corsa b si kilometerteller terug draaien,

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa b si kilometerteller terug draaien,

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    John Opeltje
    Deelnemer

hallo allemaal.

mijn vriendin had laats de teller kapot van der corsa b 1.4 si,
      en heb er een andere in gegooit van de sloop, en daar staat bijna 3ton op, weet iemand hoe ik hem terug kan draaien zonder te mollen??
      of is het teveel werk?

ik hoor het wel.

gr John,

TWA
      Deelnemer

Ohhhh begint binnenkort weer overnieuw :jerry

Als bovenstaande vraag een antwoord verdient, zou ik zeggen: een accu boormachine er op en terugdraaien maar.
        Als bovenstaande vraag bedoeld is om teller fraude te plegen: je hebt t niet van mij

:angel

Greetz Emiel

Opaul
        Deelnemer

Ik heb nooit een tellerbak van een Corsa uit elkaar gehaald. Maar met een beetje geluk kun je een asje of tandwiel opzij schuiven zodat de wieltjes niet meer verbonden zijn met de aandrijving. Dan kun je met je vingers heel makkelijk de stand aanpassen. Nadeel is wel dat je tellerbak dan helemaal uit elkaar moet en waarschijnlijk heb je daar geen zin in. Anders had je ook geen nieuwe gekocht, maar je oude gerepareerd. Ik zou het wel proberen, want dan blijft je NAP nog logisch bij het plaatsen van de nieuwe tellerbak.

John Opeltje
          Deelnemer

bedankt voor jullie reactie’s maar het is niet om te frauderen,
            maar orgineel heeft de corsa 160.000 gelopen in plaats van bijna 300.000,

maar dan moet ik de accuboormachine op de bakel zetten?? en de kabel bij de bak eruit halen??

John,

TWA
            Deelnemer

Nha eigenlijk ooit eens gedaan op een scooter teller, maar nooit op een auto. Idd op de kabel zetten, kijken waar je het makkelijkste bij kan komen. Ennehhh niet gelijk vol vermogen draaien hahaha

astraTD

Wat ik doe bij brommers… met een smalle kleine plattenschroevedraaier.. de cijfers vooruit duwen!

Maar durf niet te zeggen of het bij deze teller ook kan.. nog nooit gedaan bij een auto.

Maar als je oude teller defect is zou ik zeggen probeer het uit op die teller :thumbup

Aapje

Erkend bedrijf gewoon je tellerbak laten ombouwen, die melden de verandering dan ook aan bij NAP.

X.otic
                  Deelnemer

@Opaul wrote:

Ik heb nooit een tellerbak van een Corsa uit elkaar gehaald. Maar met een beetje geluk kun je een asje of tandwiel opzij schuiven zodat de wieltjes niet meer verbonden zijn met de aandrijving. Dan kun je met je vingers heel makkelijk de stand aanpassen. Nadeel is wel dat je tellerbak dan helemaal uit elkaar moet en waarschijnlijk heb je daar geen zin in. Anders had je ook geen nieuwe gekocht, maar je oude gerepareerd. Ik zou het wel proberen, want dan blijft je NAP nog logisch bij het plaatsen van de nieuwe tellerbak.

Dit werkt en is niet moeilijk. Ik heb dat ook bij mijn eerste corsa b gedaan. Ik heb toen mijn teller zonder toerenteller vervangen door 1 met toerenteller. Ik kon toen inderdaad een asje of iets dergelijks verschuiven en toen alle getallen goed zetten. Het was en klusje van 5 minuten. Weet niet meer precies hoe maar dat is ook al weer bijna 10 jaar geleden dat ik het gedaan heb.

John Opeltje
                    Deelnemer

oke allemaal bedankt!!

john,

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.