dit is net zoiets als vragen welke banden vinden jullie beter. Dit zijn slijt artikelen die heel lang mee gaan en voor de meeste mensen is er te weinig ervaring om hier een goed antwoord op te geven welke in gebruik beter zijn. Het is iets persoonlijks.
In mijn ogen zijn voor gewoon dag en dagelijks zijn de reguliere A of B merken prima geschikt. Waar ik persoonlijk merken als Bosch, TRW en Brembo onder A merken laat vallen en bijvoorbeeld A.B.S. of FEBI onder het B segment.
Mijn ervaring is dat een A merk over het algemeen beter past bij montage, bij B merken moet je nog wel eens een klein randje coating van de blokjes afhalen of zo. Een A merk komt vaak ook met nieuw montage materiaal (boutjes).
Ik persoonlijk probeer wel altijd de schijven en blokken van de zelfde leverancier te gebruiken en geheel afhankelijk van de staat van de auto, de waarde van de auto en het type auto kies ik voor een bepaald budget.
En vaak krijgen de leveranciers onterecht een slechte naam omdat na het monteren van nieuw materiaal de boel warm wordt, aanloopt of snel krom trekt. Dit heeft vaak niks te maken met de kwaliteit van het materiaal maar juist met de staat van de componenten die de remmen bedienen als klauwen, remslangen en of wiel rem cilinders. Dus besteed extra aandacht bij het terug drukken van de vloeistof zodat de nieuwe schijven en blokken goed passen dat alles soepel blijft bewegen (doe meteen een remvloeistof wissel) en zorg dat alle bewegende delen met het juiste vet zijn behandeld.