Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › [Corsa B] Remmenupgrade?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 september 2011 om 14:12 #17241727
Ik vraag me af, ik ben aantal keren hier een topic tegen gekomen.
Dat je op een Corsa B GSI Astra F remschijven + remblokken kunt bouwen?Klopt dit?
Wat voor remschijven heb ik dan nodig en remblokken ?Want corsa is toe aan remmenupgrade
22 september 2011 om 14:57 #17922633Je moet dan van een 2 liter Kadett E, Astra F, Calibra, Vectra A de remklauwen pakken en de daarbij behorende schijven en blokken.
Het verschil zit hem in de schijfdikte, diameter van de zuiger en het formaat / oppervlakte van de remblokken.Schijven en blokken zou ik via ebay.co.uk bij MTEC100 vandaan halen, goede service, zeer nette prijzen voor sportschijven en blokken.
Wil je nog groter, dan moet je zoeken naar Calibra / Vectra Turbo of Calibra / Vectra V6 (de zogenaamde Girlings), dan ga je naar 284 of 288mm schijven.
Je moet dan wel minimaal 15inch (sommige passen) of 16inch (passen eigenlijk altijd) rijden.
Ander dingetje is dat je op zoek moet naar schijven in 4×100, want deze klauwen zijn alleen geleverd op 5×110 auto’s.Het is wel aan te bevelen om ook gelijk de hoofdremcilinder van een Kadett GSi of Astra GSi te plaatsen, want die hebben een 22mm ipv 20mm zuiger.
22 september 2011 om 15:04 #17922634Rij nu een Corsa B GSI met een 1.6 erin. met 15 inch steelies eronder.
@Corsa_GSi wrote:
Je moet dan van een 2 liter Kadett E, Astra F, Calibra, Vectra A de remklauwen pakken en de daarbij behorende schijven en blokken.
Het verschil zit hem in de schijfdikte, diameter van de zuiger en het formaat / oppervlakte van de remblokken.Schijven en blokken zou ik via ebay.co.uk bij MTEC100 vandaan halen, goede service, zeer nette prijzen voor sportschijven en blokken.
Wil je nog groter, dan moet je zoeken naar Calibra / Vectra Turbo of Calibra / Vectra V6 (de zogenaamde Girlings), dan ga je naar 284 of 288mm schijven.
Je moet dan wel minimaal 15inch (sommige passen) of 16inch (passen eigenlijk altijd) rijden.
Ander dingetje is dat je op zoek moet naar schijven in 4×100, want deze klauwen zijn alleen geleverd op 5×110 auto’s.Het is wel aan te bevelen om ook gelijk de hoofdremcilinder van een Kadett GSi of Astra GSi te plaatsen, want die hebben een 22mm ipv 20mm zuiger.
22 september 2011 om 21:05 #17922635Meriva 1,8 (X18XE) bouwjaar 2003-2005 schijven zijn 4×100 en 280mm diameter.
Icm een set pasringen van Mtech kan je die monteren.
Calibra Turbo klauwen (of soortgelijke, ze zitten op meer auto’s) er overheen, en je bent klaar :)22 september 2011 om 21:11 #17922636Astra gsi remmen zijn leuk als je nu al kleine remmetjes hebt.
Als je std corsa gsi remmen hebt en je pakt astra gsi remmen merk je straks weinig verschil met remmen.Ik heb zoals alfred hier boven al zegt…..280mm schijfven…..met saab remklauwen.
en die ankeren wel. Das toch wel even heel wat beter remmen als astra remmetjes.23 september 2011 om 21:01 #17922637Uhuh, precies.
Stock schijven van een Corsa B GSi zijn sowieso al 256mm, net als de Kadett E GSi, Astra F GSi en de Calibra.
Bij de Corsa zitten daar trouwens gewoon 14inch velgen omheen. 15inch is niet eens vereist.Wat de klauwen betreft kan je gewoon Cali Turbo klauwen opzoeken en dan kijken waar ze nog meer op zitten. Die zitten (zoals Fearless al meld) onder andere ook op bepaalde modellen van Saab en op bepaalde modellen Vectra.
Is allemaal spul van ATE Brakes.Stock schijven van een non-GSi Corsa B zijn trouwens 236mm ongeventileerde (solide) schijven.
24 september 2011 om 09:56 #17922638kan je zo over zetten..
Ik heb het op mijn Combo ook zo erop kunnen zetten, ben van 236×20 geventileerd naar 256x24geventileerd van een astra-F 2.0 station gegaan.
onderste is originele schijf, bovenste is de Astra-2.0 station setup (zogeheten GSI remmerij)
Willem
27 september 2011 om 09:30 #17922632Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970U2U
27 september 2011 om 10:17 #17922631De remzuiger in een astra gsi klauw is iets groter als van een Corsa Gsi. Daar ga je niet veel van merken. :vertag
27 september 2011 om 18:12 #17922630Ik vond het een prima verschil moet ik zeggen.
Zeker omdat de remblokken ook een stuk groter zijn.1 oktober 2011 om 22:20 #17922639Jup, Blokken zijn groter, de Astra-GSi schijf bevat ook meer metaal, en dus meer koeloppervlak.
Willem
2 oktober 2011 om 08:25 #17922640Daarnaast zijn de andere aangedragen opties ook wel zeer prijs intensief om het zomaar te zeggen.
TS is beter af om 2 liter remmerij te nemen in combinatie met een setje staalomvlochtenleidingen en verse remvloeistof.
Remschijven+blokken kan je trouwens voor nette prijzen krijgen via MTEC100 op de engelse ebay. Die hebben ook sportschijven en blokken te koop.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.