Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B spuiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2012 om 19:12 #17896704
ja 2 kunnen ze uitdeuken zonder spuiten en er zit een deukje op de wielrand achter met een beschadiging en 2 roestvlekjes ter grote van een kwartje dus dat deel moet gespoten worden
10 maart 2012 om 01:10 #17896735Het is al mijn hobby auto haha.
En 700 euro vind ik netjes klinken heb ik niet echt problemen mee haha. Zit je alleen dat je alles moet demonteren en nog de auto daar moet krijgen:S
10 maart 2012 om 09:47 #17896733Demonteren is zo gebeurt, en t terug plaatsen ook en als je het naar de spuiter wilt brengen zou ik je aanraden een autoambulance te huren. IK weet niet waar je woont maar als je google gebruikt kom je er zo achter
@Maikeltjeee wrote:Het is al mijn hobby auto haha.
En 700 euro vind ik netjes klinken heb ik niet echt problemen mee haha. Zit je alleen dat je alles moet demonteren en nog de auto daar moet krijgen:S
10 maart 2012 om 09:57 #17896731ik ben een paar weken geleden een offerte gaan vragen bij 2 bedrijven,
heb namelijk op mijn linkerachterdeur 1 klein deukje en een paar diepe krassen.
de prijs is dus gewoon bij het rijdend binnenbrengen, zonder iets van demontage of voorbereiding.
ook is het een parelmoer-kleur, Ural Mountain (parelmoer is 1 van de duurdere lakken btw)de ene was een groot schadeherstelbedrijf, veel goede referenties : 490€
de andere was een kleine spuiter, 30j ervaring met voornamelijk oldtimers : 260€dus mijn raad is : zoek de kleine zelfstandige op, scheelt ook al een pakje in de prijs ;) !
10 maart 2012 om 10:26 #17896730Mensen vergeten vaak hoeveel tijd er in gaat zitten om het spul voor te bewerken en dergelijke. Spuiten is gewoon duur en bewerkelijk, mits goed gedaan natuurlijk. Reken op een uurtarief van minstens 50 euro in het uur, maar dat gaat ook zo naar de 70 euro per uur toe. Als je het allemaal laat doen wordt het dus allemaal onbetaalbaar, dus zoveel mogelijk zelf doen. Gewoon even prijzen aanvragen bij verschillende bedrijven en ga idd naar de kleinere schadeherstellers, dit kan je best veel geld schelen.
12 maart 2012 om 20:49 #17896705tsja zie dat het voorbewerken /spuiten van een auto aardig onderschat wordt.
Het voorbewerken kan je idd best zelf maar het eindresultaat is er dan ook na.
Als de voorbwerking niet goed gedaan is kan je allerlei problemen krijgen zowel meteen na het spuiten of na verloop van tijd.
Bev schuurkrassen, terugkerende roest, inzakkende grondlak ( krijg je aftekening in lak te zien) of doorbloeien van de plamuur door het teveel gebruiken van verharder.Ik heb laatst ook een golfje gedaan wat ze zelf hadden voorbewerkt, resultaat een dikke rekening om het weer netjes te krijgen.
Waarom? nou omdat ze iets verkeerd hadden gedaan met de grondlak en deze dus niet echt uitharde waardoor er barsten in de laklaag ontstonden.
Deze grondverf was ook niet meer te schuren (schuurpapier meteen vol) goedkoopste/beste oplossing was 2 nieuwe deurplaten.Dus neem een professionele beun zodat je auto er na het spuiten mooi uitziet en mooi blijft.
12 maart 2012 om 21:43 #17896736Ik ben nu zelf met m’n achterklep bezig:
Kleurcode door de computer bij de auto-zaak heen gooien,
2 spuitbussen motip mee: €25
1 tube plamuur voor de putjes e.d. €6
Primer& andere shizzle: €15
Dus voor een kleine €50 heb ik m’n achterklep wel goed gedaan hoor.En ja dan ziet het er ook nog wel leuk uit, ik post nog wel ff foto’s als t af is :angel
13 maart 2012 om 07:33 #17896734Dat is heel wat anders dan bij de proffessional laten spuiten… En het resultaat kan best mooi worden, maar wordt niet zo mooi als bij een echte spuiter. Plus dat een hele auto in mettallic met een spuitbus spuiten onbegonnen werk is. Ook ga je zeer waarschijnlijk kleurverschil zien als je 1 deel met spuitbussen spuit. Maar ben uiteraard wel benieuwd wat voor resultaat je er mee haalt ;)
13 maart 2012 om 07:57 #17896729Spuiten met een spuitbus kan best mooi worden, maar dan moet je wel voor goeie spuitbussen gaan.
Motip is een heel bekend merk, goede lak,
maar de spuitkoppen op die bussen zijn nu eenmaal niet zo fijn als een spuitpistool.
Hierdoor ga je niet zo fijne lagen kunnen spuiten, dus verschil ga je zowiezo zien.13 maart 2012 om 08:16 #17896732@*Jurgen* wrote:
Dat is heel wat anders dan bij de proffessional laten spuiten… En het resultaat kan best mooi worden, maar wordt niet zo mooi als bij een echte spuiter. Plus dat een hele auto in mettallic met een spuitbus spuiten onbegonnen werk is. Ook ga je zeer waarschijnlijk kleurverschil zien als je 1 deel met spuitbussen spuit. Maar ben uiteraard wel benieuwd wat voor resultaat je er mee haalt ;)
Het is zeker heel wat anders als professioneel, maar ik vind het de moeite wel waard, en als ik het totaal verpest en het helemaal nergens op lijkt kan het altijd nog bij de pro ;)
Maar wat wel zo is, dat de hele auto zelf doen onbegonnen werk is.De vorige eigenaar had ook iets met spuitbussen, alles zit er onder, maar wel met dikke lopers en lagen, daar ga ik even wat aan doen (A)
13 maart 2012 om 22:54 #17896738denk dat die pro niet zo blij is met jou spuitbussen werk op te knappen.
Waarom? nou omdat hij eerst alle spuitbussen lak eraf moet halen, want veel kans dat hij problemen krijgt als er goede 2 k lak of grondverf (2 komponenten lak is lak met verharder) op komt.
Dus dat kost ook weer extra tijd/geld.
Spuitbussen lak lost ook op als je er met thinner aankomt.
Spuitbussen lak en benzine geeft al problemen, dus is fijn als je rond je tank vulling wat bijspuit.13 maart 2012 om 23:32 #17896737@angelg7 wrote:
denk dat die pro niet zo blij is met jou spuitbussen werk op te knappen.
Waarom? nou omdat hij eerst alle spuitbussen lak eraf moet halen, want veel kans dat hij problemen krijgt als er goede 2 k lak of grondverf (2 komponenten lak is lak met verharder) op komt.
Dus dat kost ook weer extra tijd/geld.
Spuitbussen lak lost ook op als je er met thinner aankomt.
Spuitbussen lak en benzine geeft al problemen, dus is fijn als je rond je tank vulling wat bijspuit.Ik wil het best eerst zelf proberen, als het me lukt scheelt me dat een hoop geld en ben ik een ervaring rijker.
Mocht ik het verneuken, dan kan ik altijd nog op de sloop kijken (genoeg rode corsa’s) als dat niks word kan ik hem altijd nog laten overspuiten.
Het is een auto van 16 jaar oud, dus is hij geen bulten met geld meer waard. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.