Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B Schokbrekers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2010 om 19:15 #17219463
Beste allemaal,
Binnenkort moet ik mijn Schokbrekers (achter) vervangen voor de APK, en het leek mij leuk om het zelf te doen (+ het scheelt weer geld :) ).
Maar is dat moeilijk? Lijkt me niet echt moeilijk, heb denk ik wel het nodige gereedschap ervoor. Weet iemand toevallig een How-to? Of een kleine uitleg?
Bedankt alvast!
(p.s. heeft iemand nog goeie schokbrekers (achter) liggen voor een prikkie:P in omgeving Haarlem/Amsterdam)
1 april 2010 om 19:44 #17650564Als je een beetje steek en ringsleutels + een ratel met doppenset en bahco en GOEDE krik met steunpootjes (assteunen) hebt kan je dit GOED zelf doen.
schokbreker van boven los draaien (in kofferruimte), daarna onder de auto.
als de schokbrekers los zijn kunnen de veren er onder weg vallen als de auto uit zijn veren gekrikt word.
Willem
1 april 2010 om 20:38 #17650565Willem,
Dat is mooi, dat soort gereedschap heb ik. En een goeie krik kan ik wel van iemand lenen.
Nu nog alleen een setje schokbrekers vinden!
Bedankt.
2 april 2010 om 13:44 #17650566nieuw kosten achter schokbrekers ook weer niet echt veel. Dus je kan beter gewoon online ergens nieuw bestellen dan 2e handsje erop
2 april 2010 om 14:15 #17650567origineel gepost door redbulletx
Willem,Dat is mooi, dat soort gereedschap heb ik. En een goeie krik kan ik wel van iemand lenen.
Bedankt.
Gewoon ff naar de Brezan of een andere automaterialenzaak gaan joh. Schokbrekers zijn niet zo duur.
En als je een goede krik + as-steunen zoekt moet je ff kijken bij http://www.datona.nl
2tons hydraulische garagekrik voor 2 tientjes, set van 2 stuks 2tons as-steunen voor 14 euro.Ze hebben daar ook voor weinig geld motor-takels en motor-bokken. Handig als je je motorblok er uit wil hebben en er buiten de auto aan wil werken.
2 april 2010 om 16:59 #17650568op ebay komen zat schokbrekers voorbij voor heel weinig en ze zijn nog nieuw ook
2 april 2010 om 20:07 #17650569Die as steunen zijn wel handig ja.
Zo’n motor takel ding heb ik al, heeft me vader ooit gekocht vond ie handig.. (hij heeft nog nooit aan auto gesleutelt :P)
Bedankt voor de tip!
origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door redbulletx
Willem,Dat is mooi, dat soort gereedschap heb ik. En een goeie krik kan ik wel van iemand lenen.
Bedankt.
Gewoon ff naar de Brezan of een andere automaterialenzaak gaan joh. Schokbrekers zijn niet zo duur.
En als je een goede krik + as-steunen zoekt moet je ff kijken bij http://www.datona.nl
2tons hydraulische garagekrik voor 2 tientjes, set van 2 stuks 2tons as-steunen voor 14 euro.Ze hebben daar ook voor weinig geld motor-takels en motor-bokken. Handig als je je motorblok er uit wil hebben en er buiten de auto aan wil werken.
4 april 2010 om 15:53 #17650570simpel schroefsetje vind je hier op het forum (via Pipo) al voor een eurotje of 300.
En dan heb je gelijk voorpoten erook bij.Bezuinigen op veiligheid door gebruikte te monteren zou ik niet doen, tenzij je snel weer wilt sleutelen. :P
5 april 2010 om 06:17 #17650571een compressor met luchttol os ook een must met schokbrekers loshalen
zeker voor de moeren aan de binnenkant van de auto aangezien alles wel eens mee wild draaien
15 april 2010 om 17:07 #17650572origineel gepost door Corsa_GSi
simpel schroefsetje vind je hier op het forum (via Pipo) al voor een eurotje of 300.
En dan heb je gelijk voorpoten erook bij.Bezuinigen op veiligheid door gebruikte te monteren zou ik niet doen, tenzij je snel weer wilt sleutelen. :P
260 euro:angel
22 april 2010 om 21:37 #17650573Vandaag 2 goeie achter schrokbrekers gemonteerd, en ging best makkelijk.
Nu alleen het volgende probleem,
Ik heb ze vervangen omdat ten eerste ze helemaal opwaren (dempt veel beter nu).
En ten tweede de achterkant kraakte een beetje (dacht dat het aan de dempers lag), maar het kraakt nog steeds..Weet iemand waar aan het kan liggen ? Lijkt me niet dat de veren ofzo kunnen kraken..
Bedankt alvast!
23 april 2010 om 03:37 #17650574Zullen de stabi-stangetjes wel zijn, ook makkelijk te vervangen, en kosten ook geen drol. Je kan even kijken of er speling op zit, zo ja, verklaart dat het krakende geluid
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.