Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › [Corsa B] Slechte FM-ontvangst
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2011 om 12:22 #17242682
In mijn GSi’tje heb ik een erg vervelend probleem. Ik heb last van wegvallende FM-ontvangst. Ik heb gezocht hier op het forum, en daar hoor je mensen die zeggen dat de versterker in de antenne-voet brak is.
Maar is dat ook zo bij mij? Als ik namelijk een beetje loop te porren bij de antennekabel (achter de radio) en ik heb goed bereik, bouw alles terug dan valt de ontvangst ook snel weg.
27 oktober 2011 om 12:25 #17932654Is je isostekker nog zoals fabriek?
Want heel veel prutsers knippen dat aan gort.
Naast de antennekabel zit een klein zwart-draadje hierop hoort contactstroom (of blauwe draad van je radio, antenne signaal).
Zonder stroom op die antennevoet werkt de versterker niet :)
Kan ook zijn dat hij slecht massa pakt bij de voet/moer van de antenne.
27 oktober 2011 om 13:01 #17932655@Aapje wrote:
Is je isostekker nog zoals fabriek?
Want heel veel prutsers knippen dat aan gort.
Naast de antennekabel zit een klein zwart-draadje hierop hoort contactstroom (of blauwe draad van je radio, antenne signaal).
Zonder stroom op die antennevoet werkt de versterker niet :)
Kan ook zijn dat hij slecht massa pakt bij de voet/moer van de antenne.
Stekker is gewoon zoals het hoort, niet in geknipt. TID werkt namelijk ook gewoon (geen datum, geel beeld). Ik ga even op zoek naar de kleine zwarte draadje. Die is los van de ISO-stekker? En daar moet dus 0 volt op staan en bij contact 5/12 volt?
28 oktober 2011 om 22:38 #17932656Bij radio aan +12Volt (zit op Remote), en deze zit bij de antenne, op de ISOstekker is het de grijsrode dacht ik zo uit mijn hoofd.
Deze is dan ook voor de aansturing van het TID scherm.
Willem
31 oktober 2011 om 18:06 #17932657En hij doet weer! De pinnetje van de antennekabel (bij het radio) zaten op elkaar. Dus die iets van elkaar af gehaald en hij werkt weer superduper :)
18 augustus 2013 om 13:34 #17932658Hallo Corsa B fans…..
ik heb een paar week geleden een complete nieuwe kaliber antenne gekocht
omdat ik een kaliber radio heb
alles los gehaald van voor naar achter kabel gelegd alles weer vast gezet..
maar toen ik begon te rijden…viel mijn ontvangt weg….
heb het kabeltje van de antenne versterker aangesloten op de remote waar ook mijn sub aanzit
Maar het ontvangst word er niet beter op :fy1
HEEFT IEMAND EEN ANDERE OPLOSSING ? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.