeg was. met startkabels ging starten ook niet meteen.
                          een kwartiertje zo laten staan en daarna sloeg hij wel aan.
                          de accu nam in het begin te veel stroom weg om te starten.

                          #17834375
                          jbw89
                            Lid sinds:
                            13 March 2011

                            harstikke bedankt allemaal voor de snelle hulp! ik heb alles op geschreven! iemand nog een tip voor de massa kabel op de bak? waar die zit?
                            en locatie om de bobine te controleren? (heb er wel wat verstand van, maar weet niet van alles hoe het zit per blok!)

                            #17834376
                            soepkiepe
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 August 2010

                              nu heb je alles geprobeerd, maar 1 simpel ding heb ik nog niet gezien :P
                              als geprobeerd aan te slepen?

                              #17834377
                              stefanDTI
                                Lid sinds:
                                10 May 2007

                                Ik zie dit topic langs komen en heb dan ook nog een tip van mijn kant waar andere misschien ook nog andere tips aan kunnen toevoegen als je de motorcode hier post.

                                is het bijvoorbeeld een X12XE of een X14XE ? (het staat op je kenteken bewijs)

                                Succes ermee !

                                #17834378
                                angelg7
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 May 2006

                                  [rquote=1890519&tid=144441&author=jbw89]harstikke bedankt allemaal voor de snelle hulp! ik heb alles op geschreven! iemand nog een tip voor de massa kabel op de bak? waar die zit?
                                  en locatie om de bobine te controleren? (heb er wel wat verstand van, maar weet niet van alles hoe het zit per blok!)[/rquote]

                                  gewoon even je startkabel op motorblok zetten en dan naar de min van de accu, dan kun je controleren of je massa kabel slecht/stuk is.

                                  #17834379
                                  stefanDTI
                                    Lid sinds:
                                    10 May 2007

                                    EN ? doet hij het al weer ??

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.