Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Corsa b rijder
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2015 om 13:37 #17271192
Hoi mijn naam is Atilla ( Mastahg ), ben woonachtig in Overijssel, 23 jaar en ben een trotse eigenaar van een corsa B `97 met een 1.4tje. Ik heb me op deze forum aangemeld omdat ik nieuwschierig ben wat er aan de auto gedaan kan worden en heb ook nog een aantal vragen, maar daarvoor zal ik een nieuwe topic openen :D
als er nog vragen zijn hoor ik dat graag :jerry
24 maart 2015 om 14:51 #18279007welkom op het forum
wat er aan je auto gedaan kan worden… het is een corsa b… dus dat is veel :P zowel qua uiterlijk als motorisch en onderstel
heb zelf ook 2 corsatjes gehad en het blijven leuke wagentjes om mee door de stad te rijden :P
mvg24 maart 2015 om 15:25 #18279008Hi Bart,
het zijn idd lekkere autotjes :P ik ben van plan om de motor te vervangen om iets meer pit te krijgen :wub heb nu een x14sz met 60 pk onder de kap zitten en wil toch meer pit in de bakkie stoppen, maar ben nogal een leek in het geied van auto`s, dus hulp zou goed van pas komen king:
en had al een beetje rondgekeken op de forum voordat ik heb aangemeld, en als je de bakkie wat meer pit wilt geven, word er over nokkenas, cilinders enz. gesproken om die te vervangen, maar je kan het ook anders doen en gelijk de hele motor vervangen door eentje die meer pit heeft ( dacht aan een x14xe 90pk of x16xe 105pk ) maar dan is het nog een hele klus om dat nog voorelkaar te krijgen zag ik al bij een paar postjes. dus met verstandige mensen en goed advies ( en mischien zo nodig hulp :P ) op pad gaan leek mij verstandiger :P
24 maart 2015 om 15:42 #18279009Je kunt qua motor ook een c20ne erin hangen.. 115 pk en veel koppel.. En de motoren zijn heel degelijk en betrouwbaar.. En is grotendeels 1 op 1 over te hangen.. En een 8v is goedkoperen makkelijker qua onderhoud en benzine kosten.. Remmen/naven van een astra F eronder en een schroefsetje.. Dan ben je een heel eind opweg…
Je kunt bij m-tech een LSD kopen om met het bochtenwerk je vermogen beter op de weg te krijgen dan heb je wel een leuk wagentje in het eind.. Alleen qua uiterlijk is je eigen smaak…25 maart 2015 om 13:01 #18279010uiterlijk probeer ik zoveel mogelijk orgineel te houden, dan blijft het leuk bij de stoplichten wanneer je mensen eruit rijd haha :wub maar dus een c20ne zou beter van pas komen dan de andere motoren, en is ook makkelijker om in te bouwen als het niet verkeerd begrijp. schroefsetje en de naven komen er in nadat de motor er in is gekomen. Het is nu dat ik een beetje informatie verzamel, want heb niet echt tijd om nu met de auto bezig te gaan. ( ben nog namelijk met stage bezig haha :wub ) maar wil nadat mijn stage is afgerond binnen met het ombouwen van de motor.
25 maart 2015 om 14:36 #18279011voor de c20ne zijn redelijk veel dingen mogelijk.. een lexmaul inlaatspruitstuk ( als deze nog gemaakt worden) en een uitlaat spruitstuk dan komt deze al heel goed tot leven.. een x20ne is ook zoals ik al typte makkelijker in onderhoud vergeleken met een 16v motor.. je hebt een 8 kleppen motor en dan is een 2.0 8 kleppen motor redelijk makkelijk over te hangen… misschien dat andere jouw daarbij verder kunnen helpen…
ik moet alleen wel wat corriseren van mezelf.. ik sprak een paar berichten terug over een LSD maar als je niet boven de 180 a 200 pk komt is deze niet echt nodig als je een paar leuke velgen eronder doet met wat meer rubber ( maat 195-45-16 ) dan heb je al best wel veel grip op de weg
je kan voor een goede ombouw bij M-tech terecht voor een ombouw kit met chassis verstevigingen etc..
http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=710007&lhid=&lvid=&mid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false; ook staat er tevens bij welke bakken erop passen..25 maart 2015 om 15:08 #18279012naja ik ga zowieso nog in het begin niet zo heel veel doen aan de motor, vind van 60 naar 115 pk al een beste vooruitgang haha , en wat betreft de velgen ben ik ook van plan om nieuwe eronder te hangen :D de site heeft idd wel interresante setjes liggen zag ik. dan wordt het tijd om eerst naar een motortje te zoeken en na mijn stage ff erinbouwen. dan heb ik nog paar vraagjes :
* zijn er nog tips waar ik op internet of garage een motorje kan vinden ( zoals onderdelenlijn.nl )
* waar ik op moet letten wanneer je zo`n motor gaat bezichtigenIk zal wanneer de tijd rijp is wel een nieuwe topic openen met vragen die ik tegen zal komen tijdens de ombouw.
Bij deze al vriendelijk bedankt voor de informatie die je al door hebt gegeven :thumbup :D
25 maart 2015 om 16:01 #18279013Je kunt ip google kijken voor schade autos.. Met voorkeur een auto met roestschade of eentje die achter aangereden is want dan is de voorzijde nog intact.. De 2.0 8v heb je in een calibra kadett vectra en astra.. Wellicht ook in een ander model maar weet ik zo met zekerheid niet
Op sloperijen kan ook maar daar wordt bijna nooit de km-stand bij gegeven dus is vaak een gok… Bij ewn schade auto bijvoorbeeld met roestschade kun je diverse delen over zetten.. Heb je meer waar voor je geld uit eindelijk
Waar je in het algemeen op moet letten is olie lekkage, tikken(lagers) en blauwe en/of witte rook verbranden olie of koelvloeistof wat overgens wel een must is om voordat de motor in de auto hangt eerst goed na te lopen en/of schoon te maken.. I.v.m. meer werkruimte..
Je kan je auto eerst aanpakken met andere velgen en een schroefset en dan van een donorauto de voortreinen motor overhangt inplaats van andersom… Je zult van een astra F ook de kabelboom en ECU nodig hebben.. En eventueel ook de benzinepomp om de vraag voor benzine naar de motor te voldoen… Maar als je vragen hebt over motorspecifiek kun je bij een van de forum leden en vooral bij wim-v6 die kent deze motoren als zijn broekzak hehe -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.