Corsa B start niet / en viel opeens uit

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B start niet / en viel opeens uit

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Chun102
    Deelnemer

Hey allemaal, weer eens heel lang geleden dat ik een probleem heb met m’n corsa B uit 2000, X1.2XE 16v, dus gister ging ik even naar de sloop en ik parkeerde hem (met warme motor). Na 10-15 min wat zoeken op de sloop kwam ik terug en probeerde te starten maar dat deed hij niet. De start motortje gaat wel op ‘volle’ kracht maar de motor wilde maar niet aanslaan. Vervolgens motorkap open en alle vloeistof controleren, brandstof half vol, alles ok. Na 3-5 keer sleutel in – starten – sleutel uit deed hij het opeens het wel. Ok, toen dacht ik het zal wel… veilig thuis gekomen.

Nu vandaag tijdens het rijden (ook met warme motor) in een bebouwde kom schakelde ik hem in z’n 2 naar 3 en viel hij opeens uit……. gelukkig kon ik hem nog net in een parkeer plek uitrollen… Vervolgens weer opnieuw proberen starten en dat deed hij weer niet…. ik weer olie/kvs check doen, ok. Vervolgens weer paar keer sleutel in > start > sleutel uit, na 3 keer startte hij weer. :???:

Iemand enig idee waar dit zou kunnen liggen? Alvast bedankt voor het meedenken!

Corsake61

waarschijnlijk krukassensor stuk.Was bij mij begin dit jaar ook het geval.

tobias2

+1 voor krukassensor; mijne is met dezelfde symptomen een week of 4 geleden vervangen; probleem opgelost.

Chun102
          Deelnemer

Ok bedankt! Waar ligt het sensortje? Kom je er makkelijk bij via de motorkap?

Jurgen
            Deelnemer

Wat ik kan zien in Autodata zit ie achterop je motorblok onder je startmotor. Zul je waarschijnlijk van onderen bij moeten

tobias2

Dit helpt misschien:

-edit- geen foutieve link meer ;-)

Jurgen
                Deelnemer

Dat is de nokkenas sensor he ;)

tobias2

Haha, oops zie het nu pas.. zal die link even weghalen voor ik voor verwarring zorg….

otdh
                    Deelnemer

Zit net naast/onder de startmotor

Van onderaf kan je er net langs de aandrijfas bij

Zit vast met n torx boutje

Chun102
                      Deelnemer

Bedankt allemaal !! Ik heb hem gezien met een krikje, helaas kan ik het zelf niet doen. Net bij een eerlijke garage achtergelaten en morgen zou ie klaar zijn, hopelijk is het probleem opgelost dan !

PS technische vraag: Trouwens… waarom zou de motor wanneer hij warm is pas uitvallen door dat defecte krukassensor? Dit heb ik niet gehad op de MBO autotechniek of misschien wel ooit in die jaren maar waarschijnlijk vergeten :hmmz

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.